fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: המשנה לראש העיר מתנגד לחילול השבת בהפנינג

סגנית ראש העירייה שרית מולכו מגיבה: "הציבור הנהרייני משווע לארועים בסופי שבוע ואני בטוחה שהעירייה תמשיך להוביל ארועי תרבות מהסוג הזה גם בהמשך"
חיים רואש (צילום קארין סיבוני)
חיים רואש (צילום קארין סיבוני)

 

המשנה לראש עיריית נהריה חיים רואש (ש"ס) פרסם הודעה היום (שישי) נגד חילול השבת בהפנינג שיתקיים בסוף השבוע בטיילת נהריה.

מנגד, סגנית ראש העירייה בתואר סגנית שרית מולכו טוענת כי בנהריה יש סטטוס קוו ועל הרשות המקומית לייצר לכלל תושביה פעילות גם בשבת.

ביום רביעי הודיעה עיריית נהריה כי יתקיים הפנינג "סוקולאב", בטיילת סוקולוב שיכלול מוסיקה, שיעורי יוגה וקבלת שבת החל מהשעה 13:00. האירוע מתקיים בשעה זו בטיילת.

FB_IMG_1548417836725

מחר (שבת) יתקיים הפנינג למשפחות החל מהשעה: 10:00 עם מופע להטוטנות, דוכני יצירה ומוסיקה.

בשעה האחרונה הועבר קול קורא באפליקציית וואטסאפ עליו חתום; "ארגון שומרי השבת" -סניף נהריה ובו נכתב כי נהריה מחללת שבת ויש לבטל את האירוע. 

רואש העלה לדף הפסייבוק שלו הודעה: "אחיי ורעיי תושבי נהריה היקרים לאחר הפרסום שיצא על שבת פרשת יתרו בחוף הים על חילול שבת בפרהסיה בקשתי ישיבה עם ראש העיר היקר מר רונן מרלי הי"ו וסיכמנו שבעזרת השם העירייה תשמור על קדושת השבת ועל כבוד הציבור שומרי הדת בנהריה .
ולכן סוכם שהשבת זה לא יהיה עם תקליטן.
ויותר לא יתקיימו ארועים מסוג זה בחסות עיריית נהריה. בברכה המשנה לראש העיר חיים רואש מנהל מחלקת הדת נהרייה".

רואש הוסיף כי מעולם לא היה אירוע כזה בעיר ויש לכבד את ציבור שומרי שבת שמטיילים  בטיילת. הוא בירך את ראש העירייה רונן מרלי על שיתוף הפעולה והוסיף כי אירוע של קבלת שבת ביום שישי מכובד ויפה.

20190125_141353

IMG-20190125-WA0012

חיים רואש
חיים רואש (צילום: קארין סיבוני)
שרית מולכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שרית מולכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

חלק מתושבי נהריה שנחשפו להודעתו של רואש התרעמו וכינו זאת "כפייה דתית". "נהריה היא לא עיר דתית והודעה זו יוצרת לא יותר מאשר פרובוקציה.

"לכולם מגיעה ההזדמנות לבלות וליהנות מהשבת ועד שעיריית נהריה מרימה מיזם יפה בשביל התושבים ועידוד התיירות, אז מנסים להפחיד עם חילול שבת", כך אמרה תושבת העיר.

סגנית ראש העיר בתואר שרית מולכו: "נהריה עיר מגוונת, עם מרקם אנושי איכותי המורכב מחילונים ודתיים. אני תומכת בשמירה על הסטטוס קוו שנוצר בנהריה וכל רשות חייבת לספק מענה לצרכי כלל הקהילה בעיר. אין ספק שהציבור הנהרייני מעוניין בארועים בסופי השבוע. אני בטוחה שהעירייה תמשיך להוביל ארועי תרבות מהסוג הזה גם בהמשך".

טרם התקבלה תגובה מראש העירייה רונן מרלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות