fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מערך השיטור העירוני יתוגבר לקראת החופש הגדול

שיטור עירוני קרית אתא. צילום: דורון גולן
שיטור עירוני קרית אתא. צילום: דורון גולן

ברשויות המקומיות מודעים היטב לבעיית מטרדי הרעש והוונדליזם שעולה מחדש בכל תקופה של חופש ובמיוחד בתקופת החופש הגדול. בני נוער חסרי מעש שנמצאים בשעות הלילה הקטנות בפארקים ובגינות הציבוריות מהווים שילוב מושלם ליצירת בעיות. בשנים האחרונות הבינו הרשויות המקומיות שכדי למשוך תושבים איכותיים להתגורר בשטחן הן חייבות לספק להם איכות חיים מתאימה. עם תחילת החופש הגדול סיימו הרשויות המקומיות את היערכות המוקדים העירוניים והשיטור הקהילתי שיפעלו בנוסף למשטרה.

עירית חיפה מפעילה בקריית חיים ניידת סיור עירונית המאוישת על ידי שוטר וסייר של עירית חיפה. הניידת מקיימת סיורים יזומים לאורך כל שעות היום והלילה במוקדי הפעילות של בני הנוער והמשפחות, בגנים הציבוריים ובחוף הים. כמו כן מגיבה הסיירת באופן מידי לכל אירוע חריג הנקלט במצלמות האבטחה ולפניות המופנית למוקד העירוני של עיריית חיפה או למוקד המשטרתי.

כמו כן יאובטחו הקייטנות העירוניות על ידי סיירת מוסדות חינוך וקב"ט הגזרה. כל אלה בנוסף לפעילות סיירת ההורים ברחבי הקריה. במקביל יערכו מאבטחי מוסדות החינוך במהלך חופשת הקיץ סיורים רגלים בגנים הציבורים ובמרכזי הפעילות של בני הנוער. הפעילות מגובה במערך מצלמות האבטחה שהותקן על ידי העירייה בחוף נאות. מערכי מצלמות נוספים הוזמנו כבר על ידי העירייה ויותקנו בקרוב בגן בית העם ובפארק החיד"א בקרית שמואל.

שיטור עירוני קרית אתא. צילום: דורון גולן
שיטור עירוני קרית אתא. צילום: דורון גולן

בקרית ביאליק השיטור עירוני נערך לחופש הגדול, בתגבור כוח וסיור עם ניידות נוספות וקטנועים של היחידה בשעות הלילה. כמו כן, ביצוע מבצעים סמויים וגלויים כנגד פשיעה, איכות חיים, אופניים חשמליים, נסיעת קטנועים בגנים הציבוריים ועוד. השיטור העירוני יציב צוותים במקומות בעיתיים ובמקומות הומי קהל לטובת מניעת רעש וונדליזם בשעות הלילה. הקמת רעש  החל מהשעה 23:00 ואי ציות לחוק טומן בחובו קנס בגובה של 475שקלים. קריוקי ומוסיקה אחרי השעה 23:00 אינם מותרים. הפעלת מוסיקה על ידי רמקולים תחת כיפת השמים אסורה בכול שעה. הגעה של צוותי שיטור עירוני לפארקים השונים בעקבות קריאה של הפרעת מנוחה, תגרור עמה קנסות. העיריה מפעילה את פארק הנוער הפועל בחודשי הקיץ בכדי לתת לבני הנוער מקום מוגן ולאפשר פעילויות בשעות הערב והלילה מבלי להפריע לתושבים ותחת השגחה.

בקרית מוצקין החלה כבר יחידת האכיפה העירונית לפעול בעיר. היא תגברה את נוכחותה בגנים ובפארקים העירוניים כדי לאכוף את שעות המנוחה. לפני היציאה לחופש הגדול חולקו לתלמידים בבתי הספר עלוני הסברה בנושא השמירה על שעות המנוחה. עד כה ניתנו 17 דוחות לבני נוער אשר שלגביהם התקבלו תלונות במוקד העירוני על הקמות רעש, וונדליזם או שכרות. עלות כל דוח: 475 שקלים. השיטור העירוני מבצע את האכיפה מדי לילה באמצעות שתי ניידות הכוללות פקח ושוטר.

יחידת השיטור העירוני של קריית ים משלימה בימים אלה את היערכותה לקראת החופש הגדול ובין השאר יוכפל כוח השיטור הזה פי שניים לאחר שביחידה תחל לפעול ניידת נוספת עם פקח ושוטר נוסף. ביחידה מדווחים כי כבר עתה, מאז החל החופש הגדול ניכרת בשטח תנועה ערה יותר של בני נוער בערבים בחוצות העיר. כחלק מהיערכות זו תגברו אנשי השיטור העירוני את נוכחותם במיוחד בפארקים ובגינות הציבוריות במאמץ למנוע ונדליזם ואירועים של הפרעה לציבור.

במסגרת זו לא מהססים שוטרי ופקחי היחידה לשפוך אלכוהול הנתפס בידיהם של בני נוער או שתיינים ובמקרה הצורך להזעיק את הוריהם של הנערים. בשבוע שעבר הוקפצו הוריו של נער כזה באישון ליל למרכז העיר כדי לנקות ולתקן נזקים של בנם ובלבד שלא יקבל דוח בסך 700 שקל.

שוטרי הפיקוח העירוני התקשרו להורים ודיווחו להם כי בנם שיכור כלוט וכי הוא מתפרע גורם נזק לרכוש ציבורי ועומד לקבל קנס. ההורים הודיעו לשוטר כי הם מגיעים למקום כדי לתקן את הנזק שגרם בנם ואכן זמן קצר אחרי כן הגיעה ל מקום אמו של הנער כשבידה מטאטא ויעה כדי לנקות את ולתקן את הנזקים שגם בנה.

ביחידת השיטור הפועלת בשיתוף פעולה צמוד עם סיירת ההורים העירונית הבהירו כי הם נחושים להקפיד בחודשי הקיץ בכל הקושר לשמירה על ה סדר הציבורי ואכפת החוק על בני נוער הגורמים להפרעה לציבור.

מערך השיטור העירוני בקרית אתא מתגבר את פעילותו ויבצע סיורים יזומים במשך היום והלילה במוקדי הבילוי של בני הנוער ובגנים הציבוריים בעיר. קרית אתא מאופיינת בכך ששטחה המוניציפאלי הוא הגדול ביותר מכל הרשויות האחרות ולפיכך גם מורכב יותר. גם סיירת ההורים תתגבר את פעילותה במהלך החופש. יושם דגש מיוחד על אכיפה של תופעות רעש, התפרעות וונדליזם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות