fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת הכל בכל

אביב גפן הלך צעד אחד רחוק מדי בהתבטאויות שלו נגד גולן בראיון ל"שבעה ימים". בהפוך על הפוך, ניתן לומר שגפן עושה לתרבות את מה שמירי רגב עושה לארץ ישראל וירושלים
עניין של טעם. אייל גולן צילום: אלון מור
עניין של טעם. אייל גולן צילום: אלון מור

 

לא גדלתי על אביב גפן ואני לא מחובר למוזיקה שלו. אני שבוי של מוזיקה יוונית וים תיכונית, והזמרים האהובים עליי בארץ הם אהוד בנאי, יהודה פוליקר, ישי לוי ואביבה אבידן.

אני לא נדלק מאביב גפן ולא מאייל גולן – עניין של טעם והעדפה – אבל אני חושב שגפן הלך צעד אחד רחוק מדי בהתבטאויות שלו נגד גולן בראיון ל"שבעה ימים" של ידיעות אחרונות. למה ללכלך כדי לחפש רייטינג? למה לפתוח מלחמת תרבות דווקא עכשיו, בשעות קשות אלו? גפן הוא יוצר גדול שקיבל במה גדולה בריאליטי "דה וויס" ויודע שפרובוקציה טובה לאמנים בדיוק כמו לפוליטיקאים.

בהפוך על הפוך, ניתן לומר שגפן עושה לתרבות את מה שמירי רגב עושה לארץ ישראל וירושלים, ושניהם רק מזיקים לעם ישראל. אבל מסתבר שאמנים, כמו פוליטיקאים, זקוקים למינוף של אגו באמצעות פרובוקציות, דיבור נמוך, דחקות ואקלים קבוע של ריאליטי.

עניין של טעם. אייל גולן צילום: אלון מור
עניין של טעם. אייל גולן
צילום: אלון מור
במה גדולה. אביב גפן צילום: גבריאל בהרליה
במה גדולה. אביב גפן צילום: גבריאל בהרליה

הריאליטי השתלט על השיח הציבורי והשחית אותו, ושיח רדוד לא תורם דבר וחצי דבר לאמנות. ובקשר לאייל ואביב, לא מעניין אותי מה הדעות הפוליטיות של כל אחד מהם ומה הם אוכלים, שותים ומעשנים בלילה. לא מעניין אותי מה הם עושים בחדר המיטות שלהם, אלא אך ורק המוזיקה שלהם.

הזמר הכי גדול היום ביוון, יורגוס דאלארס, תומך בפלסטינים ונחשב לעוכר ישראל, ולמרות זאת הוא מצליח מדי שנתיים-שלוש למלא את קיסריה. האמנות שלו, המוזיקה, השירה והתזמורת שמלווה אותו – רק הם חשובים לקהל. כל השאר זה רכילות והעדפות אישיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות