fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצילים את שירי

שירי רוזמרי (צילום: אלה פאוסט)
שירי רוזמרי (צילום: אלה פאוסט)

השבוע עלה לאתר גיוס ההמונים "מימונה" דף הפרויקט מצילים את שירי", שמטרתו גיוס כספים לעזרה רפואית עבור האמנית שירי רוזמרי בת ה-38, תושבת פרדס חנה, שבריאותה הידרדרה בשנים האחרונות, ונפגעה איכות חייה.

בדף מימונה נכתב: "כשהייתה בת 23, חלתה מאוד במחלת פיברומיאלגיה חמורה. סבלה מעייפות קיצונית שגרמה לה להתעלף, כאבי שרירים, חוסר איזון של מערכות הגוף, רגישות חושית ובעיות גסטרונומית קשות. לפני כ-5 שנים סבלה ממצב חירום רפואי בתוספתן… שירי אובחנה רק לאחר 10 ימים, כשזה כבר היה מאוחר מדי לנתח… כתוצאה מהרשלנות הרפואית, נוצרו הידבקויות פנימיות במערכת העיכול… ההליך הכירורגי לא שיפר את מצבה. להפך זה רק החמיר את המצב וגרם ליותר הידבקויות… שירי הייתה בתאונת דרכים לפני כ-4 שנים… וגם איבדה את היכולת להשתמש בידיה ורגליה, ועכשיו היא סובלת מכאב על בסיס יומי. שירי אינה מסוגלת להשתמש באצבעותיה כך שאינה יכולה ליצור אמנות, לנהוג, להרים דברים כמו שקיות קניות ולעשות מטלות בית. הכאב הוא מאוד קיצוני והיא לעתים קרובות מאבדת תחושה בידיים שלה. כיום היא סובלת מכאבי בטן עזים מתמיד. הכאב הוא כל כך חזק שהיא בקושי יכולה ללכת או לעמוד והרבה פעמים היא צריכה לזחול ברחבי הבית כדי להגיע ממקום למקום. רוב ימיה היא מבלה בבית ולא יכולה לעשות דבר ולא לטפל בעצמה.

"שירי תלויה בכך שיביאו לה אוכל, בניקיון הבית, ובכל מה שלנו נראה הכי בסיסי. שירי צריכה עזרה יומיומית. לרוב אין לה עזרה, אז היא מנסה להתמודד בכוחות עצמה, אבל זרועותיה וידיה לא יכולות לתפקד בכלל. עד עכשיו אחותה טיפלה בה במסירות, אך היא לא מסוגלת יותר לטפל בה. המשפחה שלה לא יכולה להתמודד יותר עם המצב שלה והיא נעזרת בחברים ואנשים טובים".

שירי רוזמרי (צילום: אלה פאוסט)
שירי רוזמרי (צילום: אלה פאוסט)

לאחר תיאור המצב מתואר הפתרון המיוחל: "שירי זקוקה כעת לטיפול רפואי דחוף עבור ההידבקויות. יש מרפאה פרטית בפלורידה ארה"ב, לשיקום ולסיעוד. המטרה שלנו היא 180,000 ש"ח והיא כוללת בתוכה כיסוי חובותיה של שירי על הניתוחים שעברה, רכישת תרופות, רכישת טיסות לשירי ולאחותה, טיפול במרפאה בפלורידה שאורך כחודש ועלותו גבוהה מאוד, הוצאות לינה ומזון בפלורידה, עלויות הקמת הפרויקט ומטפלת צמודה לשירי בתהליך השיקום בארץ למשך כמה חודשים". לפי לוח הזמנים של הפרויקט נותרו עוד קרוב ל-40 ימים לגיוס הסכום במלואו, ורק מיעוטו גיוס עד כה. בדף מוצעות תשורות כגון תספורת טבעית וטיפולים שונים.

אורין חדד, תושבת פרדס חנה, עומדת מאחורי יוזמת ההתרמה. היא מסבירה ששירי צריכה להזמין כרטיסי טיסה כבר בשבועיים הקרובים, כדי להגיע לפלורידה לתור שנקבע לה שם, ועד אז היא הזקוקה לפחות לחלק רציני מהסכום. "הכרתי את שירי לפני כחודש, והחלטתי להקים את הפרויקט כדי לעזור לה במה שניתן", מסבירה אורין. "לפני כחודש עשינו עבורה אירוע התרמה בסטודיו טנא בגן שומרון, שכלל הופעות של נתנאל גולדברג ויונתן מאיר קמחי, ובו הצלחנו לגייס 14 אלף שקלים. צריך לגייס 180 אלף שקלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות