fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגזר דינם של הנאשמים בפיצוץ מבנה בעיר העתיקה בעכו

הפיצוץ וקריסת המבנה שלאחריו גרמו למותם של חמישה בני אדם
קריסת מבנה בעכו
המבנה שקרס בעכו (צילומים: אושרי כהן)

נגזר דינם של הנאשמים בפיצוץ מבנה שקרס בעיר העתיקה בעכו שגרם למותם של חמישה בני אדם.  בית המשפט המחוזי בהרכב של שלושה שופטים; אב"ד רון שפירא, אברהם אליקים ותמר נאות פרי גזרו על הנאשם מחמד ג'רחי שהורשע בעבירה של הצתה, בעבירה של הריגה ובעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע. גזר דינו 16 שנות מאסר. הנאשמים עמר חלואני וכריא עזירי הורשעו בעבירה של סיוע להצתה, בעבירה של סיוע להריגה ובעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע. גזר דינם 8 שנות מאסר כל אחד.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, ג'רחי  בסיועם של הנאשמים חלואני ועזירי  הצית מתקן תקשורת אשר ניצב על גג בניין מגורים בעכו העתיקה. כתוצאה מההצתה נוצר פיצוץ נפחי אשר הביא לקריסת בניין המגורים וכתוצאה מכך מצאו את מותם חמישה מדיירי הבניין, המנוחים –  בני הזוג ראיק סרחאן ז"ל ונג'אח סרחסן ז"ל, בנם בן ה-9 נאסר אלדין סרחאן ז"ל, וכן בני הזוג מוחמד בדר ז"ל וחנאן בדר ז"ל. בנוסף, עקב הפיצוץ, נפגעו רבים אחרים ונגרם נזק רב לרכוש.

קריסת מבנה בעכו
המבנה שקרס בעכו (צילומים: אושרי כהן)

שלושת הנאשמים הודו ונחתם עימם הסדר טיעון.  דיון על פיצוי הנזקים ידון בהליך אזרחי.

מתוך מגזר הדין: "אין בלבנו כל ספק כי נפגעי העבירה זכאים לפיצוי על הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהמעשים נשוא כתב האישום. אין צורך להכביר מילים על האובדן שנגרם למשפחות המנוחים, אשר ספק אם פיצוי כלשהו יוכל לכפר עליו. על זאת יש להוסיף את נזקי הגוף שנגרמו לאלו שנפצעו במהלך האירוע, ונזקי הרכוש כתוצאה מקריסתו של בית המגורים. כאבם וסבלם של אלו שכל עולמם קרס עליהם, תרתי משמע, ושנפגעו בפרשה טראגית זו, לנגד עינינו.

" עצם הזכאות והזכות לפיצוי, ככל שיש בו להפחית, ולו במעט, את כאבם וסבלם של הנפגעים ובני משפחותיהם, ברורים מאליהם ולא ניתן כלל לחלוק עליהם. תקוותנו היא שהזמן ירפא, עד כמה שניתן, את הפצעים ועתידם של נפגעי פרשה זו יהיה טוב יותר כך שלא ידעו עוד שכול, כאב וצער".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות