fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונת הגזרות: 150 עובדי עיריית נצרת עילית יפוטרו

ראש העיר הנבחר רונן פלוט, עוד לא נכנס רשמית לתפקידו וכבר הטיל פצצה: הקים צוות חירום לביצוע תכנית הבראה והתייעלות חסרת תקדים בהיקפה. המטרה: עירייה קטנה, חכמה ויעילה
עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

בצעד דרמטי וחסר תקדים הודיע ראש העיר הנבחר של נצרת עילית רונן פלוט, על תכנית התייעלות מהפכנית, שלא הייתה כמוה בתולדות העיר. שבוע לאחר שקיבל לידיו  את הנתונים הקשים  על מצבה הכספי של העירייה, הגרעון הכבד שמסתכם בלמעלה מ- 70 מיליון שקל וההתנהלות תחת חשב מלווה, פלוט הגיע למסקנה כי אין מנוס אלא לבצע מהלך כואב שיוציא את העירייה מן הבוץ בו היא שקועה ויביא אותה.  "המחויבות שלי היא קודם כל לתושבי העיר, הם משלמים ארנונה ומגיע להם לקבל את  מיטב השירותים המוניציפליים מהעירייה. לא הגיוני  שכספי הארנונה יממנו  מנגנון מנופח ובלתי אחראי של עובדים.  עירייה זה לא בנק ג'ובים לכל מאן דבעי, מוטלת עלינו אחריות כלפי הציבור", הסביר.

פלוט הוסיף ואמר: "הלוואי ויכולתי להיכנס לתפקיד בנשף חגיגי לכל העובדים. הרי בכל חיי, בכל התפקידים הציבוריים שביצעתי מעולם  לא פיטרתי עובד אחד  אלא להיפך, שימשתי במשך שנים כנציגם של העובדים ובהיותי יו"ר ההסתדרות, הייתי זה שהגן על זכויותיהם. עכשיו אני בכובע ראש עיר, שקיבל מנדט מהתושבים והם מצפים ממני בצדק לספק את מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד. ההחלטה כואבת, היא הופכת לי את הבטן, היא מדירה שינה מעיני, אבל היא מתבקשת ומישהו צריך לנער את העירייה מתחלואיה ולהעלות אותה לדרך הנכונה".

עיריית נצרת עילית
עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

כצפוי, השמועות פשטו מהר מאוד בבניין העירייה והובילו לגל תגובות וללא מעט חשש בקרב העובדים. לדבריהם, "אנחנו מקווים שפיטורי העובדים לא נועדו כדי לפנות מקום לעובדים שתמכו ברונן", אומר אחד העובדים. יש לציין כי על מחנהו של רונן פלוט נמנו יו"ר ההסתדרות לאון פרץ ויו"ר ועד העובדים של העירייה, אילן אזולאי, דבר שעל הנייר אמור להקל עליו את המלאכה. אלא שבקרב העובדים הוותיקים יש כאלה שמסרבים להתרגש מהפצצה שהטיל פלוט. "כל ראש עיר שמגיע זורק פצצה ומהר מאוד מבין שאי אפשר לפטר כל כך הרבה עובדים. בסוף גם רונן יישר קו, יהיו כמה עובדים שילכו הביתה מרצון ובא לציון גואל", אומר עובד ותיק.

גיבוש התכנית הוטל על  צוות מקצועי מצומצם המורכב משלושה עובדים בכירים: מנכ"ל העירייה ליאור פלג , היועצת משפטית עו"ד אולגה גורדון וראש המנהל העירוני לאה ספיר. המנכ"ל, שנבחר בזמנו על ידי ראש העיר לשעבר שמעון גפסו וכיהן גם בתקופתו של נתנאל טויטו כראש עיר, יעמוד בראש הצוות ויציג בתוך מספר ימים רשימת  עובדים המיועדים לפיטורים. "הצוות המקצועי יבצע את המיפוי על פי צרכים אובייקטיביים של  התושבים ולא על פי שום שיקול אחר", הבהיר פלוט וציין כי בשלב הראשון יעשה מאמץ מול משרד הפנים לעודד פרישה מרצון תוך מתן סל הטבות לעובדים שמתקרבים לגיל פרישה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות