fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: זה לא נעים לראות חוף סגור ומגודר

תושבים בנהריה הגישו לוועדה המקומית התנגדויות לבקשת עיריית נהריה לקבל הקלות בהתחייבותה להסיר את הגדרות בחוף הים. פעיל במטה המאבק: "התנאי לקבלת היתר בנייה היה הסרת כל הגדרות"
גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)
גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)

לוועדה המקומית לתכנון ובנייה נהריה הוגשו עשרות התנגדויות לבקשת עיריית נהריה לקבל הקלות על הבטחתה להסיר את הגידור בטיילת. נזכיר, כי בחודש אוקטובר הונחה אבן הפינה לטיילת הצפונית במעמד שר התיירות יריב לוין. כשעיריית נהריה ניגשה למכרז לבחירת קבלן לעבודות ביצוע, היא התחייבה להסיר את הגדרות כתנאי לקבלת היתר הבנייה.

הגדרות בטיילת נהריה, שנבנו לפני מספר שנים ומעלות חלודה, ועוררו סערה גדולה בקרב התושבים, אך גם מאבקם לא הביא להסרתן. פעילים במטה המאבק לשמירה על חוף התארגנו בחודשים האחרונים כדי להגיש ערעור לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אך אז גילו בעיתונות מודעת תכנון ובנייה, שבה העירייה מבקשת הקלה בהבטחתה.

 גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)
גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)

הפעיל החברתי תום פישר הגיש בשבוע שעבר התנגדות לבקשת ההקלה של העירייה. בהתנגדותו הוא כותב: "אין כל הצדקה לבקשת ההקלה בתוכנית שהוגשה לפני שנה וחצי, והתנאי לגביו מבוקשת ההקלה נוסף בהוראות היתר הבנייה גם על ידי הוועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית והן של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. התנאי היה שיוסרו כל הגדרות לפני מתן היתר לבניית הטיילת".

פישר מציין עוד, כי העירייה הסכימה לתנאי וכעת מבקשת הקלה. "לא ייתכן שתהיה בקשה רק להסרת הגידור שמונע מעבר חופשי, אלא בפירוש הסרת כל הגדרות בחוף הים", אומר פישר. בהתנגדותו הוא מציין גם ההיבט הוויזואלי השלילי של הגדרות של מרחב סגור ומסוגר, מגודר וכלוא, שיוצר תחושה לא נעימה. "מרחב חוף הים הוא שטח ציבורי, עירוני ואיכותי שצריך להיות פתוח לציבור הרחב ולאפשר לו להסתובב בחופשיות", נכתב בהתנגדות.

על טענת עיריית נהריה, כי הגדרות נועדו לביטחון ואבטחה בשל אירועי הקיץ, כותב פישר, כי אין כל הצדקה לגידור 365 ימים בשנה וכי בזמן אירועי הקיץ ניתן להשתמש בגדר יבילה.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "ההליך המבוקש על ידי העירייה נועד לפתור בעיה טכנית, שהתעוררה לאור העובדה שבתוכנית המתאר המאושרת לטיילת סומנו לפירוק אלמנטים שאינם גידור (כגון: מעקות בטיחות וחגורות בטון שמטרתן למנוע גלישת חול לטיילת). בטיילת הצפונית, כל הגידור המונע מעבר חופשי ורציף של הציבור לאורך החוף יוסר בהתאם לתב"ע, ובבניית הטיילת החדשה לא יתוספו כל גדרות חדשות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות