fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: נצ"מ בדימוס אילן הרוש התפטר ממועצת העיר, אחריו ברשימה תא"ל במיל' זכריה חי

זכריה חי (צילום: יח"צ)
זכריה חי (צילום: יח"צ)

 

לא מגיב. אילן הרוש (צילום: יח"צ)
לא מגיב. אילן הרוש (צילום: יח"צ)

נצ"מ בדימוס אילן הרוש מרשימת נהריה אחת של ז'קי סבג הודיע השבוע על התפטרותו ממועצת העיר חודשיים לאחר היבחרו. אחריו ברשימה: תא"ל במיל' זכריה חי שהיה המחוזר ביותר בבחירות על ידי שלושת המועמדים לראשות העיר ומי שחתום על הפגישה החשאית בבחירות בין סודאי למרלי, אך לבסוף החליט לתמוך בסבג. האם יישב בקואליציה?

פרסום ראשון. נצ"מ בדימוס אילן הרוש, התפטר ממועצת העיר בנהריה חודשיים בלבד לאחר שהושבע לחבר מועצה מן המניין. הרוש גילה התעניינות רבה בעשייה ציבורית והגיע לישיבות בוועדות שנבחר אליהם. כשנבחר למועצה היה נחוש לקדם נושאים חברתיים שעסקו בעבודתו למשל: תופעת אלימות וסמים בקרב בני נוער. הרוש ישב בספסלי האופוזיציה והשבוע הוא עוד השתתף בוועדת קבלה לעובדים בכירים שהתקיימה בעירייה. גורמים הבקיאים בפרטיים אמרו כי לפני הישיבה מסר מכתב המודיע על התפטרותו ממועצת העיר.

הרוש משתייך לסיעת נהריה אחת של ראש העירייה לשעבר ז'קי סבג והוצב במקום הרביעי. הוא נבחר למועצת העיר לאחר שהתפטרה חברת מועצת העיר ציפי מורבאי, מספר שתיים בסיעה. הרוש שימש בתפקידו האחרון קצין אג"מ במחוז חוף ובמשך ארבע שנים היה מפקד תחנת נהריה. מי שיחליף את הרוש הוא מספר חמש ברשימה: תת אלוף במיל' זכריה חי. שמו התפרסם במערכת הבחירות לאחר שהיה מחוזר על ידי כל המועמדים לראשות העירייה, והוא זה שתיווך בין חבר מועצת העיר עו"ד אורן סודאי לראש העירייה רונן מרלי והפגיש את השניים בביתו. בחודש אוגוסט האחרון הוא נצפה במטה הבחירות של סבג והשאיר את המועמדים האחרים פעורי פה.

הבא בתור. זכריה חי (צילום יח"צ)
הבא בתור. זכריה חי (צילום יח"צ)

חי היה קצין החימוש הראשי של צה״ל, שירת בצבא במשך 31 שנה והוא הקצין בעל הדרגה הבכירה ביותר שמתגורר בנהריה. בכנס פתיחת הקמפיין של סבג בחודש אוגוסט היה בין הנואמים. שבועיים לפני הבחירות הופיע בחוג בית ואמר: "מדברים על נהריה חדשה, ומה הם עושים מלכדים סביבם שלושה מוסקטרים: פרומר, וייזר ודימה. זאת נהריה החדשה אני אומר הבל הבלים שיבושם להם. קראתי בפייסבוק שהם רוצים לעשות שינוי ואומרים שמספיק עם העשייה לטובת הנראות של העיר, כי צריך להתעסק בנושא ליבה, כי נהריה לא מספיק ירוקה. אחד המועמדים שבטוח שהוא יזכה, אומר ל'מחרת הבחירות שאני אהיה ראש העיר אני יינטע אלף עצים בנהריה', האם זה נושא ליבה? שאותו אחד אמר את זה לפני כן? זה לא דבר והיפוכו? מה הם חושבים שאנחנו מטומטמים לא רואים, לא מבינים?".

גורמים המעורים במערכת אמרו כי סיעתו של סבג צפויה להתפרק. "עברו רק שלושה חודשים מהבחירות וחי הוא מספר חמש ברשימת סבג שנכנס למועצת העיר. התזוזות בזמן כה קצר מעידות כי לסיעה אין עתיד עד סוף הקדנציה. יש סיכוי שזכריה חי יצטרף לקואליציה של מרלי".

במידה וחי יחליט להצטרף למועצת העיר הוא יושבע ביום רביעי הבא בישיבה שתדון גם בתקציב העירייה לשנת 2019. אם יחליט לפרוש, אז ייכנס במקומו מספר שש ברשימה: אל"מ במיל' איציק פרץ שהיה מנהל מטה הבחירות של סבג. חי אמר לצפון -1: "אני שוקל להצטרף למועצת העיר וטרם קיבלתי החלטה בנושא. בשבוע הבא אפגש עם נציגי העיר ואקבל החלטה בעניין".

מעיריית נהריה נמסר: "אילן הרוש, אכן הגיש לראש העירייה מכתב בו הוא מודיע לו על התפטרותו מחברותו במועצה".
כל הניסיונות להשיג את תגובתו של הרוש לא צלחו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות