fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוכן סמוי הפליל את חברו סוחר הסמים

הסוחר, תושב האזור, מכר לסוכן כדורי אקסטזי ובית המשפט גזר עליו 32 חודשי מאסר בפועל
מעבדה לגידול סמים בבית (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מעבדה לגידול סמים בבית (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
עונש ראוי. עו"ד משה אביטל (צילום: יח"צ)
עונש ראוי. עו"ד משה אביטל
(צילום: יח"צ)

תושב האזור הופלל על ידי "חברו", סוכן סמוי אשר פעל בשליחות משטרת ישראל ורכש באישורה ובכספה כלי נשק, תחמושת וסמים.

על פי עובדות כתב האישום, שוחחו הנאשם והסוכן בטלפון וקבעו להיפגש בבית קפה. בפגישתם סיכמו כי הנאשם ימכור לסוכן 300 כדורי אקסטזי במחיר של 9000 שקלים. למחרת הגיע הנאשם כשהוא מלווה באדם נוסף, ברכב מסוג פורד והסוכן העביר לו את הסכום.

לאחר כשבועיים שוחחו הסוכן והנאשם פעם נוספת בטלפון וסוכם כי תיעשה עסקת סמים נוספת ביניהם. למחרת נפגשו הנאשם והסוכן וזה העביר סך של 9000 שקלים תמורת 300 כדורי סם אקסטזי נוספים.

המשפט התנהל כשבעה חודשים ובתום ניהול משא ומתן עיקש עם הפרקליטות, הגיע סנגורו של הנאשם, עורך הדין משה אביטל,  להסדר טיעון עם הפרקליטות כאשר כתב האישום תוקן משמעותית.

כבוד השופטת אורית וינשטיין מבית משפט המחוזי בחיפה הרשיעה את הנאשם בשתי עבירות של סחר בסמים בכמות מסחרית.

הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם עונש מרתיע אשר ינוע בין חמש לתשע שנות מאסר בפועל, תוך שהיא מציינת כי מדובר בעבירה שהעונש עליה עומד על 20 שנות מאסר, וכן ביקשה להפעיל את שנת המאסר על תנאי העומדת על ראשו של הנאשם.

מנגד, עורך הדין משה אביטל טען כי בקשותיה של הפרקליטות מופרזות ומוגזמות ויש להשית על מרשו עונש של כ~24 חודשי מאסר בפועל. כמו כן, טען עורך הדין אביטל כי אין להפעיל את כל שנת המאסר המותנה הרובצת על מרשו, ושלדעתו בשל נסיבותיו האישיות ומתוך שיקולי שיקום, יש לגזור על הנאשם ענישה צופת פני עתיד.

בית משפט המחוזי גזר את עונשו של הנאשם והשית עליו עונש של 32 חודשי מאסר בפועל פלוס הפעלת ארבעה חודשי מאסר מותנה.

עו"ד משה אביטל: "לטעמי בית המשפט גזר על מרשי עונש ראוי, תוך שהוא מקבל את עיקר טענותיי אשר התבססו על כך שהסוכן שידל והדיח את מרשי פעם אחר פעם לבצע את העבירות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות