fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמנעה השבתת הלימודים בבית הספר בגין בקרית מוצקין

פתיחת שנת הלימודים בבית ספר בגין בקרית מוצקין. צילום: דורון גולן
פתיחת שנת הלימודים בבית ספר בגין בקרית מוצקין. צילום: דורון גולן

ברגע האחרון נמנעה השבתת הלימודים בבית הספר בגין בשכונת נווה גנים בקרית מוצקין, לאחר שהעירייה, נציגי ההורים ומשרד החינוך, הגיעו להסכמה על מתווה שלפיו ילמדו תלמידי שכבת ג' את מקצועות הליבה בארבע כיתות ואת שאר המקצועות בשלוש קבוצות.

ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים נודע להורים כי בית הספר, בהנחיית משרד החינוך, מתכוון לצמצם את מספר הכיתות של שכבת ג' מארבע כיתות לשלוש. זאת מאחר ובית הספר גרע תלמיד אחד ממסר התלמידים שמאפשר פתיחת ארבע כיתות. הכוונה לצמצם את מספר הכיתות עוררה זעם רב בקרב הורי התלמידים ועם הנהגת ההורים של בית הספר הוחלט כי במידה ולא יימצא פתרון,תושבת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר.

פתיחת שנת הלימודים בבית ספר בגין בקרית מוצקין. צילום: דורון גולן
פתיחת שנת הלימודים בבית ספר בגין בקרית מוצקין. צילום: דורון גולן

הלחץ של ההורים הוביל לפגישות עם העירייה על מנת למצוא פתרון שיהיה מקובל על משרד החינוך. הסופו של דבר, ביום חמישי שעבר בערב, נמצאה דרך יצירתית לעקוף את הנחיית משרד החינוך, לרצות את ההורים ולמנוע את השבתת הלימודים. כל המעורבים בהסכם החליטו למנוע את את פירסומו ברבים על מנת שלא לתת פתח לבתי ספר אחרים שעלולים להיקלע לאותה בעייה.

על פי פרטי ההסכם שהגיעו ל"הד הקריות", הוחלט כי בזמן לימודי מקצועות הליבה כמו שפה, חשבון ושיעורי מחנך, ילמדו התלמידים בארבע כיתות. בשאר זמן הלימודים שאינו מכיל מקצועות ליבה, כמו ספורט ואומנות, ילמדו התלמידים על פי הרכב של שלוש כיתות. כמו כן, המורה החדשה שהוקצתה לאחת הכיתות בשכבה, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, תלווה מקצועית על ידי סגנית המנהלת.

הצדדים המעורבים בהסכם התבקשו לשמור על סודיות ולא להפיצו על מנת למנוע מהורים לילדים בבתי ספר אחרים שנקלים בבעייה דומה, את האפשרות לפתור אותה.

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, עדי שושן, מסרה כי ההסכם נותן מענה לצרכים של השכבה והסתדר עם משרד החינוך לשביעות רצונם של נציגי השכבה והנהגה הורית.

ממשרד החינוך נמסר כי "ההחלטות בעניין התקיימו והתקבלו תוך דיאלוג משותף של המשרד והרשות המקומית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות