fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוד שבת בלי כדורגל: הפועל כרמיאל הודיעה על הפסקת פעילות

הפועל כרמיאל תוזמן מחר (רביעי) לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל עקב אי הופעתה למשחק הליגה האחרון נגד מכבי קריית אתא.

עוד קודם לכן, הודיע היו"ר ציון טויטו, על הפסקת פעילותה של הקבוצה. כזכור, במסרון ששיגר טויטו בשבוע שעבר למאמן צביקה (קיצי) דונט ולשחקנים, הוא כתב להם כי החליט לפרק את הקבוצה עקב קשיים תקציביים והם משוחררים ורשאים לעבור לכל קבוצה אחרת.

השחקנים הבינו כי דרכה של קבוצתם הסתיים וחלקם מיהרו וסיכמו בקבוצות אחרות: השוער מתן זלמנוביץ' עבר להפועל באקה אלגרביה, החלוץ סהר דהן חתם במכבי צור שלום, ידין אשכנזי סיכם במכבי דלית אל כרמל ויוסי טרכנברג סיכם במכבי קריית אתא.

הנורה האדומה הבהבה כבר במהלך הקיץ. הפועל כרמיאל, שזכתה לתמיכה עירונית בסכום של 350 אלף שקלים, קיבלה מסר לפיו הסיוע הכספי של תרומות שארגנה עיריית כרמיאל מדי שנה בסכום של 200 אלף שקלים, לא יינתן לה בעונה הקרובה.

img_4170
סוגרים את הקבוצה. היו"ר טויטו וחבר הנהלה (צילום: מיכה פישנזון)

למרות הקיצוץ החד, החליטו ראשי הקבוצה להמשיך בפעילות. הפועל כרמיאל הפתיעה רבים כשפתחה את העונה בצורה מצוינת עם ניצחונות בליגה ובגביע המדינה. אלא שאז החלה שרשרת הפסדים שהורידה את כרמיאל לחלק התחתון של הטבלה והיא גם הודחה מהגביע אחרי הפסד מביך לקבוצה מליגה ב'.

בתחילת השבוע שעבר, כינס טויטו את השחקנים והודיע להם על החלטתו להפסיק את פעילותה של הקבוצה. במקביל, נמסרה הודעה דומה גם להתאחדות לכדורגל.

"המהלך על פירוק היה קשה לי מאוד", הסביר טויטו, "אבל לא היתה לי שום ברירה אחרת. קבוצה לא יכולה לשרוד מבלי לשלם משכורות לשחקנים ולספקים. ניסיתי להידבר עם עיריית כרמיאל, אבל כנראה שהכדורגל לא מעניין אותם".

המאמן צביקה (קיצי) דונט: "זה יום עצוב מאוד עבורי ועבור הכדורגל בכרמיאל. הפועל כרמיאל היתה הבית השני שלי במשך יותר מ_30 שנים ואני עדיין מנסה לעכל את הבשורה שאין יותר כדורגל בכרמיאל".

ממלאת מקום ראש העירייה ומחזיקת תיק הספורט רינה גרינברג: "ניסיתי לעזור לקבוצה במציאת תורמים שיתמכו בה, אבל לצערי לא מצאתי. אני בטוחה שהפסקת פעילותה של הקבוצה כואבת לכל חובב ספורט ואוהד כדורגל בעיר, אבל קבוצת ספורט לא צריכה להסתמך על תרומות וצריכה לפעול גם מטעמה במציאת מקורות מימון נוספים".

גרינברג הוסיפה וציינה עוד, כי במידה ומהלך הפירוק אכן ייצא לפועל, הקבוצה תיבנה מחדש בעונה הבאה.

רינה גרינברג
הקבוצה תיבנה מחדש. גרינברג (צילום: אלכס הובר)

מעיריית כרמיאל נמסר: "עיריית כרמיאל העבירה לקבוצה תמיכה עירונית בסך 350 אלף שקלים, והיא איננה אחראית על ניהולה. בעבר, העירייה גם גייסה סכום של 200 אלף שקלים בשנה מתורמים, שהשנה החליטו לא לתרום יותר לקבוצת כדורגל. עיריית כרמיאל גם מממנת את אחזקת האצטדיון, הטיפול במשטח הדשא ושכר העובדים, בסכום של חצי מיליון שקלים בשנה. מדיניות העירייה היא לא להיות בעלים של קבוצת ספורט הישגית, ואם הקבוצה תתפרק, נשקול את צעדנו".

בינתיים, מנסה היו"ר טויטו להעביר את זכויות הניהול של הפועל כרמיאל לראשי קבוצת איחוד מג'ד אלכרום. בימים האחרונים נפגשו הצדדים וסיכמו את רוב הפרטים. כעת, נותר לראות האם המהלך אכן יצליח.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות