fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סל האבטחה של סבג עלה לדיון מחדש

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

סל האבטחה של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג עלה לדיון מחדש. בשבוע שעבר נצפה סבג למשך מספר ימים ללא מאבטחים אישיים, אך מיד הוחזר מאבטחו האישי. סבג מאוים בדרגה 6, הכי גבוהה על ידי משטרת ישראל. עלות מערך האבטחה של סבג, מוערך במיליון שקלים בשנה מכספי ציבור, כשחלק מהסכום ממומן מתקציב משרד הפנים.

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

רמת האיום של ראשי ערים נקבעת על ידי המשטרה שמעבירה הערכות מצב מידי מספר חודשים לקב"טים העירוניים. נכון לעכשיו לא ידוע האם רמת האיום ירדה, ובהתאם לכך הותאמה אבטחתו.
יצוין כי בדוח ביקורת רואי חשבון מטעם משרד הפנים לשנת 2015 מצוין כי משנת 2006, סבג מקבל שירותי אבטחה מחברת טי אנד אם גושן ללא מכרז וללא חוזה. ההיקף הכספי של שירותי האבטחה הסתכם בשנת 2015 ב-1.408 מיליון שקלים. בשנת 2016 נחתם חוזה עם אותה החברה ואבטחתו כיום  מוערכת במיליון שקלים.

בחודש מרץ דרש חבר מועצת העיר עו"ד אורן סודאי מסמכים על חברת האבטחה שמאבטחת את סבג בשם חוק חופש המידע. סודאי ביקש לחשוף את ההתקשרות והמכרזים שנערכו לבחירת חברת אבטחה משנת 2006. בין המסמכים שדרש עו"ד סודאי: הזמנת עבודה עם חברת האבטחה טי אנד אמ גושן, הסכם לשנת 2015, אישור מנכ"ל משרד הפנים להתקשר עם חברה זו בנושא אבטחת אישיים, תנאי מכרז לרבות רשימת כל הניגשים. בתגובה ענה היועץ המשפטי של עיריית נהריה עו"ד אורן ארבל לסודאי כי במסגרת חוק חופש המידע יאפשרו לסודאי לעיין במסמכים, רק שצריכים לאתרם בגזברות מאחר ומדובר במידע רב לפני שנים רבות ובכפוף לכך שמסמכים אלה אכן קיימים בידי העירייה.

במשטרת ישראל הסבירו השבוע כי הם אינם יכולים למסור כל פרט על סל אבטחה ודרגת מאוימות של ראשי ערים, אך הסבירו כי אחת למספר חודשים, נערכת בדיקה על רמת המאוימות והנתונים עוברים לקב"ט העירייה ושהוא הגוף המוסמך לקבוע את רמת האבטחה בהתאם לנתונים.

מעיריית נהריה נמסר: "בתחילת השבוע הודיעה המשטרה לעירייה שאין צורך יותר באבטחה הצמודה לראש העיר. אולם בעקבות בחינה מחודשת שערכה המשטרה בעניין הוחלט שם, לצערנו, כי יש להשיב את האבטחה האישית לראש העיר, וכך נעשה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות