fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נס חנוכה בקרית מוצקין:מועצת העיר תאשר את מינויו של פדידה לחבר בוועדה לתכנון ובנייה

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

ביום רביעי הקרוב, לאחר מאבק משפטי, אמורה להתכיוסי פדידה וחיים צורי חוזרים שוב לבית המשפט לאחר שישיבת מועצת העיר לא זומנהנס מועצת עיריית קרית מוצקין ולאשר את מינוי של חבר האופוזיציה, יוסי פדידה, לחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות. מינוי זה מנוגד לרצונו של ראש העירייה, חיים צורי, שמתכוון לשהות בחו"ל ביום הישיבה.

הרקע לפרשה נעוץ בפרישתו של אבי רוטמן מחברות בוועדה לתכנון ובנייה קריות שמאגדת בתוכה את קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים. על פי החוק אמורה האופוזיציה העירונית לקבל ייצוג בוועדה ופדידה אמור היה להתמנות לחבר בה. אולם צורי הפעיל את השפעתו על חברי מועצת העיר וטרפד את המינוי, מה שהוביל את פדידה לעתור לבית המשפט המחוזי בחיפה בשיבתו כבית דין לעניינים מנהליים. בפסק הדין קבע בית המשפט כי לא היו מניעים חוקיים לפסילת המינוי של פדידה ולכן יש לקיים ישיבת מועצת עיר מן המניין על מנת לאשר את המינוי. בכדי לעקוף את החלטת בית המשפט פעל צורי במהלך פוליטי וישיבת מועצת העיר לחודש דצמבר לא זומנה.

חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן

בעקבות כך פנה שוב פדידה, באמצעות עו"ד יאיר אבני, לבית המשפט המחוזי בחיפה בעתירה לחייב את זימונה של מועצת העיר. השופטת ברכה בר-זיו כתבה בפסק הדין שניתן בתחילת השבוע, כי ישיבת מועצת עיר מן המניין תתקיים ביום רביעי הקרוב ועל העירייה לדאוג לזימון חברי המועצה על מנת שיהיה בה מניין חוקי. השופטת גם חייבה את העירייה בתשלום הוצאות בסך 8000 שקלים.

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

מקורות בתוך העירייה סיפרו כי בעקבות פסק הדין נכנסה העירייה לסיעור מוחות, כיצד ניתן לעקוף את פסק הדין שלמעשה מציב את פדידה בעמדת כוח מול ראש העירייה, בנוסף על תפקידו של פדידה בוועדת הביקורת. לאחר סבב של התייעצויות בהם גם ייעוץ משפטי, הוחלט שאין דרך חוקית לעקוף את פסק הדין. עם זאת צורי עצמו לא צפוי להיות נוכח בישיבה מכיוון שהוא אמור לשהות בחו"ל.

בהיעדרו של צורי, תנוהל הישיבה על ידי סגן ראש העיר וממלא מקומו, מנשה צורף, שמסר השבוע כי הוא אכן אמור לנהל את הישיבה שתתקיים ביום רביעי. חבר מועצת העיר, אבי רוטמן, מסר השבוע "צורי רוצה להתיש את פדידה מבחינה כלכלית. אני שמח שפיניתי את מקומי לפדידה. אני מקווה שהתושבים מבינים את המשחק שהוא (חיים צורי-ד"ג) משחק עם כולם. זה שהוא קיבל תפקיד ממלכתי ומשחק עם זה כרצונו, הוא צריך להיות בישיבת המועצה".

מעיריית קרית מוצקין סירבו למסור התייחסות כלשהי לדברים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות