fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עו"ד אבי ללום: משפיע מתנדב ואיש משפחה

מומחה בנדל"ן, פעיל בנושא תמ"א 38 רוצה לגבש את קהילת פולג בנתניה
אבי ללום צילום גבריאל הרצליה

עו"ד אבי ללום הוא מודל להערצה. הוא מכהן בתפקידים רמי דרג, היה חבר מועצת העיר, מרצה בתחום הנדל"ן, עוסק ביזמות בחו"ל, מייצג גופים גדולים בישראל כולל חברות ממשלתיות וציבוריות, יש לו שלושה ספרים והשבוע פורסם שעל פי דרוג "קולגות" הוא בין 30 עורכי הדין המשפיעים בארץ. אבל מה שהוא באמת אוהב לעשות זה לגבש את שכונת רמת פולג ולהפיק אירועים נוספים כמו "לילה לבן" שרשם הצלחה, כי משפחה וקהילה באים לפני הכל.

אבי ללום והמשפחה

שכונת רמת פולג הולכת לעבור מהפך חברתי והשבוע זה החל. "לילה לבן" בו השתתפו מרבית התושבים, שחלקם הגיעו עם אוהלים לעבור את כל הלילה במתחם ונהנו מהופעות של החוגים המתקיימים בקאנטרי כמו התעמלות אמנותית במים, הגברים שיחקו כדורגל ואפילו היה טורניר שש-בש. המסעדה עבדה נון סטופ ואנשים נזכרו בימים היפים של פעם ושמחו שזה קורה שוב.

מי שאחראי לשינוי הוא הוועד החדש, שנבחר במרץ האחרון. שישה חברי ועד ובהם שני יושבי ראש שיכהנו ברוטציה: אמנון סעדון ועו"ד אברהם ללום ועו"ד יוסי קליין, המשמש כגזבר. מיד עם תחילת הקדנציה הנוכחית החליט הוועד לעשות פעולות לטובת גיבוש תושבי השכונה והתוצאות לא איחרו להגיע. בהמשך יתקיימו אירועים נוספים והגדול שבהם יהיה בסוף חודש אוגוסט – מסיבת סיום החופש הגדול למנויים ובעלי מניה.

לטובת השכונה. אבי ללום ואמנון סעדון

יו"ר הוועד הנוכחי הוא עו"ד אבי ללום ויש לו מטרה: לקדם ביחד עם חברי הוועד החדש את הגיבוש הקהילתי ברמת פולג ולעשות שינויים במתקן הקאנטרי לטובת הדבר.

"קאנטרי פולג קיים משנת 1984 כעמותה של שכונת פולג הוותיקה. הקאנטרי מתוחזק ונשמר במצב מעולה אך יש לוועד כוונות לעשות בו שינויים שישפרו את המבנים הקיימים, דבר שלא קרה עד היום והכל לטובת בעלי המניות".

רוב חברי הקאנטרי הם תושבי רמת פולג אך גם מנויים מחוץ לשכונה מתקבלים: "הוא משמש בית שני לתושבי השכונה וילדיהם, יש בו מבחר גדול של חוגים כמו חוגי שחיה של "דולפין" וכדורגל של "מכבי נתניה" ואירועים כמעט בכל לילה במהלך הקיץ. יש מסעדה בשם "יולו" ואנחנו יחד עם הזכיין עשינו שינויים בהרכב האוכל המוגש בכיוון של תזונה בריאה. הקאנטרי הוא מקום מגבש, קהילה בו נפגשים קהילה וספורט".

לילה לבן .כל הלילה בריכה

 

ללום יליד נתניה, בוגר אורט יד ליבוביץ', משפטים במכללת נתניה ובוגר תואר שני (LL.M) במשפטים מאוניברסיטת תל אביב – אוניברסיטת ברקלי. הוא כיהן כחבר מועצת העיר בין השנים 2003-2008  ונחשב לצעיר שבין חברי המועצה עד היום.

לגילו הצעיר, הספיק ללום לחבר ארבעה ספרים ובהם: "מורה דרך לעסקאות תמ"א 38" ו"מורה דרך לפינוי בינוי". הוא הקים את הקליניקה להתחדשות עירונית במכללת שערי משפט, מרצה בתוכנית ללימודי התחדשות עירונית, ומלמד נדל"ן בישראל ובחו"ל. כמו כן, הוא המייסד של המדרשה למשפט של לשכת עו"ד, יו"ר המנגנון של לשכת עוה"ד ומייצג מספר גופים מהגדולים ביותר בישראל כולל חברות ממשלתיות וציבוריות.

ללום עם עם יור לשכת עורגי הדין אבי חימי

לאחר חמש שנים של התנדבות במועצת העיר נתניה החליט לעזוב את הפוליטיקה והשקיע במשרד שלו שגדל והתפתח למשרד גדול ובעל מוניטין בינלאומי בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית ובו 17 עורכי דין בארץ. ללום מעורב בחקיקה של התמ"א 38 ונדל"ן בכלל. הוא פעיל בזירה הארצית של לשכת עורכי הדין שם משמש סגן יו"ר הלשכה, יו"ר פורום המקרקעין, חבר המועצה הארצית וחבר בוועדות שונות. והשבוע פורסם שעל פי דרוג "קולגות" נכלל עו"ד ללום בין 30 עורכי הדין המשפיעים בארץ המובילים בתחומם.

את הפעילות ההתנדבותית שלו הוא החל באגודת הסטודנטים של מכללת נתניה ומשם המשיך לפעילות במועצת העיר שגם היא התנדבותית: "החלטתי שטוב לי להשקיע את כל המרץ במשרד שלי ובדברים שאני אוהב ולהתקדם מקצועית על מנת שתהיה לי האפשרות לתת מעצמי גם לטובת הקהילה. אני מקדם את המשרד ופועל להכרה מקצועית בינלאומית. בסדר העדיפות שלי המשפחה עומדת במקום הראשון ורק אחריה העבודה".

התאמות לתמ"א 38 – "תוכנית מצילת חיים"

מנהל התכנון מתכוון שלא להמליץ בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה להאריך את הוראות התמ"א 38 מהסיבה שלא השיג את המטרות שלו. הכוונה בתמ"א 38 הייתה לחזק מבנים ישנים נגד רעידות אדמה בפריפריות ולאו דווקא במרכז הארץ. מה שקרה בפועל הוא שבמרכז הארץ, במרכזי הערים הגדולות והסואנות בנו באצטלה של התמ"א, הוסיפו יחידות דיור והעמיסו על התשתיות הקיימות.

"השפעתו של מנהל התכנון על המועצה הארצית לתכנון ובניה הוא רב. במאי שנה הבאה אמורה המועצה הארצית להאריך את תכולת הוראות התמ"א 38 הריסה וחיזוק. במועצה הארצית חברים גופים רבים ביניהם נציגי ממשל ואני כנציג לשכת עורכי הדין מתכוון להתנהל מול מנהל התכנון יחד עם התאחדות הקבלנים על מנת לגבש הוראות מעבר. המטרה שלנו היא לעשות התאמות לתמ"א על מנת שמנהל התכנון ומשרד השיכון ימשיכו את התוכנית. תמ"א 38 היא תוכנית מצילת חיים. יש צורך לחזק מבנים ישנים מתקופת קום המדינה מפני רעידות אדמה בניגוד לפינוי בינוי שזה הריסה ובניה מחודשת. אם יבוטלו הוראות התמ"א 38 זה אומר שהמדינה מודה בכישלון ולא מוכנה לתת יותר דרך לחזק את המבנים הישנים. לדעתי השרים שיחליטו לא להאריכה לוקחים על עצמם אחריות לאסון".

בחמש השנים האחרונות עובד המשרד של ללום בשיתוף פעולה עם יזמים בארצות שונות בארה"ב ואירופה: גרמניה, פורטוגל, אנגליה ובקייב יש לו משרד משלו שמייצג חברות מקומיות: "הכל במסגרת מכניזם של רכישה בטוחה שהוא מנגנון מפוקח שיצרנו במיוחד להגן על רוכשי דירות בחו"ל. המשרד שלנו מדורג בין 500 מאות המשרדים המובילים בעולם בתחום הנדל"ן".

ללום, 40 נשוי לתהי-לי ואב לשלושה, גר ברמת פולג הישנה. ככל שהוא עסוק בעבודה בארץ, בחו"ל ועם משפחתו, הוא מקדיש רבע מזמנו לפעילות קהילתית והתנדבותית. הוא משמש חבר בוועד המנהל של "לוחמים לחיים", עמותה המסייעת להלומי קרב לוחמי צה"ל. הוא פעיל ב"בעמותת שניר" עמותה שמעניקה לילדים ממשפחות מוחלשות שוויון בהזדמנויות ובשבת האחרונה, היה ברמן באירוע התרמה של העמותה שהתקיים בטראס בנמל תלת אביב, בו השתתפו חברי כנסת ואנשים מוכרים במשק הישראלי.

אבי ללום צילום גבריאל הרצליה

מה אתה בונה בחו"ל?

"אנחנו מייצגים יזמים מעבר לים שבונים פרויקטים בתחום הבנייה לא רק לישראלים. מדובר על פרויקטים שאנחנו מייצגים במסגרת מכניזם של עסקה בטוחה שיצרנו ועליו רשמנו זכויות יוצרים. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים משקיעים מעבר לים ואנחנו החלטנו לייצר מנגנון שיבטיח את העסקאות כך שישראלים לא יפגעו בביצוע עסקאות מסוג זה. אנחנו עובדים באוקראינה, גרמניה, פורטוגל, אנגליה, גיאורגיה, ארה"ב, יוון, קפריסין, טנזניה (זנזיבר) ומדינות נוספות. בקייב יש לנו משרד עצמאי ללא שותפים ואנחנו מייצגים גופי ציבוריים וממשלתיים".

האם ישראלים קונים נדל"ן בחו"ל?

"בשנים האחרונות ישראלים רבים משקיעים בחו"ל לאור חוסר הוודאות בשוק והשינויים הרבים, תוך דגש על המיסוי".

כמה כסף צריך כדי לרכוש נכס מניב בחו"ל?

"בין 30 אלף דולר למספר מיליוני דולרים. תלוי במדינה וסוג המשקיעים והעסקאות".

מה המיוחד בעסקאות נדל"ן בחו"ל?

"כיום ניתן להגיע לתשואה גדולה מאוד בחו"ל. יחד עם זאת, ככל שעושים עסקאות ללא מנגנון, אנשים לוקחים סיכון גדול. בכל מדינה יש את הבירוקרטיה שלה. אנחנו לומדים את כל המקומות שבהם אנחנו עובדים ויש לנו שותף מקומי בדרך כלל מהמשרדים הגדולים ביותר באותה מדינה, על מנת לתת את השירות המקצועי הטוב ביותר".

מה דעתך על תמ"א 38 ופרויקטים פינוי בינוי בנתניה ומה צריכה העירייה לעשות כדי לקדם אותם?

"עיריית נתניה היא עירייה חזקה מאוד היום. לעיריית נתניה ראש עירייה חזקה מאוד ולידה יש אנשים רציניים שיש להם רצון להביא לשינוי. אני מקווה שהעירייה תבחר צוות מוביל עם ניסיון בהתחדשות עירונית בכל תחום במטרה לקדם התחדשות עירונית. יש פוטנציאל מדהים לעיר בכל הקשור להתחדשות עירונית אבל רק צוות יועצים עם ניסיון יצליח לקדם את התחום".

אבי ללום מתנדב כברמן

עשר שאלות קטנות עם עו"ד ללום

מה רצית להיות כשתהיה גדול? טייס. הגעתי להיות עו"ד בעיקר בעקבות תאונת דרכים קשה שעברתי בגיל 16 וחצי.

מה ההורים שלך רצו שתהיה גדול? עורך דין.

איזה סיכון לא תיקח? לעשות משהו שלא ארגיש שלם ובטוח איתו.

מה הדבר הכי ספונטני שעשית? אני יכול לצאת לעבודה למשרד ברמת גן ולמצוא את עצמי כמה שעות אחרי על טיסה עם לקוח לעסקה בחו"ל.

למה אתה מכור? למשפחה ולעבודה.

מה הדבר שהכי השתנה בך כשהפכת להיות אבא? אני רואה את החיים במשקפיים אחרות לגמרי. מבין יותר מה זה אומר שאתה חושב על הילדים ולא על עצמך. לראות את העתיד שלהם ואיך אני יכול לעזור להם. מדובר על אחריות גדולה מאוד שאנחנו לא לומדים ועל כן, כל יום הוא בית ספר.

מה אתה יותר: מוכשר, חרוץ או בר מזל? חרוץ. בניתי את כל מה שיש לי בעשר אצבעות ובעבודה קשה.

האם היית משתתף באח הגדול? לא נראה לי.

מה ההתמחות שלך במטבח? לא גדולה. אני יודע ליצור ארוחה שנראית טוב.

כמה כסף יעשה אותך מאושר? אהיה מאושר כשאגשים את עצמי ולא כסף יעשה אותי מאושר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות