fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי שלושה חודשים התעוררה הפצועה מתאונת האוטובוס במנהרות הכרמל

אחרי חודשיים וחצי במצב כמעט אנוש. אחרי כמעט 500 מנות דם ומרכיבי דם  יצאה  מטיפול נמרץ בביה"ח כרמל אתי קוך, האחרונה מפצועות תאונת מנהרות הכרמל לראות בפעם הראשונה את אור שמש. ד"ר אריק עדן מנהל טיפול נמרץ בכרמל: "אתי הוא דוגמה נהדרת, שעם תקווה ורצון לחיות. יחד עם רפואה טובה וסיעוד מצויין אפשר לנצח "
קוך והצוות המטפל (צילום: בית חולים כרמל)
קוך והצוות המטפל (צילום: בית חולים כרמל)

שלושה חודשים שכבה אתי קוך ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי בביה"ח כרמל כשהיא מורדמת ומונשמת, כשסכנת חיים מוחשית מרחפת מעל ראשה.

קוך, בת 63 מקרית טבעון היתה אחת מעשרות נוסעי קו אוטבוס 101 בדרכה לקניון לב המפרץ שנפגעה קשה בתאונת הדרכים הגדולה שארעה במנהרות הכרמל. כמעט כל 50 נוסעי האוטובוס נפצעו בתאונה הקשה שארעה בערב חג הפסח בדרגות חומרה שונות. לחדר המיון של ביה"ח כרמל בו הוכרז אירוע רב נפגעים, הגיעו בערב התאונה 23 פצועים שטופלו במהירות וביעילות מדהימה. קוך היתה  בין הפצועות הקשות ביותר מתאונת המנהרות והאחרונה שעדיין מאושפזת בטיפול נמרץ. ולאורך כל האשפוז נשקפה סכנה ברורה ומיידית לחייה.

"זה כמעט שיא לתת למטופלת אחת כ 500 מנות דם ומרכיבי דם, וזה מה שנתנו לאתי במהלך ה"קרב" על חייה, מסביר מי שטיפל באתי ד"ר אריק עדן מנהל היחידה לטיפול נמרץ בביה"ח כרמל, "אתי הגיעה אלינו לאחר התאונה כשהיא במצב קריטי ובסכנת חיים מיידית, היא עברה סידרה ארוכה מאוד של ניתוחים וטיפולים מורכבים כשמערך גדול ומורכב של מומחים ורופאים מקיפים ומטפלים בה כל הזמן. מעבר לצוות הרופאים והאחיות של טיפול נמרץ באתי טיפלו מנתחים כירורגיים ואורתופדים, כלי דם ופלסטיקה, וכן מומחים לרדיולוגיה אבחנתית ופולשנית, למחלות זיהומיות, המטולוגים ואנשי בנק הדם. הצוות המטפל כלל בנוסף  תזונאיות, פיזיותרפיסטים ומרפאות  בעיסוק.צוות העבודה הסוציאלית תמך באופן מקיף באתי ובבני משפחתה  בעקבות הטראומה הנוראית שעברה.

קוך והצוות המטפל (צילום: בית חולים כרמל)
קוך והצוות המטפל (צילום: בית חולים כרמל)

האחות מרינה ניחנביץ: "אחרי חודש שלם וקשה בו אתי היתה מורדמת ומונשמת לראות אותה היום  יושבת על הכיסא מדברת ומחייכת זאת תמונה כל כך חזקה ויפה שנותת לי ולכל הצוות כוח להמשיך בעבודה הקשה שלנו, מספרת בהתרגשות האחות מרינה. אתי הגיע אלינו עם דימום ביטני ענק ונזקקה לכמויות אדירות של מנות דם, עשרות ניתוחים והטיפול בה היה מורכב וקשה. הגמילה שלה ממכונת ההנשמה וההתאוששות שלה הם מדהימים".

" מהתאונה אני רק זוכרת שעמדתי ליד הנהג שמעתי אותו אומר פתאום "וואו", ואז בבת אחת נהיה לי חושך בעיניים, מספרת אתי. הספקתי להרגיש אנשים דורכים עליי וצורחים, והרגשתי איך מושכים לי בשערות. אחרי מספר שניות נעלמתי ואני לא זוכרת יותר כלום. חודשיים שלמים נמחקו לי מהזכרון והחיים, אני מודה לאלוהים ולצוות המלאכים של כרמל שנתנו לי שוב את החיים במתנה ", מספרת אתי.

"אני שמחה ומרגישה שהרווחתי בגדול וקיבלתי חזרה את החיים שלי. הטיפול שקיבלתי כאן בטיפול נמרץ בכרמל הוא דוגמא ומופת לטיפול מסור שאין כמוהו, בכל פעם שהרמתי יד או עשיתי תנועה קטנה מיד הגיעו אליי אחיות ורופאים וטיפלו בי טיפול אישי ומסור שאין לי מילים איך להודות עליו", סיכמה. 

"אתי לשמחתי היא דוגמא לעוד מקרה שגם אם נדמה שאבדה כל תקווה אסור להתייאש, אמר ד"ר עדן. אתי היא דוגמא למאבק עיקש שלווה בטיפול רפואי מעולה ע"י רופאים וצוות סיעודי נהדר ויחד עם החיבוק שקיבלה מהמשפחה אתי הצליחה לחזור לחיים.אחד חלומות שלי מאז התאונה, אומרת אתי הוא להשתתף בטכס סיום הלימודים של הבן שלי. אני בטוחה שחלק מהתאוששות שלי תלוי בטיפול של בני אורן. ואני מאוד רוצה וחולמת להיות איתו כשהוא מסיים ומקבל את התעודה" .

 

בימים אלו אתי נמצאת לקראת סיום הטיפול בה ביחידה לטיפול נמרץ בכרמל ומתכוננת לצאת להמשך טיפול במסגרת שיקומית עד להחלמתה המלאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות