fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סמל עומר אסדי, מדיר אל אסד יקבל אות מצטיין הנשיא

כרמיאל ומשגב  יקבלו ביום העצמאות את אות מצטיין הנשיא, המוענק במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל ונכבדים נוספים. האות מוענק מדי שנה ביום העצמאות ל-120 חיילים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה"ל. במעמד קבלת האות, יקבלו החיילים מ'יחד למען החייל' מלגת לימודים בסך 1000 דולר, תרומת ידידי האגודה למען החייל בבריטניה. כל המצטיינים מופיעים בטקס יום העצמאות בהר הרצל.

צוער י', מחרשים

צוער י' בבה״ד 1, התגייס בחודש דצמבר 2014 ליחידת 669 שבחיל האוויר. הוא  נולד וגדל במצפה חורשים, למד בבית הספר התיכון משגב, הרחיב ביולוגיה וחינוך גופני. לי' שני אחים גדולים, אחת הייתה ספורטאית מצטיינת ואחיו שירת כמפקד פלוגה ביחידת מורן.

על ההחלטה להתגייס לתפקיד פרמדיק ב~669 הוא משתף: ״הייתי ספורטאי ורוכב אופניים, ידעתי שבי״ב אעבור גיבושים ואתגייס ליחידה קרבית. רציתי להתגייס לתפקיד לוחמה מפני שאני מאמין שמי שיכול -צריך ללכת לשירות קרבי. חיפשתי לעשות שירות משמעותי ומעניין, לאחר מיונים רבים הגעתי ליחידה. שמחתי מאוד שקיבלתי את השיבוץ להיות ב-669״. הוא מספר שהוא אוהב את הגיוון ואת המשמעות שיש בתפקיד. ״ערך חשוב ביחידה שלנו הוא הצלת חיים, השירות מאוד מעצב ומבגר״. על הצטיינותו מספר: ״אני שמח שנבחרתי, זה כבוד, אבל אני נשאר עם הרגליים על הקרקע. ההורים שלי מאוד שמחים על ההצטיינות, אבא שלי גם כן היה מצטיין נשיא בזמן השירות שלו אז אני סוג של ׳הולך בדרכו׳״.

עומר אסדי, דיר אל אסד

סמל  עומר אסדי התגייס באוגוסט 2015 ומסביר כי ידע מההתחלה שהוא רוצה להתגייס לתפקיד הגשש. הוא בן 25, נשוי, אב לשני ילדים בני ארבע ושנתיים. סמל אסדי אינו חייב בשירות חובה, אך בכל זאת החליט להתגייס כמתנדב: ״קמתי בבוקר יום אחד ופשוט החלטתי להתגייס, באותו יום הלכתי ללשכת הגיוס בטבריה והתגייסתי. אני בן יחיד, ככה שגם זה לא מובן מאליו. ההורים בהתחלה לא הבינו, אבל עכשיו הם מקבלים את השירות״ .

הוא איש משפחה, וזה לא פשוט: "קשה לי להיות רחוק מהילדים, לא להיות איתם בכל יום, אבל אני יודע שאני עושה משהו חשוב ושצריכים אותי". כאשר המפקד האישי שלו הודיע לו כי הוא זכה באות מצטיין נשיא, הוא הופתע והיה מאוד נרגש:  ״אפילו לא ידעתי מה זה מצטיין נשיא, הופתעתי מאוד, זה כבוד גדול. התחלנו בחזרות לטקס, זו גאווה".

צוער י' צילום דובר צהל
צוער י' צילום דובר צהל
שובל בלחסן צילום: דו"צ
שובל בלחסן צילום: דו"צ
עומר אסדי צילום: דו"צ
עומר אסדי צילום: דו"צ

רב״ט שובל בלחסן

בת 19 מכרמיאל, נולדה וגדלה בכרמיאל ולמדה בבית הספר ״אורט פסגות״. אמה טל, מנהלת בית הספר שחר ואביה, אלי, שוטר במשטרת משגב.

לשובל שני אחים צעירים יותר, אחת בת 17 והשני בן 11. היא מעידה על עצמה כי הייתה תלמידה טובה והגבירה ביולוגיה וערבית. בכיתה ח׳ אובחנה כחולת קרוהן, מחלה מעי דלקתית כרונית, אשר משפיעה על פעילות תקינה של מערכת העיכול ואורח חייו של האדם. בכיתה י"א ניגשה לצו הראשון, שם נאמר לה כי לא תוכל להתגייס באופן רגיל בשל מצבה הבריאותי. ״היה לי ברור שארצה להתגייס, תמיד חונכתי לתרום מעצמי אם אני יכולה. כל החברות שלי מתגייסות, ממש רציתי לתרום למדינה ולהיות כמו כולם. הצבא הוא מסלול בחיים, זו אבן דרך״.

כיום משרתת שובל בלשכת הגיוס טבריה, כעוזרת ראש מדור גיוס. בנוסף היא אחראית על תחום החינוך ביחידה, הוציאה מספר חיילים לקורסים מיוחדים כגון נתיב (גיור), השלמת 12 שנות לימוד ותוכנית תגלית. רב"ט בלחסן: "אני אוהבת לעבוד עם ילדים ובזמן הפנוי גם מציירת. בתפקידי אני רואה שליחות. אני מאוד שמחה על ההחלטה להתגייס, אני ממליצה למתנדבים לבוא ולעשות את הצעד הזה, למרות שהתהליך ארוך, הוא שווה את זה!״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות