fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחם "נשק וסע" החל לפעול בבית הספר ארלוזורוב

מתחם נשק וסע בבית הספר ארלוזורוב בחדרה
מתחם נשק וסע בבית הספר ארלוזורוב בחדרה

בבית הספר היסודי "ארלוזורוב" בחדרה הושק מיזם "נשק וסע". "ארלוזורוב" הוא בית הספר השישי בחדרה שהצטרף למיזם הבטיחותי, שנועד לאפשר הורדה בטוחה ויעילה של תלמידים ליד בתי הספר. מנכ"ל עמותת "עיניים בדרכים" והוגה המיזם, יחיאל מונטג, מספר כי בקרוב יופעל המיזם גם בבית ספר "תחכמוני" בעיר".

במסגרת מיזם "נשק וסע", מתנדבים בכל בוקר 2-3 הורים ומסייעים לילדים לרדת מהרכבים בבטחה. בתי ספר רבים ברחבי הארץ לוקחים חלק במיזם זה, שהצלחתו תלויה בעיקר בשיתוף הפעולה של הנהגים – כלומר ההורים. "ההורה שמסיע את ילדו לבית הספר לא מכבה מנוע ולא יוצא מהאוטו. ההורה המתנדב מסייע לילד לצאת מהאוטו ומוציא עבורו את התיק, ביי ביי לילד ואפשר לנסוע. כל זה אמור לקחת שניות בודדות".

את "נשק וסע" הגה יחיאל כבר בשנת 2005 ומאז הוא מתרוצץ בכל הארץ כדי להביא את הבשורה לבתי ספר. אחרי שהקים את משמר השכונה באזור ביתו שבקרית אונו, הציע אחד המתנדבים ליחיאל לטפל גם בבלאגן שליד בית הספר הסמוך בכל בוקר. "נוצר ביקוש למיזם, כי החינוך הטוב ביותר מבוסס על דוגמא הורית. תכננו את השיטה כך שכל הורה יצטרך לבצע תורנות פעם או פעמיים בשנה".

בשנים הראשונות, העמותה גבתה תשלום בעבור הטמעתו ויישומו של המיזם בבתי הספר. בהמשך, חברת יונדאי תמכה בעמותה, ולאחרונה משמשת חברת צ'מפיון מוטורס כנותנת החסות.

להורים שילדיהם לומדים בבתי ספר שכבר אימצו את המיזם, כמה טיפים להורדה מהירה ובטוחה של הילדים מהמכונית.

  • הקפידו לא להחנות את רכבכם במסלול.
  • אל תאפשרו לילדיכם לצאת מהרכב לפני שהגעתם למתחם המסומן באדום, על מנת לא לחסום את התנועה ולגרום לעומס.
  • הקפידו שהילדים יוצאים לכיוון המדרכה, ולא לכיוון הכביש.
  • הניחו את הילקוט של ילדיכם במיקום נגיש, כדי להקל על התורנים.
  • רוצים להחנות את המכונית? מתחם "נשק וסע" אינו מיועד לכך. השתמשו בחניון בית הספר.
  • והכי חשוב, התאזרו בסבלנו ואל תעקפו כדי לא להעמיד בסכנה את הולכי הרגל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות