fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: אם לפעוטה הורחקה מהמעון של בתה

ביום שישי שעבר קיבלה סיון לביא מכתב ממנהלת מעון נעמת בעיר ימים, שלפיו היא לא מורשית להיכנס לגן. הסיבה: מעורבותה בהתארגנות הורים המתלוננים על אלימות פיזית ומילולית מצד צוות הגן. השבוע חיכו לאם ובתה בפתח הגן נציגי הגן ושוטרים שמנעו את כניסתה
"שברו אותי לרסיסים". סיון לביא ואחד השוטרים בפתח הגן (צילום: פרטי)

לקבלת הפנים הזו לא ציפתה סיון לביא, אם חד הורית לפעוטה בת שנתיים וחצי השוהה במעון נעמת בעיר ימים. השבוע הגיעה לביא עם בתה למעון ולא הורשתה להיכנס למבנה על ידי שני שוטרים, מאבטח ממלאת מקום מנהלת המעון והמפקחת על המעון.

"שברו אותי לרסיסים". סיון לביא ואחד השוטרים בפתח הגן (צילום: פרטי)
"שברו אותי לרסיסים". סיון לביא ואחד השוטרים בפתח הגן (צילום: פרטי)

הכל החל ביום שישי. לביא קיבלה הודעה ממנהלת המעון לפיה היא מורחקת מהמעון עד סוף הלימודים ומתבקשת לשלוח את ילדתה בת השנתיים וחצי על ידי אדם מורשה מטעמה. הסיבה: היותה מעורבת כחברת ועד ההורים במאבק ההורים נגד מנהלת המעון ודרישתם להחלפה מיידית של חלק מצוות הגן על רקע טענות לאלימות מילולית ופיזית. "אחרי אירועים של אלימות פיזית ומילולית ואירועים חריגים כמו מציאת ילד משוטט מחוץ לגן, יריקה בפניו של אחד הסבים ועוד, ההורים ביקשו לקיים אסיפה ואני הצעתי את ביתי. לפני כחודש התקיימה אצלי האסיפה בנוכחות ועד ההורים ובמהלכה גובש מכתב ובו תלונות ודרישות מצוות ההנהלה. המכתב הופץ בקבוצות ההורים ודלף להנהלה ומשם החל מסע הצליבה. ההנהלה ביררה מי נכח בישיבת ההורים והזמינה כל אמא בנפרד לשיחה עם המנהלת ועם המפקחת. מסתבר שהן הצליחו להפחיד אותן שכן הסיפור נשכח. רק אני סירבתי לדבר עם המפקחת ואף אמרתי לה שחשבתי שמביאים מישהו מעליה כדי לפתור את הבעיות באמת ולא לעשות שיחת הפחדה שלא אקח בה חלק. היא אמרה לי מפורשות: 'חבל, את תפסידי' שאלתי אותה האם היא מאיימת עליי והיא הנידה בחיוב".

ביום שישי קיבלה לביא את מכתב ההרחקה ממנהלת המעון. "מכתב מורה לי לא להתקרב לגן. שאלתי אותה האם זה אמיתי ואיך זה ייתכן ומה העילה לכך? היא סירבה לענות ואמרה לי לפנות להנהלה. ביום שישי אספתי את ילדתי מוקדם מהרגיל. הם פשוט שברו אותי לרסיסים. לא יכולתי לצאת מהבית מרוב בושה ותחושת עלבון והשפלה שנגרמו לי בעקבות המכתב. התנהגו אליי כאל אחרונת העבריינים. בצעד נואש העליתי לפייסבוק פוסט כדי להבין האם ההזיה הזאת אמיתית. וכן, היא אמיתית".

כדי למנוע אי נעימויות החליטה לביא להגיע ביום ראשון אל המעון בליווי הפעילה החברתית טלי מולנר והמשפטן יוני ג'ורנו. מספר הורים שהביאו את ילדיהם לגן חיכו גם הם במקום. חלק מהאימהות התלוננו על מה שקורה בגן אך הוסיפו כי מאחר שהן חד הוריות והמחיר הוא כ-600 שקלים לחודש עד השעה ארבע אחר הצהריים אין להן ברירה אלא לא להתערב ולשתוק.

עוד באותו היום שלחה מולנר מכתב דחוף למנהלת מעונות נעמ"ת. אילנה גיני, בו כתבה בין השאר: "אני מבקשת את שיתוף הפעולה שלכם בהימנעות מתגובות מיותרות ותוקפניות נגד האם ולתת לה להיכנס ככל ההורים להכניס את ילדתה ובסיום היום להוציאה. אני בטוחה כי תמצאו דרך ליישר את ההדורים, ולהביא את הפרשה לידי סיום בדרך בה לא יפגעו הילדים".

לביא מוסיפה: "בבוקר יום ראשון הגעתי לגן של בתי בת השנתיים וחצי ונדהמתי לגלות שמחכים לי ניידת עם שני שוטרים, מאבטח וכל הצוות הניהולי של המעון שניסו לאסור עליי את הכניסה לגן. כל זה לעיני בתי בת השנתיים וחצי. השוטרים סירבו להתערב כי למכתב אין כל תוקף משפטי, אבל הטראומה שבה מאבטח ושוטרים מקבלים את פנינו היא לא תתואר וקשה מנשוא. לפני שעזבתי את הגן פניתי למפקחת ואמרתי לה שתנסה להניח בצד את הזעם שהיא חשה כלפיי כדי שחלילה הילדה לא תיפגע, שהרי גם ככה היא עברה טראומה מקבלת הפנים של הבוקר. אני אם חד הורית שנאבקת בגוף אטום שכל אשר הוא חפץ בו הוא מסע נקמה אישי".

בימים אלה שוקלת לביא את המשך צעדיה בפרשה.

נעמת: האם מאיימת ומשתלחת

מהנהלת נעמ"ת נמסר בתגובה: "החלטת נעמת שלא לאפשר לאם להיכנס למעון באה בתגובה להתנהגות מאיימת ומשתלחת של האם זה תקופה ארוכה. ההחלטה התקבלה בשיקול דעת ובהתאם לכתוב בערכת הרישום, המהווה חוזה לצורך העניין. נעשו ניסיונות להידבר עם האם והיא אף הוזמנה לפגישות במטרה להפסיק את התנהגותה המאיימת והבלתי מקובלת אך היא בחרה להתעלם. ביום שישי האחרון ספגה מנהלת המעון איומים מילוליים מאם זו. היום היא הגיעה למעון עם מלווים, שאינם מהורי המעון, והם צילמו והעירו הערות תוך כדי כניסה למעון, וזאת למרות מכתב ההרחקה. בלית ברירה מגישות נציגות נעמת ברגעים אלה תלונה במשטרה וזאת במטרה להוציא לאם  צו הרחקה. נעמת תמשיך לקבל את ילדה של האם במעון בזרועות פתוחות, בחום ובאהבה אך לא נוכל לאפשר בריונות הורים במעון שצריך להוות מופת לסביבה חינוכית בטוחה ומוגנת לכולם, כולל לצוות העובדות. לפיכך האם לא תורשה להיכנס למעון ומתבקשת כי מי מטעמה (דמות שהאם אישרה בכתב) הוא שיכניס ויוציא את הילדה מהמעון".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות