fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נרשם שיא בחודש אוקטובר בלינות תיירים בנתניה

ווסט לגון (צילום: מלונות טמריס)
ווסט לגון (צילום: מלונות טמריס)

בין החודשים ינואר לאוקטובר 2017 נרשמו בבתי המלון בנתניה 315 אלף לינות תיירים ו-197,200 לינות כאשר בחודש אוקטובר היה שיא בלינות התיירים בעיר. מנתוני "התאחדות המלונות בישראל" עולה כי במהלך חודש אוקטובר 2017 חלה עלייה של 69 אחוזים בלינות התיירים בנתניה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כמו כן חל גידול של 42 אחוזים בלינות ישראלים. מדובר בעלייה הגבוהה ביותר שנרשמה בשנים האחרונות בנתניה, כאשר ממוצע הגידול הארצי לחודש אוקטובר עומד על 65 אחוזים וזאת כאשר בכל הארץ נרשמו ירידות חדות, למעט באילת – שם נרשמה עלייה של 6 אחוזים. כך לדוגמא בירושלים נרשמה ירידה של 22 אחוזים , בטבריה סובב כנרת ירידה של 14 אחוזים ובת"א ירידה של 8 אחוזים.

ווסט לגון (צילום: מלונות טמריס)
ווסט לגון (צילום: מלונות טמריס)

בעירייה ובאגודה לעידוד תיירות הביעו סיפוק מן הנתונים וציינו כי את הגידול במספר הלינות יש לייחס לפיתוח התשתיות התיירותיות של העיר וכן לאטרקציות שנבנו בשנים האחרונות בנתניה ולפתיחת מלונות חדשים בעיר. כמו כן ייחסו את הנתונים לפעולות השיווק שהתבצעו בחו"ל, לרבות השתתפות בירידים, הפקת סרט תדמית, הפקת חוברת תיירותית בשפות שונות ואף הפקת אלבום תמונות של נתניה.

מנהל מלון "שלמה המלך" רפי אניש מרוצה מהנתונים ומסביר ששנה שעברה היתה שנה גרועה במיוחד לתיירות בנתניה: "השנה ברוך השם התפוסה היתה מצוינת ובאוקטובר היתה לנו תפוסה של 87 אחוזים. רוב התיירים השנה היו מסקנדינביה ומסין שהגיעו ללון לילה אחד או שניים בנתניה. היתה לנו קבוצה של התזמורת הפילהרמונית מפינלנד שהגיעה לשבועיים וזו בהחלט היתה אטרקציה. רוב התיירים יצאו לכיכר העצמאות למסעדות ולברים"

רפי אניש (צלום: רותי ברמן)
רפי אניש (צלום: רותי ברמן)

אז היה שיווק אגרסיבי?

רפי אניש: "המלונאים משווקים בעצמם את בתי המלון שלהם  והעיריה נתניה בוסט בירידי תיירות באירופה. לדעתי העיריה יכולה לקדם עוד יותר הבאת תיירים לעיר בעיקר בכך שתדרוש ממשרד התיירות להכניס את נתניה למפת התיירות של ישראל. משרד התיירות משווק היום רק את ירושלים אילת וחיפה והגיע הזמן להראות למשרד התיירות שאנחנו קיימים וזה מתפקידה של העיריה"

ראשת העיר מרים פיירברג-איכר בתגובה: "הנתונים המספריים משקפים את התבססותה של נתניה כאחד היעדים התיירותיים המובילים בארץ. בעוד כשבוע יגיע שר התיירות לביקור בעיר ויחנוך מלון חדש. במהלך הביקור תיערך פגישת עבודה במהלכה אדון עמו במספר  נושאים חשובים לעיר. בטוחני כי השר יענה בחיוב לבקשותינו כפי שעשה עבור העיר עד כה"

בשנים האחרונות נפתחו בנתניה מלונות חדשים, כמו: מלון היוקרה ווסט לגון ריזורט מרשת מלונות טמרס, מגדל דוד ובקרוב צפוי להיחנך מלון מדיטרה בשדרות ניצה. בנתניה פועלים היום  22 בתי מלון עם 1821 חדרים, כאשר כרגע נמצאים בבנייה ארבעה בתי מלון נוספים עם  604 חדרי בתי מלון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות