fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תמיד רציתי לחזור לשטח. המקום הזה מרתק ומאתגר"

מפקד תחנת כרמיאל, משטרת לב הגליל, נצ"מ אבי דניאלי, מסכם חצי שנה ראשונה בתפקיד, מספר על הקמת תחנה ייעודית ליישובים הערבים ומרוצה מאוד מהקשר עם הרשות המקומית. ראיון
נצ"מ אבי דניאלי. לא מפחד מהשינויים (צילום: אלכס הובר)
נצ"מ אבי דניאלי. לא מפחד מהשינויים (צילום: אלכס הובר)

 

לפני חמישה חודשים הגשים נצ"מ אבי דניאלי מיני חלום: לחזור לשטח. לאחר ששימש סגן המזכיר הביטחוני של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, קיבל דניאלי את הפיקוד על תחנת המשטרה של כרמיאל.

נצ"מ דניאלי, בן 50, נשוי ואב ל-3, מתגורר בחיפה. בעל תואר ראשון ושני בהיסטוריה של עם ישראל. עם סיום שירות הצבאי כקצין קרבי בחיל התותחנים התגייס למשטרת ישראל. הוא החל את דרכו במשמר הגבול ביחידת הגדעונים ומשם עבר למשטרה הכחולה. דניאלי מילא שורת תפקידים מבצעים במחוזות חוף וצפון ביניהם מפקד תחנות זיכרון יעקב, בית שאן וטבריה, קצין אג"מ מרחב עמקים וכאמור בתפקידו האחרון שימש סגן המזכיר הביטחוני לשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

תזכורת: בתחילת חודש מאי הודיעה משטרת ישראל על סבב מינויים במשטרה ומג"ב. בפירוט המינויים החדשים נודע כי נצ"מ דניאלי ימונה למפקד תחנה  אזורית 'לב הגליל', תחנת כרמיאל. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי משטרת ישראל רואה חשיבות רבה במינוי שדרת הפיקוד הבכיר. למרות זאת, דניאלי כאמור נכנס לתפקידו רק בסוף יולי, והחליף את סנ"צ יעקב ביטון, סגן מפקד התחנה הקודם.

נצ"מ אבי דניאלי. לא מפחד מהשינויים (צילום: אלכס הובר)
נצ"מ אבי דניאלי. לא מפחד מהשינויים (צילום: אלכס הובר)

תחנת כרמיאל, שהיא משטרת לב הגליל האזורית, אינה תחנה רגילה. המורכבות הדמוגרפית האזורית היא זאת שמייצרת את סדר היום. אותו סדר יום מייצר אירועים אופייניים לאזור כמו סכסוכי חמולות, אמצעי לחימה שמגיעים לגורמים עברייניים ועוד. קיימת גם המורכבות של אוכלוסיית העיר המורכבת כמעט מחציתה מעולים.

המחצית הראשונה של השנה האחרונה בכרמיאל והסביבה התאפיינה בין היתר וביתר שאת בשינויים מרחיקי לכת בנושא הביטחון, במיוחד הביטחון האישי של כל אחד מהאזרחים. לצד אירועים רבים הנוגעים לכל אחת ואחד היינו עדים להגברת האכיפה בנושאים שבעבר אולי נראו טרוויאליים ובלתי חשובים לסדר ציבור.

ברם, נתוני הפשיעה הגבוהים במגזר הערבי הובילו את המשרד לביטחון פנים בראשות השר גלעד ארדן ואת המשטרה לגבש תוכנית כוללת לחיזוק האכיפה. שוטרים חדשים, יוקמו תחנות משטרה ביישובים ערביים שכיום אין בהם תחנה ויתוגברו חלק מהתחנות הקיימות.

בדיוק במקום הזה מתחילה כהונתו של נצ"מ דניאלי, כאשר על כתפיו מונחת בין השאר המשימה הגדולה של יישום התכנית ובאופן ממוקד יותר- היישובים מג'ד אלכרום, דיר אלאסאד, בענה ונחף יהפכו לתחנת משטרה עצמאית בראשה יעמוד סנ"צ אמיר חיות. במקביל ישתנה המערך בתחנת כרמיאל.

על פי נתונים שהציג מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, בוועדת הפנים של הכנסת, בזמן שערביי ישראל מהווים כ-21% מהאוכלוסייה, הרי שחלקם היחסי בעבירות של רצח (בעיקר על רקע פלילי) עומד על 59%, בעבירות של שוד על 47%, בעבירות רכוש על 32% ובעבירות של סחר בסמים – על 27%.

תחנה גדולה

נצ"מ דניאלי, מה השינויים הגדולים המתבצעים כרגע לקראת יישום התכנית במגזר הערבי?

"כיום התחנה מונה כ-200 שוטרים, שזה סדר גודל של תחנה גדולה. בשלב זה יחידת האורגן השייכת לכאן תבוטל, היס"מ יתפרש באופן שונה, כבר היום התווספה יחידת משמר הגבול היושבת כאן. זהו פיילוט שהחל במחוז הצפוני, בו בכל תחנה יש יחידת מג"ב הפועלת בעיקר באזורים הכפריים. בעתיד עם סיום הקמת התחנה במג'ד אלכרום, הכפרים יירדו מתחנת כרמיאל, למעט סיוע נקודתי שנמשיך לתת במידת הצורך. בכפרים שיישארו תחת פיקוד משטרת כרמיאל ימשיכו לתפקד נקודות המש"ק (מרכז שיטור קהילתי – ע.ר.ה) שיעילותן הוכחה כבר. בעתיד היותר רחוק יקומו גם מרחבים כפי שהיה וקיים היום במקומות אחרים, כאשר מירב הסיכויים הם כי המרחב יהיה כאן בכרמיאל".

באיזו מידה אתה מרוצה מההחלטה לשבץ אותך בכרמיאל, אחרי תפקיד כל כך בכיר ומעניין לצד השר?

"השאיפה שלי הייתה לחזור לשטח. תמיד רציתי לחזור ואני מאוד שמח על כך. מבחינת העבודה אין ספק כי המקום הזה הוא מרתק ומאתגר, באזור גרים בני כל הדתות הקיימות במדינה בכפיפה ושכנות".

לא מכבר היו כאן, כמו במקומות רבים אחרים, שריפות גדולות, כאשר אתה כמפקד המשטרה אמון על פיקוד הכוח המשולב.

"השריפה החלה בגילון. הדבר הראשון מבחינתנו היה לפנות את הקו הראשון של הבתים. כל הלילה עבדו שם כוחות הכיבוי. התושבים פונו והתפנו, חלקם למועדון היישוב וחלקם יצאו למקומות מחוץ ליישוב. בשעות הלילה הגיעו המפכ"ל ומפקד המחוז. לקראת השעה 23.00 הייתה השתלטות, ידעתי שהאזור שלנו נפיץ ואכן למחרת החלה השריפה בנחף, שהתפשטה לעבר הר חלוץ ולבון. ביום השלישי הייתה לנו השריפה הגדולה ביישוב חרשים. בכל אותם אירועים, אכן המשטרה פיקדה על הכוחות, אבל הכל נעשה בעבודת מטה משולבת של המשטרה, מכבי אש, מד"א, פיקוד העורף, רשות הטבע והגנים. העבודה שטפה, ללא תקלות".

על העבודה מול הרשות המקומית, עיריית כרמיאל, אמר נצ"מ דניאלי: "עבדתי בתפקידים קודמים מול רשויות רבות בעבר, כאן זה באמת משהו מיוחד. ראשי העיר תמיד לטובת האזרח. לא מכבר נפגשתי עם ראש העירייה עדי אלדר על מכלול הבעיות הקיימות בעיר ואיך ניתן לשפר. השיטור העירוני פועל מצוין. העיר גם מרושתת במספר רב של מצלמות. בכל אירוע שיש בזירה אנחנו יכולים לדעת במדויק מה קורה. אחת הדוגמאות הטריות היא ההצתה בפיצרייה ברמת רבין. המועצות השכנות ממש משוועות לפריסת מצלמות כמו זו בכרמיאל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות