fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: המועצה ביטלה את ההחלטה לשנות את שמו של רחוב תחכמוני

אחרי שאושרה החלפת שמו של רחוב תחכמוני להרב גבאי, חזרה בה ועדת השמות מהחלטתה והמועצה אישרה את הביטול. עכשיו משרד הפנים יכריע
תחכמוני או גבאי? השלט ברחוב צילום: רותי ברמן
תחכמוני או גבאי? השלט ברחוב צילום: רותי ברמן

 

 

מועצת העיר אישרה בישיבתה בשבוע שעבר את החלטתה של ועדת השמות –  לבטל את החלטתה הקודמת ולדון מחדש בעניין החלפת שמו של רחוב תחכמוני להרב שמעון גבאי ז"ל. נציגי ש"ס במועצת העיר מחו ודרשו להשאיר ההחלטה על כנה.

הישיבה של הרב גבאי נמצאת ברחוב בן אליעזר, והיוזמה לקרוא לרחוב על שמו סוקלה בזמנו על ידי יו"ר ועדת השמות, אדיר בנימיני, כדי למנוע פגיעה בהנצחתו של לוחם האצ"ל.

השם תחכמוני מזוהה עם רשת החינוך של תנועת המזרחי, ובית הספר תחכמוני הנמצא בסמוך קיים בנתניה משנות ה-30. תושב הרחוב, אבי מדר: "שמות רחובות הם היסטוריה וזיכרונות של אנשים ועיר. רחוב צריך להישאר בשם שניתן לו לפני עשרות שנים. לאנשים יש זיכרונות ונוסטלגיה ושינוי שמו יפגע בהם, שלא לדבר על כל הפרוצדורות הארגוניות הכרוכות בזה, כאילו עברנו דירה לרחוב אחר. אני רוצה להזדקן כנתנייתי שגר ברחוב תחכמוני".

לאחר ההחלטה הקודמת, שקל תושב הרחוב ליאור גולדשטיין לנקוט צעדים משפטיים מאחר שלטענתו מצא פגמים באישור ההחלטה הקודמת. מה שהכעיס אותו במיוחד הוא ששלושה ימים אחרי החלטתה של ועדת השמות, הובא הנושא לאישור מועצת העיר: "אצה למישהו הדרך ולא ניתנה לנו ההזדמנות לשכנע את נציגנו במועצת העיר. כמו כן במועצת העיר לא היה דיון אמיתי וענייני. הייתי מצפה שלפחות יעלו את שם הרחוב כדי ליידע את חברי המועצה על מה הם מצביעים. 67 תושבים ברחוב חתמו על התנגדותם לשינוי השם".

ובינתיים דברים תמוהים קורים ברחוב, שהשלטים בו עדיין נושאים את השם תחכמוני. לדברי אחד מדיירי הרחוב כבר הגיעו מכתבים הממוענים לרחוב הרב גבאי. כמו כן חוט עירוב הותקן ברחוב, דבר המעיד על התחרדותו של הרחוב כשלמעשה הרכב דייריו לא השתנה: "אם עיריית נתניה החלה לפעול מול משרד הפנים בעניין שינוי השם, הרי שעכשיו היא צריכה להעביר למשרד הפנים את ההחלטה על ביטולו", אומר גולדשטיין.

תחכמוני או גבאי? השלט ברחוב צילום: רותי ברמן
תחכמוני או גבאי? השלט ברחוב
צילום: רותי ברמן

מעיריית נתניה נמסר: "שינוי שם רחוב תחכמוני לרחוב גבאי אושר בזמנו על ידי משרד הפנים. לאחר שתושבי הרחוב התנגדו להחלפת השם, התכנסה ועדת השמות והחליטה על ביטול השינוי. בהמשך לכך, הנושא הובא לאישור המועצה. בהמשך להחלטת המועצה יועבר לאישור משרד הפנים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות