fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניהו בועידת הגליל: נאשר תוכנית למיגון הצפון

נתניהו בועידת הגליל (צילום: אבישג שאר יישוב)
נתניהו בועידת הגליל (צילום: אבישג שאר יישוב)
 ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לבמה בועידת הגליל  שנערכת היום (שלישי) במעלות תרשיחא והביע תנחומיו לשר האוצר משה כחלון על מות אימו.
נתניהו נאם לאחר שנשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה ואמר: "אני רואה בחומרה את ההתקפות על ישראל  ועל תושביה. צה"ל יגיב בעוצמה על ההתקפות הללו ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמבצע את ההתקפות האלה וישראל רואה בחמאס אחראית להתקפות הללו. הבהרתי פעמים רבות מהם הקווים האדומים שלנו ולא ניתן לאיראן להתבסס בסוריה ולא ניתן לסוריה לייצר נשק באזורים הללו. הטילים ארוכי הטווח שאיראן פועלת להציב בסוריה יסכנו אותנו גם מקווים בדרום סוריה ולכן איראן צריכה לצאת מסוריה כולה. תמיד נפעל לפי האינטרסים שלנו עם או בלי הבנות. נגן על עצמינו מאוחדים ומלכדין ונחושים להבטיח את עתידנו.
בכוונתי לאשר תכנית רב שנתית על מנת למגן את תושבי הצפון. תכנית זו היא יקרה מאוד אך אנחנו נפרוס את התשלומים למספר שנים. המדינה צועדת קדימה. למדנו להתגבר על המון קשיים. חרף האתגרים והגליל צועד קדימה. אני מבקש להצדיע לעולים שאכלסו את הגליל והצפון, בזכותכם ובזכות הוריכם הגליל מקבל חיים חדשים. כולנו צפינו בסדרה סלאח. והסדרה הזו יצרה תהודה עצומה. הטעויות שקרו באותה תקופה דורשים תיקון".
נתניהו בועידת הגליל (צילום: אבישג שאר יישוב)
נתניהו בועידת הגליל (צילום: אבישג שאר יישוב)
שר הפנים אריה דרעי אמר בועידת הגליל: "לפני שלושים שנה היה ויכוח גדול. ראש העיר בוחבוט צעק, כי הייתה דרישה להפריד בין כפר ורדים ומעלות תרשיחא. זו הייתה הכרעה לא פשוטה. מצד שני אני מאוד רציתי שתהיה אוכלוסיה חזקה, מצד שני היה צורך. היום הדירות במעלות יותר יקרות מהדירות בכפר ורדים. זאת עובדה. זה השינוי הגדול שקרה בשנים האחרונות, אך לא נהיה שאננים. ממשלה  הזאת משקיעה בפריפריה . מי פילל שיהיו 16 רשויות ערביות מצטיינות שעומדות בכל קריטריון של ערים יהודיות.
אני מודה שיש בעיות קשות בנושאי בריאות ותעסוקה. אני חשבתי שצריך להביא מפעלים גדולים ומשכורות גדולות, צריך להביא מס הכנסה אפס לכל הגליל המערבי, ואז יהיו הרבה מקומות תעסוקה. זה יחזיר את עצמו וגם בארנונה נביא הקלות משמעותיות.
ליבנו בדרום היום, אבל תושבי הצפון עומדים בפני אתגרים לא פשוטים. אני רוצה לספר לכם כחבר הקבינט שמותר לי לומר, שזו זכות וחסד מבורא עולם איך שהקבינט מתנהל באחריות מאוד, בנחישות, ובלי להיכנס לפרטים, זכינו שמאחורי ההגה יושב אדם עם ניסיון גדול, ורואים זאת בדרך בה מתייחסים אינו המנהיגים הגדולים בעולם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות