fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתי תצביע מועצת זכרון יעקב על תכנית המתאר?

מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

בשבוע שעבר הוזמנו חברי מועצת זכרון יעקב לדיון בישיבה שלא מן המניין על תכנית המתאר היישובית. התכנית, שהחלה להתגלגל כבר מ-2015, הוגשה למוסדות התכנון ביולי 2018, וחברי המליאה זומנו לדון בה כעת. הנוכחים לא נקראו להצביע על התכנית, אך היא הועברה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שדנה בה ביום שני השבוע. תוצאות הדיון בוועדה המחוזית עוד לא ידועות, ואם המליאה לא אישרה בהצבעה את התכנית, מה משמעות הדיון בוועדה המחוזית?

בישיבת המליאה בשבוע שעבר הוצגו נתונים כלליים לגבי התכנית, אך הדיון לא ירד לעומקה, ולדברי חברי האופוזיציה לא הייתה אפשרות לדיון כזה, גם מקוצר הזמן וגם כי הם לא קיבלו את מלוא הנתונים הנדרשים. אלי אבוטבול טען בישיבה כי הנתונים שהועברו מטעים: "דברים לא נבדקו לעומק, הנתונים מנותקים מהמציאות של זכרון יעקב. התכנית הזאת היא הרת אסון למושבה זכרון יעקב, צריך לעצור את הדבר הזה. זה לא רציני. למה החופזה הזאת?"

מדבריו של ראש המועצה, זיו דשא ומהעובדה שלא נערכה ולא נדרשה הצבעה, ניתן להבין כי התכנית עדיין פתוחה לביקורת: "יש את הנתונים. יש דברים שלא רצינו, וכתבנו אותם. הבהרנו את עמדתנו", אמר דשא. חלק מחברי המועצה ביקשו ממנו להגיש בקשה לדחיית הדיון בוועדה המחוזית. מאיר ליאני, למשל, הביע בישיבה חשש שמכיוון שרוב האדמות בזכרון יעקב הן בבעלות פרטית, שינוי ייעודן – שיידרש בהכרח לתכניות בניייה במסגרת התכנית – עלול לעלות למועצה בסכומי עתק.

מאיר ליאני (צילום: פרטי)
מאיר ליאני (צילום: פרטי)

ליאני אף פנה אחרי הישיבה במכתב לדשא עם העתק במייל ליו"ר הוועדה המחוזית, ובו קבל על שטחיות ומהירות הדיון שנעשה במליאה וביקש דחיית הדיון בוועדה המחוזית לתקופה שבה תיערך השתלמות לחברי המועצה בושא תכנית המתאר. "קבלתי על כך שמתקיים במועצה דיון שנמשך בסך הכל כשעה ורבע ולא מקדישים זמן רציני לדיון שקובע את גורלה של זכרון יעקב ל-30 השנים הקרובות, ולא נמסרו הנתונים לפני הישיבה", הסביר ליאני השבוע. "זו אי התחשבות בזכויותיו הבסיסיות של האזרח ועתידו".

תגובת המועצה המקומית זכרון יעקב: תוכנית המתאר של זכרון יעקב קודמה על ידי מנהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון, יוזמי התוכנית, לפני למעלה משלוש שנים החל משנת 2015, כללה הליכי שיתוף ציבור מול התושבים ואף הוצגה מול חברי המליאה הקודמת. התוכנית נדונה בוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שומרון והומלצה לוועדה המחוזית ואף נערך דיון בוועדה המחוזית בספטמבר 2018. לבקשת ראש המועצה זיו דשא, הוועדה המחוזית לא קיבלה החלטה להפקדת התוכנית וזאת משום שראש המועצה טען: "מן הראוי שהחלטה משמעותית כתוכנית המתאר לעשרים שנה הקרובות, לא תעשה ערב בחירות ועליה להתקבל על ידי ראש המועצה שיבחר".

לפני הדיון שהתקיים ב-28/01/19, פנה ראש המועצה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבקשה לדחות את הדיון אך נענה בשלילה. בדיון השתתפו גם נציגי המועצה אשר העלו 26 הסתייגויות שונות, כולל הסתייגויות שהתקבלו מחברי המליאה, וביניהן בקשת המועצה להותיר את ייעודי הקרקע למטרות אחסון תיירותי (בתי מלון, בתי הארחה ומלונות בוטיק) בכדי לתת מענה לצורך התיירותי הרב ולעודד לינה בזכרון יעקב.

עוד עלה בדיון כי הוועדה המחוזית ביקשה לערוך שינויים מהותיים בנושא מדיניות הציפוף, תוספות יחידות דיור ותוספת קומות בלב המושבה ובמרחבים הסובבים בשכונות ללא תאום או הסכמה. ראש המועצה הביע התנגדות עזה להצעת הוועדה המחוזית.

החלטות הוועדה התקבלו בדלתיים סגורות והמועצה ממתינה לקבלת החלטותיה. לאחר קבלת החלטת הוועדה, יש למועצה המקומית אפשרות לערער על ההחלטה. וגם כאשר התוכנית תתוקן על פי החלטת הוועדה, התוכנית מופקדת להתנגדויות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות