fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: אם שכולה ילדה בן בגיל 51

סבטלנה והתינוק עם עירית אורן גונרס מיד אחרי הברית צילום עצמי
סבטלנה והתינוק עם עירית אורן גונרס מיד אחרי הברית צילום עצמי

שנה לאחר שאיבדה את בנה היחיד אילן, ילדה סבטלנה יענקלביץ', בת 51 מנתניה, בן מתרומת זרע.

ביום שני נערכה ברית  המילה לתינוק בבית הכנסת של בית החולים איכילוב בתל אביב, ושמו בישראל; איתן.

סבטלנה והתינוק עם עירית אורן גונרס מיד אחרי הברית צילום עצמי
סבטלנה והתינוק עם עירית אורן גונרס מיד אחרי הברית צילום עצמי

רב"ט אילן יענקליבץ' בן 19, ששירת בחיל המודיעין, טבע למוות בחודש יולי 2016 במאגר המים של המועצה האזורית אשכול בזמן טיול עם חבריו ליחידה.

שלושה חודשים לאחר האירוע הגיעה אימו אל סא"ל במילואים עירית אורן-גונדרס, העומדת בראש עמותת "אור למשפחות", שסייעה לה בתהליך ההיריון מתרומת זרע.

אורן -גונדרס, שימשה בתפקידה האחרון בצה"ל ראש ענף כוח אדם של חיל ההנדסה הקרבית.

בשנת 2008 הקימה אורן-גונגרס את עמותת "אור למשפחות" המונה כיום יותר מ-700 משפחות. מטרת העמותה: חיזוק, תמיכה ואהבה להורים ששכלו את ילדיהם במלחמות ישראל כשהמוטו הוא: "ודבקת בחיים".

אורן- גונדרס: "סבטלנה הגיעה אליי דרך מתנדב בעמותה שאמר לי שהיא זקוקה לתמיכה ושאקח אותה תחת חסותי. בהתחלה היא היתה חשדנית. היא הגיעה לפגישה עם אחותה ועם תמונה גדולה של  בנה אילן. השיחה היתה מאד חמה אבל כואבת ואחרי שעתיים אמרתי לה שבעוד שנה בדיוק היא תלד ילד. חיברתי אותה לרופא ולאמא שכולה אחרת שהיתה בהריון בחודש השלישי, עודדה אותה וליוותה אותה לאורך כל התהליך.  האמון של יענקבליץ' התחזק והשבוע בברית היא אמרה לי: 'אני האמנתי בך ואת נתת לי כח ולכן יקרא שמו איתן'.

"טקס הברית היה יפה, הסבא, אביה של סבטלנה היה הסנדק והיה מרגש לשמוע את סבטלנה אומרת לו: 'אבא הבטחתי לך שתהיה סבא וקיימתי ואני מאושרת. נולד לאילן אח והוא יפה כמוהו. הוא יכיר את אילן והבית שלי יהיה בית שמח עם שירים והרבה אור.

תקווה למשפחות

"התפקיד הצבאי חשף אותי באופן אינטנסיבי להורים ששכלו את ילדיהם בפעילות מבצעית", מסבירה אורן-גונדרס, "ביקרתי את המשפחות בשעותיהן הקשות, חשתי שהמפגש מחזק אותם, אבל גם אותי. כשהשתחררתי מצה"ל התחלתי לקיים מפגשים מחזקים למשפחות בביתי. הרגשתי שעשיתי כל כך טוב, ומיד חשבתי, איך אפשר לשמח אותם שוב. איך נכון לעודד, לתמוך, לחזק, לחבק, משפחות מדהימות שברגע התרסקו חייהם.

לפני שנה הקימה אורן- גונדרס  עמותה חדשה נוספת; 'קרן אור לחיים חדשים' המגייסת כספים כדי לאפשר להורים שכולים להביא ילד לעולם בעזרת טיפולי הפרייה או הליך פונדקאות. הקרן בראשות פרופ' משיח מעניקה מלגת חיים לרך הנולד.

אילן וסווטלנה יענקלביץ צילום מאלבום המשפחה
אילן ז"ל וסווטלנה יענקלביץ' (צילום מאלבום המשפחה)

מאז שהקימה אורן גונדרס את העמותה סייעה בידי עשר אמהות שכולות להביא ילד מתרומת זרע.

אורן-גונדרס: "זה היה קשה. לא כל אחת מצליחה להיכנס להריון ויש כשלונות בדרך. שמחתי מאד שסבטלנה הצליחה מיד להיכנס להריון ועברה אותו יפה. היא ילדה בניתוח קיסרי ונשארה בבית החולים עד אחרי הברית ואני מודה על כך לבית החולים איכילוב. גם המוהל תרם את חלקו וזה מרחיב את הלב שיש אנשים טובים מסביב. הכח שאני מעניקה להורים השכולים נותן לי את הכח להמשיך ולשמוע את סבלטנה אומרת: 'עירית את המלאך שלי, הצלת אותי וכל מה שיש לי זה בזכותך' בהחלט מחזק אותי להמשיך בדרך שלי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות