fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: התושבים יצאו להפגין נגד שחיתות

לא מוותרים. המפגינים במעלות (צילום: פרטי)
לא מוותרים. המפגינים במעלות (צילום: פרטי)

עשרות מתושבי מעלות תרשיחא יצאו להפגין אתמול (חמישי)  בעד מנהל תקין מול  בניין העירייה.

את המחאה אירגנה המועמדת למועצת העיר מסיעת יש עתיד, שלומית פריבר, ימים ספורים לאחר ישיבת מועצת העיר שבה נבחר המועמד לראשות העיר וחבר המועצה עו"ד יוסי ברדא ליו"ר ועדת הבחירות ברוב, אך ראש העירייה שלמה בוחבוט טוען שהישיבה ננעלה מבעוד מועד.

לטענת  חברי האופוזיציה ברדא  נבחר ליו"ר ועדת הבחירות על פי חוק כבישיבה נכחו היועצת המשפטית ומנהל הבחירות מטעם משרד הפנים.
 ימים לאחר מכן פרסם בוחבוט כי מועצת העיר לא בחרה את הרכב  ועדת הבחירות והישיבה ננעלה לפני ההצבעה.  בוחבוט צירף מכתב של  מנהל הבחירות במשרד הפנים שאומר כי עד 30 לאוגוסט  המועצה צריכה למנות יו"ר ועדה מתוך חברי המועצה.
בעד דמוקרטיה. המפגינים במעלות (צילום פרטי
בעד דמוקרטיה. המפגינים במעלות (צילום פרטי)
לדברי חברי המועצה, הרושם היה כי בוחבוט מנסה לעכב את קיום הישיבה.  באותו היום נפטר חמו של המועמד לראש העירייה  ארקדי פומרנץ.  ההלוויה התקיימה בחיפה בשעה 19:00 ואילו ישיבת המועצה  החלה במעלות בשעה 18:00. פומרנץ ביקש לדון קודם בבחירת ועדת הבחירות כדי שיוכל להשתתף בהלוויה,  אך לדבריו נעשה ניסיון לדחות את הישיבה כדי שיאלץ לעזוב, וכך לבוחבוט יהיה רוב קואליציוני במועצת העיר ויוכל לבחור  איש לוועדת הבחירות מטעמו.

שלומית פריבר: "אירגנתי את ההפגנה הזו כי הרגשתי שצריך לצאת מהרשת, הרי כולם יודעים שהעיר לא מנוהלת כמו שצריך, אין שקיפות ואין מינהל תקין, לפני חודשיים ראש העיר הציע סקר, עכשיו דוחים את בחירת יור ועדת הבחירות ללא סיבה. הגיע הזמן לעצור את זה. מספיק. אנחנו משנים את השיטה, לא ניתן לשטיקים הרגילים לקרות ואני אלחם למען שקיפות ומינהל תקין בכל דרך אפשרית. מגיע לתושבי מעלות תרשיחא בחירות חוקיות".

לא מוותרים. המפגינים במעלות (צילום: פרטי)
לא מוותרים. המפגינים במעלות (צילום: פרטי)
מעיריית מעלות נמסר: "מועצת העיר לא בחרה הרכב וועדת בחירות ולא יו"ר וועדת בחירות. עיריית מעלות תרשיחא משתתפת בצער מר ארקדי פומרנץ ומשפחתו, ובפתח הישיבה ראש העיר ונציגי העירייה הביעו צער ותנחומים. ביום שלישי התקיימה ישיבת מועצת העיר לצורך דיון בזהות הרשימות המתמודדות למועצת העיר ובהרכב וועדת הבחירות. הדיון התקיים בהשתתפות מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים, מר רבאח נזי והיועצת המשפטית של העירייה, כנדרש. את סדר יום הישיבה קובע על פי חוק רשויות מקומיות-בחירות – מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים, מר נזי רבאח. הטענה כי העירייה סירבה לשנות את סדר הדיון כך שראשית תיבחר וועדת הבחירות אינה נכונה, משום שאין מדובר בדיון אחד, אלא ב-2 ישיבות נפרדות וזאת לפי חוק רשויות מקומיות-בחירות. לפי החוק חובה לקיים קודם דיון על זהות הרשימות המתמודדות למועצת העיר, ורק לאחר מכן ניתן לקיים דיון נוסף ונפרד לבחירת וועדת הבחירות.
"מועצת העיר קיבלה ברוב קולות החלטה לדחות את הדיון על בחירת נציגי וועדת הבחירות. בתום ההחלטה הרשמית הזו הישיבה ננעלה כדין ופוזרה. לפי חוק העיריות – מועצת העיר בוחרת מקרב חברי וועדת הבחירות את יו״ר הוועדה. היות וכאמור לא נבחר הרכב וועדת הבחירות, לא ניתן חוקית לבחור לוועדה יו״ר. בתאריך 14.8 מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים, מר רבאח נזי, שלח מכתב האומר כי עד ה-30.8.18 יש לזמן ישיבת מועצה לצורך בחירת וועדת בחירות. כלומר, ההחלטה שהתקבלה במועצת העיר בתאריך 13.8, שלא לבחור הרכב וועדת בחירות ויו"ר היא ההחלטה החוקית והרשמית, שכן אם לא היה כך, מר רבאח לא היה שולח מכתב יום למחרת, שיש לזמן ישיבת מועצה לצורך בחירת וועדת בחירות. כל פרסום אחר שמועצת העיר קיבלה החלטה אחרת ומינתה יו״ר וועדת בחירות- הוא בניגוד מוחלט להחלטת מועצת העיר ואינו נכון".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות