fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נצ"מ אילן סרדל היה והינו מפקד תחנה מיוחד"

אחרי שעזב את כס השיפוט וחזר לעבודתו כעורך דין, מתפנה עו"ד משה גלעד ללקוחו הראשון: מפקד תחנת זבולון, נצ"מ אילן סרדל, נגדו עומדת חקירת מח"ש בחשד לשוחד
טען לחפותו מהרגע הראשון. אילן סרדל צילום: הילה מלמד
טען לחפותו מהרגע הראשון. אילן סרדל צילום: הילה מלמד

עו"ד משה גלעד, אחד מעורכי הדין הפליליים הטובים יותר, שיצאו מאזור הצפון, חזר לאחרונה לתפקידו, לאחר תקופה ארוכה כשופט. עו"ד גלעד, בחר, כלקוחו הראשון, את מפקד תחנת זבולון נצ"מ אילן סרדל, נגדו עומדת חקירת מח"ש בחשד לשוחד.

"אכן זהו הלקוח הראשון שלקחתי על עצמי, לאחר שחזרתי לעבודה כעורך דין, אך לא בחרתי בו, כי אני לא יכול לפנות לאנשים, אבל הוא בחר בי", אמר השבוע עו"ד גלעד, "כאשר פונה אלי לקוח, אני בודק, ולא את כולם אני לוקח. את אילן החלטתי לייצג, כי הוא מסוג הלקוחות שאני מעוניין לטפל בהם עכשיו".

פוליגרף. נצ"מ אילן סרדל (צילום: הילה מלמד)
פוליגרף. נצ"מ אילן סרדל (צילום: הילה מלמד)

 

לפני כחודש נלקח נצ"מ סרדל למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים, בחשד לעבירות קבלת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים. הוא נחקר במשך 10 שעות, תוך שהוא מוותר על זכות ההיוועצות בעורך דין. בתום החקירה הובא לדיון הארכת מעצרו, בסיומו, הסכימה השופטת להאריך את מעצרו בארבעה ימים, אך סייגה את ההחלטה בכך, שאם החקירה תסתיים קודם לתום ימי המעצר, ישוחרר, ללא צורך בהבאה נוספת אל בית המשפט. השופטת ציינה באותו המעמד, כי על פי חומר החקירה שהוצג בפניה, לכל היותר עבר נצ"מ סרדל עבירה אתית ולא עבירה פלילית. יום לפני תום ימי המעצר, שוחרר נצ"מ סרדל לביתו.

"החקירה כנושא משפטי עומדת להסתיים בתוך ימים", אמר השבוע עו"ד גלעד, "מה בדיוק יש בחומרי החקירה, קשה לי להשיב, מכיוון שבשלב הזה הסנגור והחשוד אינם מקבלים את החומרים. רק לאחר שהחקירה מסתיימת ומוחלט לעשות לו שימוע, הסנגור מקבל את ליבת חומר החקירה. כעת הסנגור ניזון ממה שהוא שומע מהלקוח על מה שהוא נחקר".

מאז הורחק נצ"מ סרדל מתחנת המשטרה זבולון נפוצו שמועות על מה יעלה בגורלו. גם עו"ד גלעד אינו יודע לענות היום, אם יוגש כתב אישום נגד נצ"מ סרדל או שחקירת מח"ש תתברר כבלון נפוח שייצא ממנו האוויר.

"גם מח"ש כגוף חקירה, כמו כל גופי חקירה, אמור על פי החוק לחתור לגילוי האמת ולא לחתור להגשת כתב אישום. אם האמת היא שאין מקום להגיש כתב אישום, אני משוכנע שמח"ש, במסגרת החקירה, תחתור גם לזה. אני לא יכול להתנבא מה תהיה התוצאה בסוף החקירה, אני יכול רק לקוות שבסוף החקירה יסתבר, גם למח"ש, שמרשי לא עבר כל עבירה. אני מקווה שבסופו של דבר לא יוגש נגדו כתב אישום, כי אני סבור שהוא לא ביצע כל עבירה".

עו"ד גלעד סירב להתייחס לשמועות ולקונספירציות שאפפו את הפרשה, ביניהן גם הסברה, כי החקירה היא תוצאה של מכשול שנועד למנוע את הקידום המקצועי של נצ"מ סרדל. "אני לא רוצה להתייחס לשאלה אם מדובר באנשים שהכשילו אותו", אמר עו"ד גלעד, "נצ"מ סרדל היה והינו מפקד תחנה מיוחד, ששיטת עבודתו נבעה מכך שהוא אוהב אדם ונהג לטפל באופן אישי בכל אדם שפנה אליו, ישירות בטלפון או בשעות קבלת הקהל, ואני מאמין שגם במח"ש ייווכחו בעניין זה. צריך לזכור דבר מאוד חשוב, שלפני כחודשיים, במסגרת הבדיקות לקראת קידומו לדרגת תת ניצב, התבקש סרדל לעבור בדיקת פוליגרף, בה הוא נשאל אם ביצע עבירה פלילית כלשהי בשנים האחרונות. סרדל השיב בשלילה כמובן ובשאלה זו הוא נמצא דובר אמת. ללמדנו שכל מה שעשה, לרגע לא הייתה לו מחשבה פלילית כלשהי, ואת הדברים האלה ראוי להדגיש.

לא להתלהם. עו"ד גלעד (צילום: אושרי כהן)
לא להתלהם. עו"ד גלעד (צילום: אושרי כהן)

"סרדל, חשוב לציין, נחשב לאחד הקצינים המצטיינים במשטרת ישראל, שבמשך 11 שנים בהן פיקד על תחנות משטרה שונות ובאופן עקבי, זכו בכל שנה הוא והתחנה בפיקודו, להצטיינות המפכ"ל, וזה הישג אדיר. לצערי, בשנים האחרונות נתקלנו בכלי התקשורת בכך שקצינים בכירים במשטרת ישראל נחשדו בביצוע עבירות חמורות ונוצר מעין עליהום כללי ובלתי מוצדק על קציני משטרה בכירים, שנתנו את מיטב שנות חייהם למשטרה ולביטחון עם ישראל. אני סבור שראוי להפסיק את העליהום הזה, לתת לרשויות החקירה לסיים בשקט את החקירה ולרשויות החוק להחליט בגורלם של אנשים כאלה, ולא להתלהם בתקשורת".

מלבד ההלם שהיכה בשוטרי התחנה, גם מכריו ובני משפחתו של סרדל, היו המומים כשהוא נלקח לחקירה במשרדי מח"ש, לפני מספר שבועות. רעייתו איריס מסרה השבוע: "מעצרו של בעלי וחקירתו היו הלם עבורי ועבור משפחתי ואנחנו כולם משוכנעים בחפותו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות