fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונה חדשה, תקווה חדשה: הפועל עכו פותחת היום עונה

היום (שישי) יתקיימו משחקי המחזור הראשון בליגה לעונת 2016/17, כשהפועל עכו תארח את הפועל רמת השרון (שעה 16:30).

הרכש הטרי האחרון של הפועל עכו הוא הקשר אדריאן רוצ'ט. הקבוצה חיזרה עליו במשך שבועות רבים ורק השבוע חלה התקדמות במגעים שהובילו בסופו של דבר לשידוך בין הצדדים.

היו"ר דודי רוזנפלד: "אדריאן, מלבד היותו שחקן מנוסה שזכה בתארים בכדורגל הישראלי, הוא גם דמות חיובית. אני בטוח ביכולתו לעזור לנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו".

כבוד מהנשיא

הפועל עכו הוזמנה לטקס הענקת פרס מגן הכבוד שהתקיים בית הנשיא בירושלים. במהלך הטקס, שנערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראשי 14 קבוצות ליגת העל ונציגי ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה, זכתה הפועל עכו בציון לשבח על פעילותה הענפה למען הקהילה. גם ראש עיריית עכו שמעון לנקרי זכה למחמאות על תרומתו הגדולה לקהילה באמצעות הקצאת משאבים ותקציבים רבים לפעילות ספורט בעיר.

את המועדון ייצגו בטקס היו"ר דודי רוזנפלד, מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן, מזכירת המועדון אפרת סבן וקפטן הקבוצה מושיקו מישאלוף.

"הספורט הוא ראי", אמר נשיא המדינה ריבלין, "וכל ילד או ילדה, אוהד ואוהדת, נושאים עיניהם אל הספורטאים ולומדים מהם איך לדבר ואיך לנהוג עם חברים ויריבים. אתם מייצגים ערכים ואני מאמין שלעשייה שלכם יש השפעה על החברה כולה".

מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן, סיכם: "המעמד היה מאוד מרגש ואנחנו שמחים על ההכרה בפעילותנו למען הקהילה. מועדון הכדורגל הפועל עכו גאה במעורבותו בחברה ונמשיך לייצג בכבוד את העיר כולה".

magenkavod

כבוד מהנשיא. ראשי הפועל עכו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: הפועל עכו)

שלומי דורה: "טוב שיש מאתנו ציפיות"

בפעם האחרונה ששלומי דורה אימן בהפועל עכו, זה נגמר בחגיגה גדולה ובדמעות של אושר ושמחה על ההישארות בליגת העל. מאז, עברה הפועל עכו טראומת ירידה ודורה שוב נקרא להושיע. אלא שהפעם, המשימה תהיה לזכות באחד משני כרטיסי העלייה לליגת העל.

שלומי דורה, הפועל עכו מוכנה לליגה הלאומית?
"אני חושב שכן. עשינו הכנה טובה, היה לנו מחנה אימונים מוצלח וגם בשני המשחקים בגביע הטוטו, גילינו יכולת טובה. אומנם במשחק אחד, נגד נצרת עילית, לא ניצחנו, אבל הגענו להמון מצבים וזה כבר דבר חיובי. אני מודע שלא יהיה קל, אבל אנחנו מגיעים בכושר טוב".

מבחינת סגל שחקנים. קיבלת מה שרצית?
"במגבלות התקציב, כן. הבאתי את מי שרציתי ובסך הכל יש לנו קבוצה מאוזנת עם שחקני חיזוק איכותיים".

מדוע הוחלט לצרף מאמן מנטאלי לקבוצה?
"היום, בספורט המקצועני, עם כל הלחץ והציפיות מסביב, מאמן מנטאלי הוא חלק בלתי נפרד מהצוות המקצועי. בעונה שעברה, כשאימנתי בקריית שמונה, היה לנו מאמן מנטאלי וראיתי שזה מאוד עוזר. התפקיד הזה תופס ביותר ויותר קבוצות, והוחלט שגם אנחנו נעזר בו".

יש מהפועל עכו ציפיות מאוד גבוהות לחזור במהרה לליגת העל. מלחיץ אותך?
" כשהפועל עכו ירדה ליגה, אף אחד לא האמין שהקבוצה תשתקם ותתאושש כל כך מהר, לכן אני דווקא שמח שיש מאתנו ציפיות. זה מאתגר ומכניס אותי למוכנות גבוהה וטוב שכך".

ב-7 השנים של הפועל עכו בליגת העל, היא בעיקר התגוננה כדי לשרוד. בליגה הלאומית, הקבוצה תצטרך לחולל שינוי תפיסתי קיצוני ותצטרך להיות הרבה יותר התקפית.
"זה נכון. הליגה הלאומית היא סיפור אחר ושונה לגמרי. מה שהפועל עכו עשתה ליריבות שלה בליגת העל, קבוצות בליגה הלאומית יעשו לה עכשיו, כי הפועל עכו תהווה אתגר לכל קבוצה. בשביל זה, נצטרך להיות במיטבנו, ובשביל זה הבאנו שחקני התקפה טובים שיכולים ומסוגלים להכריע משחקים. אנחנו רק צריכים לשמור על הדרך שלנו ולא להילחץ מכל מעידה שתהיה. הליגה ארוכה וקשה ואני מקווה שבסיום העונה נהיה אנחנו אלה שנחגוג".

shlomidora2

מקווה לחייך גם בסיום העונה. המאמן שלומי דורה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

המטרה: עלייה

אחרי 7 עונות חווייתיות בליגת העל, פספסה הפועל עכו בעונה שעברה הישארות בגלל יחס שערים נחות וירדה לליגה הלאומית. ראשי המועדון התגברו על ההלם הראשוני ובהתעשתות מהירה, אספו את השברים והחלו לגבש קבוצה שתנסה לחזור במהרה לליגת העל. המוחתם הראשון היה המאמן שלומי דורה, שהציל את הקבוצה מירידה לפני 2 עונות, וכעת ינסה להצעיד אותה חזרה לליגת העל. המשימה לא תהיה קלה, והפועל עכו תצטרך להתעלות על יריבות חזקות שגם הן מפנטזות על חזרה לליגת העל. הליגה הלאומית, בכלל, ידועה כשקולה ומותחת, כך שטיול שנתי זה בטח לא יהיה.

הפועל עכו עברה במהלך הקיץ שינויים רבים. חצי מסגל השחקנים התחלף ותקציב הקבוצה הופחת ביותר מחצי.

הפועל עכו תסתמך בעונה הקרובה על 2 שוערים צעירים ומבטיחים. ירדן קרישטול, שוער הנבחרת הצעירה, שקיבל את אפודת השוער הראשון, ורום אילוז הפוטנציאלי. בהגנה, הצליחה הקבוצה להשאיר את הבלם הוותיק מושיקו מישאלוף, שיחד עם אחמד קאסום ודניאל בורחל, יוסיפו ממד של ניסיון בחלק האחורי.

בקישור יש לעכו את ציון צמח, שמקווה מאוד שדמעות העצב ששפך על הדשא בסיום המשחק האחרון בעונה שעברה, יתחלפו לדמעות של שמחה בסיום העונה הנוכחית, ויחד עם מינדוגס פנקה, מחמוד עבאס וקווין ריינשטיין, שלראשונה מקבל הזדמנות בעכו, אמונים על ניהול וניווט מרכז השדה. חוליית ההתקפה מורכבת מאליאור סיידר, מוראד אבו ענזה, שפעם דובר עליו כסקורר מבטיח, והזר ברנקו מיכאלוביץ'. עכו טרם סגרה את הסגל ותצרף, ככל הנראה, שחקנים נוספים.

היו"ר דודי רוזנפלד, יחד עם המנכ"ל רפי סולטן, ימשיכו להוביל את המועדון, ולמרות המעידה בירידה ללאומית, נראה שהם עושים הכל כדי להחזיר את עכו לקדמת הכדורגל הישראלי. חשוב להזכיר שהמועדון זוכה לתמיכה אדירה מצד ראש העירייה שמעון לנקרי, שגם הוא משתוקק להחזיר את הפועל עכו לליגת העל.

אז רצון יש, חזון יש, וגם הרבה מאוד ציפיות. השאלה הגדולה היא האם הפועל עכו תממש את הפוטנציאל שלה ותחגוג בסיום העונה את שובה לליגה של הגדולות.

acco-hongaria4

עלו והצליחו. הפועל עכו, מודל עונת 2016/17 (צילום: הפועל עכו)

הפועל עכו – עונת 2016/17

צוות מקצועי

מאמן: שלומי דורה.

עוזר מאמן: איציק טוויזר.

מאמן כושר: אסי כץ.

מאמן שוערים: עומרי הובל.

פיזיותרפיסט: מישה קיימח.

מעסה: ליאוניד קופלניקוב.

מאמן מנטלי: אילן עמר.

 

צוות ניהולי

יו"ר: דודי רוזנפלד.

מנכ"ל: רפי סולטן.

מנהל: דוניה שינהולץ.

חברי הנהלה: אלי אביטן, ג'וש שגיא, אודי עיאש, חיים פרבוז'ניק.

קצין תקשורת: ויקטור כהן.

אנשי משק: חיים חזן וצפניה גאון.

הצטרפו: ברנקו מיכאלוביץ', מינדוגס פנקה, מוראד אבו ענזה, מחמוד עבאס, דניאל בורחל, אור אלקבץ, דיא לבאבידי, קווין ריננשטיין, וליד דרוויש. 

עזבו: ברניסלב יובאנוביץ', דילן סייס, סמואל גילמור, בוריס קופיטוביץ', גיא דיין, דני עמוס, שמוליק מלול, עוז פרץ, לנרי קאינדה, יניב בריק, עלא ג'עפר, חטאב עוביידה, דור כוכב, דור מיימוני.

תקציב

6 מיליון שקלים. 

מחירי מנויים

מבוגר: 350 שקלים.

סטודנטים וחיילים משוחררים: 250 שקלים.

גמלאים ובעלי מוגבלויות: 200 שקלים.

חיילים ונוער (מעל גיל 13): 150 שקלים.

ילדים (עד גיל 12): 100 שקלים.

מנוי כסף (מקום ישיבה ביציע נפרד, כולל כיבוד קל בהפסקת המשחקים): 600 שקלים.

מנוי זהב (מקום ישיבה ביציע העליון, כיבוד קל ושירות דיילות): 3,000 שקלים.

לרכישה, בטלפון: 9019666.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות