fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה תתמוך במאבק להרחקת אסדות הגז

פעילי מאבק האסדות במועצת העיר. צילום עצמי
פעילי מאבק האסדות במועצת העיר. צילום עצמי

עיריית נתניה תתמוך במאבק להרחקת אסדות הגז מחופי נתניה. כך הודיעה ראש העירייה מרים פיירברג -איכר בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר.

לישיבת המועצה הגיעו פעילי המאבק מנתניה ומובילות מטה המאבק: אורנה רג'יניאנו, ציפי קפל ועפרה גל: "שמחנו לשמוע שראש העירייה תומכת  במאבק" אומרת גל.

רג'יניאנו קפל וגל צילום עצמי
רג'יניאנו קפל וגל צילום עצמי

פעילות המאבק השתתפו בפגישות רבות עם מובילי המאבק הארצי ומישור החוף, עם נציגי העירייה וסחפו תושבים רבים מנתניה לצאת להפגנות.

גל: "אסדות גז מול חופיה של עיר תיירות יהיו פגיעה אנושה לדורות. החשש הגדול הוא מהקרבה של האסדות והאפשרות לתקלות שיגרמו לנזקים בלתי הפיכים לחוף הים. לנתניה כעיר תיירות, שרבים מתושביה מתפרנסים מתיירות יש אינטרס לשמור על חופים טבעיים ונקיים ועל הדימוי של עיר תיירות  ואנחנו שמחים שאכן זה קורה. אנחנו מבקשים מהציבור להצטרף אלינו למאבק. ביום שישי במרוץ סולגאר נקים עמדת הסברה ונשמח להסביר את עמדתנו. משרד האנרגיה, העניק בינואר חמישה רישיונות חיפוש גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל לחברת אנרג’יאן היוונית. אנחנו בעד גז טבעי אבל לא לאסדות גז קרובות לחוף הים שלנו".

פעילי מאבק האסדות במועצת העיר. צילום עצמי
פעילי מאבק האסדות במועצת העיר. צילום עצמי

כולם רוצים להעביר את המשק לשימוש בגז טבעי אז מה ההצעה של מובילי המאבק?

"מה שעושים בכל העולם. להרחיק את האסדות למרחק 100 ק"מ מהחוף לפחות"

פיירברג -איכר: " אסדה הראשונה מתוכננת מול חוף דור, ואין ספק שלאסדה הזאת, למיקום שלה יהיה השלכות סביבתיות בריאותיות על תושבי מישור החוף כולם. נתניה היא חברה באיגוד ערים לשמירה על איכות הסביבה ופועלת מזה תקופה ארוכה כנגד ההחלטה, יחד עם מטה המאבק שהוקם.  מתחילת הדרך, בשעה שרק התחילו לדבר על הנושא הזה, אנחנו נרתמנו ואני מיד אמרתי שנתניה שותפה למאבק הזה. מיניתי את סגנית ראש העירייה שירי חגואל, להוביל מטעם העירייה את המאבק ולהיות איש הקשר לכל דבר ועניין, יחד, כמובן, עם קבוצה מדהימה שחלקה נמצאת כאן בינינו, שמגלים יותר מאשר אזרחות טובה. הנושא הזה מעסיק את כולנו ואני רוצה להודות לכם, להודות לכם על האכפתיות, על המעורבות, זה נפלא לדעת שיש אנשים המוכנים להירתם למאבק חברתי ואנחנו הראשונים שנתמוך במאבק חשוב כזה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות