fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך מרכז טכנולוגי חדש בקרית ים

חנוכת מרכז טכנולוגי עירוני. צילום: דוברות העירייה
חנוכת מרכז טכנולוגי עירוני. צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית ים בסיוע המשרד לשוויון חברתי, חברה למתנ"סים ורשת קדימה מדע, חנכו  בסוף השבוע את "החממה" מרכז יזמות וחדשנות טכנולוגי עירוני.

המרכז בקרית ים הוא אחד משלושה מרכזי יזמות וחדשנות קהילתיים שהוקמו באחרונה בירושלים, ובמעלה אדומים. מדובר ביוזמה שנועדה לקידום יזמות וחדשנות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל. מטרתו של המרכז המתוקצב בכ- 2.2 מליון שקלים לשלוש שנים, לשמש חממה לכל מי שמעוניין ליזום, לתכנן, ליצור ולממש רעיונות בעזרת אמצעים טכנולוגיים חדשניים ולהשתלב בעולם הטכנולוגי של המחר תוך פיתוח תחושת מחויבות, משמעת ושייכות.

חנוכת מרכז טכנולוגי עירוני. צילום: דוברות העירייה
חנוכת מרכז טכנולוגי עירוני. צילום: דוברות העירייה

במרכז תופעל חוות מחשבים חדשנית לפיתוח תוכנה, ויהיו בו גם ציוד ארדואינו לאלקטרוניקה, פילטור לחיתוך, מדפסות תלת מימד, מכונת חיתוך בלייזר, ציוד רובוטיקה ועוד. המרכז אמור לתת מענה לשלושה צרכים מרכזיים – תעסוקתית, חינוכית ויצירת מנהיגות חברתית קהילתית ומענה לנוער טכנולוגי.

החממה תציע לקהילה: שילוב של הוראה מקוונת ושימוש בכלים טכנולוגיים  כחלק משמעותי בתהליך הלמידה, תכניות מובנות בנושא היזמות והטכנולוגיה לילדי גן- יסודי, חט"ב ותיכון, קורסים שונים בתחומים טכנולוגיים (קצרי טווח וארוכי טווח), פעילות של לימוד והעשרה ופעילות בליווי מנטורים וחונכים, סיורים במפעלים עתירי ידע ובחברות עסקיות ועוד.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל אמרה בטקס החנוכה: "בעידן הדיגיטלי יש שתי ברירות – לצעוד קדימה או להישאר מאחור, ומדינת ישראל בוחרת שוב ושוב לצעוד קדימה ולהוביל, זה מתאפשר רק כשהחברה כולה חלק מהמהפכה הדיגיטלית".

 ראש העירייה, דוד אבן צור אמר כי בזכות מסירותה והשקעתה בפריפריה הופכת קרית ים מעיר שדה לעיר מרכזית ומשמעותית. "בזכות המרכז שאנחנו חונכים היום תפתח בפני כל תושב בעיר האפשרות להגשים חלומות אשר ינגישו אותו ללמידה טכנולוגית ברמה גבוהה ומקצועית ומרכז זה יהיה בית עבור כל מי שרוצה לחקור, לפתח ולהמציא".

במהלך הטקס העניק אבן צור לגמליאל את תעודת שרת הכבוד של העיר על פעילותה הרבה לאורך השנים למען קרית ים ותושביה. המרכז החדש פועל לצד מתנ"ס מנדל שבמרכז העיר הספרייה העירונית ופארק המדע אשר כל אחד מהם יהווה גב מקצועי לפעילות במקום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות