fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרתי מילואים תושבי הקריות יהיו זכאים להנחה בארנונה

כסף ישראלי. צילום: פוטוליה
כסף ישראלי. צילום: פוטוליה

בעקבות תקנה של משרד הפנים, צפויים משרתי המילואים המתגוררים ברשויות המקומיות בקריות להנחה של עד חמישה אחוזים בתשלום הארנונה. הנחה זו תהיה תקפה רק ברשויות שיאמצו אותה.

בשבוע שעבר חתם שר הפנים, אריה מכלוף דרעי, על תקנה במסגרת חוק ההסדרים שאומרת שמועצה רשאית לקבוע הנחה בשיעור של עד חמישה אחוזים מסכום הארנונה הכללית שהוטלה באותה שנת הכספים על מחזיק בנכס שהוא חייל מילואים פעיל. כל רשות מקומית יכולה לאמץ תקנה זו לאחר אישורה בישיבת מועצת העיר.

הראשונה לאמץ אותה הייתה עיריית קרית ים, שמיד לאחר החתימה על התקנה מסרה כי ראש העירייה, דוד אבן צור, יביא אותה לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה. בעירייה מעריכים כי בין הנהנים יהיו גם סטודנטים רבים המתגוררים בעיר ואשר רבים מהם עושים שירות מילואים פעיל. אבן צור אמר: "זו תקנה שהייתה צריכה להתקבל כבר מזמן ואני שמח על כך שממשלת ישראל נותנת לנו סוף סוף אישור רשמי להוקיר את חיילי המילואים שביננו". יצוין, כי אבן צור גם העניק פטור מארנונה לתושבי העיר שגויסו ולחמו במבצע צוק איתן.

צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

מועצת העיר קרית מוצקין תדון בישיבתה הקרובה בהצעה להעניק הנחה של חמישה אחוזים בארנונה לתושבים שמשרתים במילואים. להצעה לא צפויים מתנגדים. את הרעיון העלה המשנה לראש העיר, עומר זוהר. בשבוע שעבר ביקש זוהר מראש העירייה חיים צורי להעלות בישיבת מועצת העיר החלטה לאמץ את התקנה החדשה של משרד הפנים. צורי החליט כי ההצעה תעלה להצבעה בישיבת מועצת העיר הקרובה. לדבריו: "אני מאמין כי זה המעט שאנחנו יכולים וצריכים לעשות עבור משרתי המילואים שנותנים מעצמם עבור כולנו".

גם ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, החליט לאמץ את התקנה החדשה של משרד הפנים בנוגע למתן הנחה בארנונה בגובה של 5 אחוזים למשרתים שירות פעיל במילואים, תושבי העיר. בכוונת דוקורסקי להביא את ההצעה לאישור מועצת העיר שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי האחרון, לאחר סגירת העיתון. דוקורסקי מסר: "אני מוקיר ומעריך את תושבי העיר המשרתים באופן פעיל במילואים הן בשגרה והן בחירום ושמח כי משרד הפנים העמיד לרשותנו את הכלים להודות לאל שמתנדבים לשרת את מדינתם".

מעיריית קרית אתא נמסר כי ראש העירייה, יעקב פרץ, מתכוון להביא את התקנה לישיבת מועצת העיר ברגע שתחתם ותאושר באופן סופי. מהעירייה נמסר כי היא מאשרת את כל ההנחות הנקבעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות