fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתקפת יתושים בבנימינה גבעת עדה

מטרד ניתן למיגור. מיגור יתושים בבנימינה גבעת עדה. צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה
מטרד ניתן למיגור. מיגור יתושים בבנימינה גבעת עדה. צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה

כבכל שנה באביב, נערכים במועצת בנימינה גבעת עדה להילחם במפגע היתושים. מהמועצה נמסרו הנחיות לתושבים, ומהן ניתן להבין כי אין לסמוך כל כך שהרשויות יעשו את כל העבודה, אלא על כל תושב למנוע יתושים גם בחצרו הפרטית, ואפילו במרפסת: "אנו מבצעים הדברות בשטחים הציבוריים ובמקורות מים, אך יש לדעת כי כאשר יש יתושים בסביבה, סביר להניח כי מקור הדגירה העיקרי נמצא בחצר הבית. יש לרוקן מים שנאגרו בתחתיות עציצים, גרוטאות בחצר ואפילו תחת עלי שלכת שנערמו בחצר. ישנן מספר פעולות פשוטות, שאנו ממליצים לבצע כדי לצמצם או למנוע את הדגירה".

כל מאגר מים עומדים, כולל שלולית קטנה שטרם יבשה, הוא מצע נוח ומקום אידיאלי להטלה ולדגירה. אחת לשבוע לבצע סריקה קצרה בגינה ובסביבת המגורים, ובמידת הצורך לייבש מקורות מים עומדים או בעיות בניקוז גגות ומקלטים, טפטוף מהדוד או מברז בחצר. חשוב לזכור: נקבת היתוש הבוגרת עוקצת בשעות בין הערביים ובלילה, ויתושת הנמר האסיאתי עוקצת גם ביום. הנקבה מטילה ביציה במקווי מים עומדים והיתושים הבוקעים נמצאים באזורי צמחיה בסביבה. חלק מן היתושים עפים למרחק קילומטרים בודדים, ואילו יתוש הנמר האסייתי עף רק למרחק של עד 300 מטרים, לכן יש לדאוג שגם בחצר השכנים יבוצע ניטור והדברה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות