fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה הקימה מגרש חניה נוסף על חלק משטח גן המייסדים בקרית חיים

מגרש חניה ברחוב אחי אילת בקרית חיים (צילום: דורון גולן)
מגרש חניה ברחוב אחי אילת בקרית חיים (צילום: דורון גולן)

 

כחלק מניסיון העירייה למצוא מקומות חנייה נוספים לציר אח"י אילת, נבנה בשבועות האחרונים מגרש חנייה, ששטחו נלקח מגן המייסדים. תושבי קרית חיים בוודאי הבחינו בשבועות האחרונים, בעבודות שנעשות בכניסה לגן המייסדים המתחיל ברחוב אח"י אילת, בין הרחובות הגדוד העברי והנוטר.

בירור קל בעיריית חיפה העלה, כי במקום מתוכנן להיבנות מגרש חנייה שישרת את הבאים לאח"י אילת. הקמת מגרש החנייה בא כחלק משיקוד רחוב אח"י אילת, שהסתיים לפני כשלוש שנים. במסגרת העבודות חסרות התקדים שנעשו ברחוב, שודרגו התשתיות בקטע שבין רחוב השיירה לרחוב הגדוד העברי.

בתוך כך הוחלפו בין היתר: תשתיות המים, הביוב והניקוז, שהונחו באמצע המאה הקודמת, בתשתיות מתקדמות המותאמות לכמות וצרכי התושבים בימינו, הותקנו מערכות תאורה וגינון חדשות ונסללו שני נתיבי נסיעה חדשים על מנת להקל על עומסי התנועה ברחוב.

עם סיום העבודות פעלה העירייה להכשרת מקומות חנייה לאורך הרחוב, שהפך לאחד העמוסים והפעילים בקריות. במסגרת זו פועלת העירייה להקמת חניון חדש בכניסה לגן המייסדים. מדובר בפרויקט שעלותו כחצי מיליון שקלים, שהתבצע תוך שמירה קפדנית על כל העצים הקיימים בגן. במהלך העבודות, הועתק עץ הזית העתיק שצמח בכניסה לגן, למקום אחר בתוך הגן, מאחר ומיקומו היה באמצע החניון המיועד.

במקביל להקמת החניון, שודרג, לבקשת בעלי העסקים, מתחם האשפה והמחזור הסמוך לגן המייסדים מצד אחד וסמוך למרכז המסחרי באח"י אילת. לבקשת הסוחרים פורקו הטריבונות הישנות בתוך הגן ומתחם האשפה והמחזור נבנה מחדש.

מגרש חניה ברחוב אחי אילת בקרית חיים (צילום: דורון גולן)
מגרש חניה ברחוב אחי אילת בקרית חיים (צילום: דורון גולן)

מעיריית חיפה נמסר, כי כפי שנוהגת העירייה בכל עבודה אותה היא מבצעת, גם במקרה זה בוצע על ידי נציגי  העירונית בקרית חיים יידוע לבעלי העסקים והתושבים המתגוררים בסמוך למקום.

החניון החדש יקל במיוחד על תושבי הרחובות הסמוכים לאח"י אילת, שבאי הרחוב הראשי לא יחפשו מקומות חנייה ברחובות הצדדיים והעומס על החניות יופחת. "מיד שהחלו לעבוד במקום, הבנו שמדובר בהקמת מגרש חנייה נוסף", סיפרה השבוע תושבת אחד הרחובות הסמוכים לאח"י אילת, "יש בתים שאין להם חניות פרטיות, או יש חנייה אחת ובכמעט כל בית היום יש שני רכבים, מה שיעזור לנו מאוד, הן מבחינת מציאת חניה והן מבחינת ההקלה על עומס החניות ברחובות שלנו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות