fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עו"ד שלוש: מפלגת העבודה כשלה ולא קליש

עו"ד אושרי שלוש (צילום: יעקב מדר)
עו"ד אושרי שלוש (צילום: יעקב מדר)

חיפה לא נרגעת מהדחתה של המועמדת לראשות העירייה עינת קליש- רותם. היום צפויה להיערך עצרת תמיכה במרכז הכרמל בכותרת: "הזכות לבחור ולהיבחר".

קליש עתרה באמצעות מפלגת העבודה אתמול (שישי) לבג"ץ בתקווה שישנה את החלטת בית המשפט לעניינים מנהלים ויתיר לה להתמודד.

עינת קליש רותם
לא ידעה. קליש רותם (באדיבות רשימת חיים בחיפה)
"אני מבטיח בשנה הראשונה לכהונתי לחבר את קרית חיים לקרית ים". עציוני
ניסה למנוע. עציוני (צילום: מיכה בריקמן)

בימים האחרונים מאז פסילתה נרשמה ביקורת ציבורית כנגד מהלכיו הפוליטיים של המועמד לראשות העירייה עו"ד דוד עציוני וזאת לאחר שהשיב לבג"ץ לאפשר לקליש להתמודד. לדבריו את הבחירות יכריעו תושבי חיפה.

עציוני פנה בחודש אוגוסט באמצעות עו"ד אושרי שלוש ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק את חוקיות הגשת שתי רשימות לראשות העירייה על ידי מפלגת העבודה.

יש לציין כי בדיון בעתירה ציינה הפרקליטות כי התריעה בפני קליש ב-20 בספטמבר עוד בטרם הגשת הרשימות כי מפלגה אינה יכולה להריץ שני מועמדים. כמו כן עו"ד גיא בוסי בא כוחה של מפלגת העבודה היה חתום על הגשת הרשימות של קליש ושל ישראל סביון.

תומכיה של קליש בפייסבוק טוענים כי מפלגת העבודה לא דיווחה לה על הטעות בחתימה זהה של אותו עורך הדין על שתי הרשימות השונות.  טעות שלדברי תומכיה יכלה להיפתר תוך דקות ספורות.

כמו כן קבוצה חיפאית אחרת מגוננת ותומכת במהלכיו של עציוני ששם לנגד עיניו את שלטון החוק והמנהל התקין ולא כדי לסכל את הקריירה הפוליטית של קליש, אלא כדי להתריע על מהלך לא תקין.

עו״ד  שלוש מסביר: "כנציגי ציבור, זוהי לא רק זכותנו כי אם חובתנו לשמור על מנהל תקין והחוק.
התרענו מבעוד מועד, ואף היינו צד להליך וניסינו למנוע את העברה החמורה. החלטת בית המשפט נוקבת ומנומקת, ונשענת על אדנים משפטיים ועובדתיים חזקים.
יחד עם זאת, לאחר חשיבה יסודית ומעמיקה, הגענו למסקנה כי הבחירות צריכות להיות מוכרעות בקלפי".

עו"ד אושרי שלוש צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
בחירות דמוקרטיות. עו"ד שלוש (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עוד כותב עו"ד שלוש בשם עציוני: "לפיכך, אנו סבורים שיש מקום להתיר במקרה מיוחד זה לקליש לחזור למירוץ, גם אם היו גורמים שכשלו במפלגת העבודה.
חשוב לזכור שהטעות המהותית נעשתה על ידי מפלגת העבודה, שניהלה את הליך הרישום הכפול, ואנחנו רואים במפלגה ככזאת שכשלה בתפקידה בהליך הרישום ולא המועמדת.
אנחנו סבורים שאת ראש העירייה הבא של חיפה ראוי שתושבי חיפה יבחרו בקלפי .
במהלך יום שישי קראנו ליתר המועמדים ולרבות ליונה יהב לעשות מעשה ולפנות יחד איתנו לבית המשפט, על מנת לעזור ולסייע לחיפה להגיע לבחירות דמוקרטיות, כמו שהעיר ראויה לקבל ושבהן כל המועמדים יוכלו להתמודד  כולל עינת קליש.
אנו נרכין ראשנו בפני בית המשפט העליון ונכבד כל החלטה שיקבל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות