fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגן' ע' מטל-אל קיבל כנפיים: "היה קשה ומפרך, אבל הסיפוק גדול"

ע' מטל אל
צילום דובר צהל

לצד שלושה טייסים מכרמיאל, עמד במסדר הכנפיים גם נווט הקרב סגן ע' מהיישוב טל-אל שבמשגב השכנה. ע' למד בתיכון האזורי משגב במגמת רפואה, שיחק כדורסל בקבוצה האזורית במשגב והיה פעיל בחוג אגרוף תאילנדי, במסגרתו התחרה. "זה תחום שנמצא יחסית בחיתוליו בארץ", סיפר סגן ע' על האגרוף התאילנדי, "אני נהנה מאוד לעסוק בתחום זה ושואף לשלב אותו ביחד עם שירותי הצבאי האינטנסיבי".

הוא התגייס לקורס טיס מיד עם סיום התיכון וסיים במגמת נווטי קרב. "המסלול היה קשה ומפרך, אבל זה סיפוק גדול לסיים אותו, הדברים שעברו עלי מעצבים אותי, וגם תורמים לצוות שאני חלק ממנו. אני מרגיש שמה שעברתי בקורס מכין אותי בצורה המיטבית לשירות ארוך השנים אותו אני עתיד להתחיל".

סגן ע', החותר למצוינות, בחר דווקא בקורס הטיס משום שלהרגשתו זהו המסלול שייתן לו הרגשת סיפוק גדולה, ושירות משמעותי. "לפני שהתגייסתי ניסיתי לחשוב איזה שירות יתאים לי ובו אוכל למצות את עצמי ולהשפיע. ככל שהתקדמתי במיונים הבנתי שזו דרכי וכאן אני יכול לפרוח", אמר. "המסלול דרש ממני הרבה התמדה. צריך לאהוב לטוס ולרצות למצות את עצמך. אני יכול לסכם ולומר שהמכנה המשותף לכולנו הוא יכולות טיסה גבוהות והשאיפה למצוינות".

ע' מטל אל
צילום: דובר צה"ל

אחד הרגעים הזכורים לו יותר מהקורס, לדבריו, היה בסוף השלב השני. "בשלב הזה היו הרבה אתגרים מנטליים ופיזיים. בשלב זה מתמקדים ומתמקצעים במלאכת הניווט, יש נווטי שגרה וניווטים בלתי מתוכננים. שוררת אווירה של חוסר וצליחת השלב הזה מהווה אבן דרך משמעותית. מסלול נווטי הקרב הוא בעיני המסלול הכי מעניין שעושים בבית הספר לטיסה. קצב ההתקדמות מהיר מאוד. אנחנו עוברים את אותה ההכשרה שעוברים טייסי הקרב, זה בא לידי ביטוי מבחינת הרמה הגבוהה של התכנים שמגיעים אלינו. בשלושת החודשים האחרונים של הקורס אנחנו מצטרפים אליהם לטייסת הכשרה מבצעית שסיימה את הקורס במחזור הקודם לנו".

הנווט מהווה את יד ימינו של הטייס במהלך הטיסה, ועבודתו זהה בחשיבותה לעבודת הטייס. "בפועל במטוסים דור 4 קיים מידע רב, על כן אדם אחד לא יכול להכיל את כל המידע בפרק הזמן הנדרש", הסביר ע', "כנווט קרב אני משמש בעצם לוחם אווירי נוסף במטוס שמסייע בקבלת החלטות. אם כי יש תחומים שהם בלעדיים לטייסים, אני מנהל את מבנה הטיסה. על מנת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר עליי ליישר קו עם הטייס ולפעול בעבודת צוות טובה".

לסגן ע' חשוב להעביר מסר לתלמידי תיכון השוקלים להתגייס לקורס טייס. "כדי להצליח בקורס טיס צריך לרצות את זה מאוד ולתת את הכי טוב שיש לך, כך אתה תצליח לממש הצורה המיטבית את הפוטנציאל שלך. בכלל זרוע האוויר מהווה השראה עבורי בתחום הסדר והארגון והשיפור התמידי. מסלול הטיס הוא יוצא דופן וזה מדהים להתחרות בחבר'ה מוכשרים כל כך. נהניתי להיות חלק מקבוצה כזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות