fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדי אלדר: "הרבה אצבעות שכיום בשלטון היו שותפות ללחיצה על ההדק שירתה לרבין בגב"

סערה בעקבות נאומו של ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר בטקס האזכרה הממלכתי לרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין במלאות 20 שנה למותו שהתקיים בעיר. חבר מועצת העיר ממפלגת הליכוד עו"ד קורן נוימרק: "אלדר צריך להתנצל"
ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר בטקס לזכר יצחק רבין
ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר בטקס לזכר יצחק רבין

ביום ראשון האחרון התקיימה במרכז ברוך עצרת במלאת 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. העצרת הופקה בשיתוף מחלקת הנוער של עיריית כרמיאל ותנועות הנוער בעיר.

ראש העירייה עדי אלדר שהיה ממקורביו של יצחק רבין פתח בנאום בו אמר בין השאר: "הימין המתלהם, זה שרדף אחריו לכל מקום, זה שהסית, זה שעשה פולסא-דנורא, של קללה, שרבין ימות. היה טיפש אחד שביצע בעצם את פסק הדין שהוציאו עליו. אבל צריך תמיד לזכור שבאצבע הזו שלו, שלחצה על הדק האקדח, היו הרבה אצבעות, שנמצאות היום בשלטון של מדינת ישראל. לא נעשה מזה דברים יפים. הם היו שותפים ללחיצה על ההדק שירתה לרבין בגב".

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר בטקס לזכר יצחק רבין
ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר בטקס לזכר יצחק רבין (צילום: אלכס הובר)

אלדר סיפר על ההיכרות האישית שלו עם יצחק רבין ועל כך שרגעים אחדים לפני הרצח הוא חיבק אותו על הבמה והתרגש יחד אתו לנוכח רבבות האנשים שבאו לתמוך בדרך השלום שהתווה. עדי פנה אל בני הנוער ואמר :"אנחנו חיים בארץ דמוקרטית ועל דמוקרטיה צריך להילחם".

בתגובה לדבריו מסרה דוברת עיריית כרמיאל: " בדברים שנשא ראש העירייה עדי אלדר, הוא חזר ואמר דברים שהוא אומר כבר 20 שנה, מאז הרצח, שלא אצבע אחת לחצה על ההדק , היו רבים שיצרו את ההסתה הפרועה והיו רבים ששתקו ולא הפסיקו אותה והביאו לכך שטיפש אחד מימש את דברי ההסתה של רבים."

סגן ראש העירייה רותם ינאי מהבית היהודי אמר בתגובה לדבריו של אלדר: " 'אני מאמין שדבריו של ראש העירייה נאמרו בשעת צער וגעגועים לחברו האישי, יצחק רבין ז"ל, ראש הממשלה שלנו. חיי היומיום המשותפים שלנו בעיר מלמדים שעבודתנו המשותפת לטובת הציבור וחינוך ילדינו לערכים משמשים ככלים לחיי חברה בריאים אשר איתם נוכל לעמוד בפני האתגרים העומדים בפתחה של כרמיאל  ובפתחו של עם ישראל, כמו בתקופה הביטחונית האחרונה."

חבר מועצת העיר ממפלגת הליכוד עו"ד קורן נוימרק שיגר מכתב לראש העירייה בו הוא קובל על דבריו וכך כתב בין השאר: " אני דורש ממך, בשמי ובשם תושבי כרמיאל להוציא הודעת התנצלות פומבית על אמירותיך המסיתות כנגד ממשלת ישראל והעומד בראשה רוה"מ מר בנימין נתניהו. אני מבין כי דיברת מדם לבך לאור הכרותך וחברותך עם יצחק רבין ז"ל, אולם, אין ברגשות העזים סיבה לדברים הקשים שנאמרו על ידך הגובלים בהסתה כנגד ציבור גדול, כנגד השלטון והעומד בראשו מר בנימין נתניהו."

אלדר בתשובה לנוימרק: " "אני עומד מאחורי כל מילה שנאמרה בעצרת הזיכרון לזכרו של יצחק רבין ז"ל במלאת 20 שנה להירצחו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות