fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפטר דוד שלוש הרב הראשי הספרדי של נתניה

הרב שלוש (צילום: דוברות עירית נתניה)
הרב שלוש (צילום: דוברות עירית נתניה)

הרב דוד שלוש, רבה הספרדי הראשי של נתניה נפטר אמש (שלישי) בגיל 96, לאחר שאושפז בבית החולים לניאדו. הרב שלוש כיהן 63 שנים כרבה הראשי של נתניה. השאיר עשרה ילדים. שניים מילדיו כבר נפטרו. הלוויתו תצא מנתניה בשעה 12:00 מבית הכנסת הספרדי המרכזי זכור לדוד לקבורה בירושלים בה נולד.

עם היודע דבר מותו של הרב הודיעה ראש עיריית נתניה כי כל הארועים שהיו אמורים להתקיים בתקופת השבעה על רב יבוטלו והוסיפה דברי הספד לזכרו: "הרב הניח יסודות איתנים לציביונה הרוחני של העיר, מתוך דאגה עמוקה לשמירת קודשי ישראל.

הרב שלוש (צילום: דוברות עירית נתניה)
הרב שלוש (צילום: דוברות עירית נתניה)

עם התפתחותה של העיר וקליטת העלייה רבת הגוונים, הוביל הרב קירוב נצחי ישראל באהבה ודאגה ומסר נפשו יומם ולילה למען כל אחד ואחת שנזקקו לעצתו ועזרתו.

היה לו ידע חובק עולם, בקי לא רק בעולם התורה בו עסק כל ימי חייו, אלא הכיר לפני ולפנים את היסטוריית העמים.

מעבר להיותו גאון ותלמיד חכם מאחרוני דור הנפילים, שהעמיד תלמידי חכמים, דיינים ורבנים הרבה – הקפיד על קלה כבחמורה. עם זאת גילה טולרנטיות וכיבד כל אדם באשר הוא, מבלי לשפוט אותו ומבלי להעביר ביקורת, תוך קבלה אין סופית של האחר.

כתב עשרות ספרי הלכה והוערך מאוד על ידי הרב הצדיק והגאון, מרן הרב עובדיה יוסף, זכר צדיק לברכה. אבדה לנו דמות מופת. חבל על דאבדין ולא משתכחין."

"הרב שלוש נחשב כאחד מענקי הדור, והיה בן כיתתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בישיבת פורת יוסף בירושלים. ליוויתי אותו במאבקם של הרפורמים להיכנס למועצה הדתית. הוא היה אחד הרבנים הנאורים לפתור בעיית נישואיהם ויהדותם של עולי אתיופיה. זכיתי והרב שלוש חיתן אותי עם רעייתי רונית לפני כ- 21 שנה". אומר ד"ר עו"ד ניסן שריפי

הרב דוד שלוש נולד בעיר העתיקה בירושלים בשנת 1920. אביו יוסף היה רב עדת המערבים בירושלים. הוא כיהן משנת 1953 כרב הראשי הספרדי של העיר נתניה וכחבר במועצת הרבנות הראשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות