fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן קיצוץ בתקציב לבינוי כיתות לימוד בחדרה

בית ספר חופים. צילום: עיריית חדרה
בית ספר חופים. צילום: עיריית חדרה

על פי המסתמן, עומד משרד האוצר להפחית 350 מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך המיועד למתן הרשאות לרשויות המקומיות לבינוי כיתות לימוד בשנת 2019.

לאחר שנודע על דבר הקיצוץ, פנו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' פנו לשר האוצר משה כחלון וביקשו את התערבותו הדחופה בהסדרת הנושא והחזרת התקציב ליעדו. במכתב שנשלח השבוע למשרד האוצר נכתב כי "משמעות הקיצוץ היא עצירת תהליכי הקמת מוסדות חינוך שהיו מתוכננים להבנות בשנה זו ברשויות רבות ברחבי הארץ והגדלת הפער הקיים ממילא בצורך בכיתות לימוד. עצירת הבינוי תוביל להגדלת מספר התלמידים והצפיפות בכיתות, דבר המנוגד להחלטת ממשלה בנושא ולהרחבת מעגלי הפגיעה גם למשק, נוכח הצורך בביטול חוזים והסכמים עם קבלנים".

בהתייחסות לכך שהקיצוץ יפגע במיוחד ברשויות הכלולות בהסכמי הגג, אשר תוקצבו על ידי משרד החינוך לצורך הקמת מוסדות החינוך בשכונות החדשות, נכתב: "מהלך זה, היה ויתממש, הוא צעד חסר אחריות שיש בו פגיעה אנושה באזרחים באמצעות שלילת זכותם לקבלת חינוך לילדיהם כאמור בחוק ע"י לא אחר מאשר המשרד המוביל את המהלך להגדלת היצע הדיור במדינה. לא יעלה על הדעת שמדינה תפעל במודע נגד אזרחיה!"

מעיריית חדרה נמסר: "בעיריית חדרה כבר נערכים לקיצוץ המסתמן בהרשאות לבינוי כיתות לימוד לשנת הלימודים הקרובה. העירייה ממשיכה בהליכי התכנון לבניית כיתות לימוד, אך נערכת לאפשרות של ביטול הרשאות תקציביות בעקבות הקיצוץ, ופרסמה במקביל גם קול קורא להשכרת מבנים מתאימים לכיתות גן בשכונות העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות