fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ננעל פסטיבל המחול כרמיאל ה-31

כרבע מיליון מבקרים, שלושה ימים של מופעים והרקדות, פרידה מרגשת מראש העירייה עדי אלדר וממנכ"ל הפסטיבל אהרן סולומון
פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה - צילום אלכס הובר (10)
פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה - צילום אלכס הובר (10)

כ-250 אלף איש ביקרו בשלושת ימי פסטיבל המחול כרמיאל ה-31, שננעל שלשום (חמישי). אלפים גדשו את האמפיתיאטרון במופע הנעילה, שהביא ניחוחות מכל סגנונות המחול – מודרני, דבקה ערבית, העליות הראשונות, ג'אז ועוד, לצד הופעות של דני סנדרסון וירדנה ארזי. אורחת הכבוד הייתה ח"כ ציפי לבני. בתום מופע הנעילה עלו לבמה העוסקים במלאכה – הכוריאוגרפים ואנשי מטה הפסטיבל, שנפרדו מראש העירייה הפורש בקרוב עדי אלדר וממנכ"ל הפסטיבל אהרן סולומון.

הפסטיבל נפתח ביום שלישי במופע מרהיב שבו עברו בסך בזה אחר זה תמונות מחיי התרבות במדינה במשך 70 שנותיה מאז עד היום. יותר מ-20 אלף אורחים גדשו את האמפיתיאטרון העירוני של העיר בחגיגת מחול וזמר ארץ ישראלית. לצד באי הפסטיבל, הגיעו אורחים רבים: יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית הנכנס, כל ראשי הרשויות מקרוב ומרחוק, יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין ומשלחות אורחות מדרום קוריאה, מצרפת ומהודו.

פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה - צילום אלכס הובר
פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה – צילום אלכס הובר

המופע המוקפד והססגוני, בבימוי של שלמה ממן המנהל האמנותי של הפסטיבל  התקבל בקרב עשרות אלפי הצופים שגדשו את האמפיתיאטרון בהתלהבות גדולה. באמצעות כוריאוגרפיות גאוניות, בימוי מדהים עתיר אפקטים ויזואליים, ביניהם תמונות וסרטים ממיטב התרבות הישראלית, הובא סיפורה של המדינה בצבעים עזים, בעיבודים מוזיקליים ארצישראליים קלאסיים לצד עכשוויים ומעניינים.

בזה אחר זה עלו השיאים האמנותיים בתרבות הישראלית שעיצבו את פני תרבותה של המדינה במהלך 70 שנות קיומה, דרך הלהקות הצבאיות, האירוויזיון , מחזות הזמר, התיאטרון הישראלי, הקולנוע הישראלי, הגשש החיוור, דיוויד ברוזה ודפנה דקל שהנחתה בחן ומקצועיות. כ-1500 מאות רקדנים עלו לבמה וירדו ממנה בתזמון מדויק ללא תקלות.

הפתעה ציפתה לבאי המופע, כאשר המלחין והיוצר אפי נצר, מי שאחראי על להיטים רבים במהלך 70 השנים הללו, עלה לבמה לשירה בציבור, כשאקורדיון בידיו יחד עם עוד חמישה אקורדיוניסטים.

את הפסטיבל פתחו דבריו של ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, שהזכיר לכל הנוכחים את ראש העירייה הראשון ברוך ונגר, מי שהגה את רעיון פסטיבל המחול הגדול והוציאו לפועל בשנת 1988, וכך שמורה לו לעד זכות קיום הפסטיבל. אלא שוונגר זכה להיות רק בראשון, טרם הלך לעולמו ממחלה קשה בדמי ימיו. אחוז התרגשות הודיע אלדר כי זהו הפסטיבל האחרון שלו כראש העירייה. "זהו הפסטיבל האחרון שאני עומד כאן ומדבר אליכם כראש העירייה, החלטתי ש-30 שנה זה מספיק, יש לי סיפוק רב מהעשייה בכל התחומים והפסטיבל הוא בהחלט גולת הכותרת התרבותית. הפכנו את במרוצת השנים את כרמיאל לעיר של מחול עיר שמזוהה עם מחול, מחול עממי לבמה, ריקודי עם ומופעי מחול מרהיבים מהארץ ומהעולם".

צוות הנהלת הפסטיבל - צילום אלכס הובר
צוות הנהלת הפסטיבל – צילום אלכס הובר

לאחר השירה בציבור, ציפתה הפתעה לאהרן סולומון, מי שמשמש מנכ"ל הפסטיבל מיומו הראשון, וגם עבורו זהו הפסטיבל האחרון בתפקיד זה, אחרי שהחליט לפרוש ולהעביר את התפקיד לדור הצעיר יותר. אלדר הזמין את סולומון לבמה, הציג את פועלו במשך 31 שנות קיום הפסטיבל, את ההישגים ואת העובדה שבניהולו הגיע הפסטיבל למקום שהוא היום, אחד מפסטיבלי המחול הגדולים והמוערכים בעולם. ביום רביעי התקיים באמפיתיאטרון המופע של שרית חדד עם מעט להקות (שלא כמובטח).

ירדנה ארזי והרקדניות צילום אלכס הובר
ירדנה ארזי והרקדניות צילום אלכס הובר

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות