fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפסלה ההצעה לקרוא לכיכר בתרשיחא ע"ש שם מחמוד דרוויש

כיכר תרשיחא בכניסה לכפר (צילום פרטי)
כיכר תרשיחא בכניסה לכפר (צילום פרטי)

 

בישיבת המועצה  בעיריית מעלות תרשיחא עלתה לסדר היום  הצעה לקרוא לכיכר בכניסה לכפר בתרשיחא ע"ש המשורר מחמוד דרוויש.

ההצעה הועלתה על ידי חבר המועצה נחלי טנוס  וחליל אבו חאסן מסיעת בל"ד.  ההצעה עברה לוועדת השמות בעירייה וחלק מהחברים הביעו התנגדות.  מי שחבר בוועדה הוא סגן ראש העיר בתואר לשעבר ברוך מיכאלי, שנבחר כנציג ציבור בוועדה.

ההצעה שהתקבלה אגב, היתה של סגן ראש העיר   איימן שנאתי מתרשיחא לקרוא לכיכר: "כיכר תרשיחא".  מליאת העיר אישרה את השם.

טנוס מסביר לצפון -1 כי ראש העירייה שלמה בוחבוט לא התנגד כלל לקרוא לכיכר ע"ש דרוויש אחרי שביקר אצל יו"ר הרשות הפלסטינית  אבו מאזן.

כיכר תרשיחא בכניסה לכפר (צילום פרטי)
כיכר תרשיחא בכניסה לכפר (צילום פרטי)

טנוס: "אצלנו רוב הרחובות בתרשיחא קרויים על שם אנשי תרבות לפני אלף מאה שנה. כמו: חליל ג'ובראן, אבו אל עלאא, אבן סינא ועוד. העיקר שאנחנו מכבדים אנשי תרבות ומדע.

נחלי טנוס צילום עצמי
נחלי טנוס צילום עצמי

מחמוד דרוויש הוא סופר ומשורר ידוע עליו גם במגזר הערבי ובשירה שלו על המולדת. גם במגזר היהודי מתעניינים בו. מי שיושב בוועדת השמות הוא ברוך מיכאלי, הוא אמר על דרוויש שהוא 'קיצוני' ולכן קיבלו את דעתו.

"בוועדות השמות  החליטו לקרוא לכיכר- תרשיחא, אני לא ראיתי עוד מקום שקוראים לכיכר על שם העיר.

לדעתי כל המטרה הייתה לקלקל את השמחה שבמינוי שמעון בן נעים לסגן ראש העירייה. זו הייתה אווירה חגיגית וחבל.  מבחינתי מיכאלי לא צריך לשבת בוועדה כזאת שהוא מחזיק בדעות גזעניות".

אבו חאסן: "לא מקובל עליי שבוחבוט שינה את דעתו ופתאום התנגד. אנחנו לא נשתוק ונגיש למשרד הפנים ערעור ולא נקבל החלטות פסולות".

מיכאלי בתגובה: "כל מי שקורא את הכתבים של דרוויש, מבין שהשם יכול לכבד כיכר ורחוב ברשות הפלסטינית ולא מדינת ישראל. מי שמציע את השם שלו מציע או מחוסר דעת או מרצון ליצור פרובוקציה או שבאמת הוא בעצמו לא מתאים לו לחיות במדינת ישראל. קשה לראות אדם שמסוגל להזדהות עם מילים כמו ל'אכול מעיים של חיילים', זו הצעה מבישה.

ברוך מיכאלי (צילום: פרטי)
ברוך מיכאלי (צילום: פרטי)

"כינו אותי בתור שונא ערבים, אני מציע לפתוח את הפרוטוקולים ולראות מה אני עשית למען תרשיחא ומי שדאג לערבים זה אני".

מעיריית מעלות נמסר: הועדה לקריאת שמות לרחובות וכיכרות, בדיון ביום 1/11/16, אישרה את שם הכיכר "כיכר תרשיחא". השם "כיכר מוחמד דרוויש" נדחה על ידי הועדה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות