fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הפנים השהה את הפרס לניהול כספי תקין בעיריית נתניה  

נתניה לא כאן. מקבלי פרס ניהול כספי תקין עם השר דרעי (צילום: פלאש 90 משרד הפנים)
נתניה לא כאן. מקבלי פרס ניהול כספי תקין עם השר דרעי (צילום: פלאש 90 משרד הפנים)

בעיריית נתניה נתניה נקטו השבוע במאמצים אדירים כדי  שמשרד הפנים יחזור בו מהחלטתו לבטל את הענקת פרס ניהול כספי תקין .

הטקס התקיים היום (שני) ואילו הפרס אמור היה להינתן בעבור השנים 2014~2015 .  משרד הפנים החליט להשהות את הענקת הפרס עד לסיום החקירה המתנהלת בעיריית נתניה. הפרס הוענק לעיריית נתניה משנת 2012 באופן רצוף ולכן הופתעו בעירייה מההחלטה שלא להעניק להם את הפרס גם השנה.

נתניה לא כאן. מקבלי פרס ניהול כספי תקין עם השר דרעי (צילום: פלאש 90 משרד הפנים)
נתניה לא כאן. מקבלי פרס ניהול כספי תקין עם השר דרעי (צילום: פלאש 90 משרד הפנים)

יו"ר ועדת הכספים שלמה ישי: "עד ליום שני לא התקבלה הודעה מסודרת ממשרד הפנים וזה נשמע הזוי. אם העירייה היתה זכאית לקבל את הפרס אז מדוע לפגוע בעובדים. זו החלטה שרירותית  שלא מבוססת על שום סעיף וזו הכתמת שמה של העיר כולה. אם מגיע פרס  לשנים 2015~2016 שיתנו אותו. העירייה רואה בכך פגיעה ביוקרתה זה כבוד למנכ"ל העירייה ולראש העירייה שניהלו כספים בצורה מסודרת.

כיו"ר ועדת הכספים אני יודע שנעשים מאמצים כבירים כדי שהנוהל יהי תקין. החקירה בעיצומה ומה שקורה זו אחת ההשלכות של החקירה".

בין מקבלי הפרס היו ראשי המועצות עמק חפר ואבן יהודה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "לאחר התייעצות משפטית, החליט משרד הפנים להשהות את הענקת פרס ניהול כספי תקין לרשויות המקומיות בהן מתנהלת חקירה כנגד ראש הרשות או העובדים עד לסיום החקירה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עד לפניית העיתון לא קיבלנו הודעה רשמית ממשרד הפנים על ביטול קבלת הפרס והנימוקים להחלטה זו. בכל מקרה וככל שהדבר נכון, לדעתנו מדובר בהחלטה שגויה ובלתי מידתית. כידוע, פרס ניהול כספי תקין מתייחס לשנים 2014 ~2015 כאשר ההודעה על הזכייה התקבלה כבר באוגוסט 2016 על ידי הזמנה לקבלת הפרס בטקס שיתקיים מחר. הפרמטרים על פיהם זכתה העירייה בפרס הם של ניהול תקין והתנהלות נכונה של הרשות בנושאים שונים ומגוונים. אילולא היה נקבע הטקס למועד מאוחר מרגע ההודעה, הרי שלא היינו עומדים כעת לפתחה של סוגיה זו. אנו גורסים כי כל הקשר אחר שבגינו נתקבלו שיקולים לשלילת הפרס אינם ראויים. בהנחה וההחלטה נובעת מהשלכות האירועים האחרונים, הרי שמדובר בראשיתה של חקירה שאין לדעת את תוצאותיה וכל החלטה מרחיקת לכת שמתקבלת בהווה, יש בה מן חריצת הדין והבעת דעה מוקדמת שאינן במקומן. כל שנותר לנו כעת הוא לקוות שמשרד הפנים ישנה את החלטתו שאת נימוקיה, כאמור, איננו יודעים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות