fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכר: נחסמה הדרך להקמת מצבור פסולת בלתי חוקי

מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, בתיאום עם פרקליטות (אזרחי) מחוז חיפה, המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה ותחנת עכו במשטרת ישראל, פעלו לחסימת המעבר ששימש להקמת מצבור פסולת בלתי חוקי שהוקם על אדמות מדינה בגבעת טנטור, סמוך לכפר ג'דיידה-מכר מזרחית לעכו. על מנת לחסום את הגישה בפני משליכי הפסולת שהפכו את האזור למזבלה פיראטית, גודר השטח והמעבר אליו נחסם ובמקום הוצב שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות והשלכת פסולת.

המעבר ששימש להשלכת פסולת בלתי חוקית על אדמות מדינה בשטח כולל של כ-13 דונם בגבעת טנטור, נחסם בפעילות משותפת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, פרקליטות (אזרחי) מחוז חיפה, המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה ובתיאום עם תחנת עכו של משטרת ישראל. השלכת פסולת בלתי חוקית מהווה עבירה פלילית לפי חוקי שמירת הניקיון. השימוש הבלתי מורשה באדמות המדינה מהווה הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

חסימת מעבר להשלכת פסולת גבעת טנטור (צילום רשות מקרקעי ישראל)
חסימת מעבר להשלכת פסולת גבעת טנטור (צילום רשות מקרקעי ישראל)

הפסולת הושלכה על קרקעות המדינה, בשטח פתוח בגבעת טנטור, סמוך לכפר ג'דיידה-מכר. בכדי למנוע מעבר של כלי רכב המשמשים להשלכת פסולת באזור, גידרו המפקחים את כלל השטח, חסמו את דרכי הגישה אליו באמצעות מחסומי ברזל וסוללות עפר והציבו בשטח שלטי אזהרה המבהירים כי מסיגי גבול ייענשו. המצבור הבלתי חוקי שימש את עברייני הפסולת להשלכת פסולת שמגיעה מכל אזור מפרץ חיפה והכפרים שנמצאים סביב האזור, שהושלכה במשך תקופה ארוכה בניגוד לחוק ותוך כדי זלזול בוטה בערכי טבע ונוף ויצרה גם מטרד סביבתי, תוך חשש לזיהום הקרקע ומי התהום.

כנקיטת פעולה למניעת מפגעים, החליטו גורמי האכיפה, לחסום את המעבר לשטח בכדי למנוע מעבר של כלי רכב המשמשים להשלכת פסולת באיזור. הפעולה בוצעה מתוקף צו שהוצא מטעם המשרד להגנת הסביבה. המשך הטיפול המשפטי כנגד משליכי הפסולת ופינוי האשפה מהמקום הועבר למשרד להגנת הסביבה.

ערן ליבנה מנהל מרחב צפון-חיפה בחטיבה לשמירת קרקע שברשות מקרקעי ישראל: "השלכה של פסולת באתר שאינו מורשה לכך, אינה חוקית ומהווה עבירה פלילית ופגיעה קשה בנופי ארצנו. מדובר בעבירה חמורה הפוגעת באופן קשה בסביבה ובתושבי האיור. מפקחי הרשות זיהו כי משאיות מכל אזור המפרץ והכפרים הסמוכים החלו להשליך במקום פסולת ותושבי הכפר החלו לסבול מהמטרד והריחות, פעלנו מהר בתיאום עם הרשויות הרלוונטיות כדי לעצור את השלכת הפסולת במקום. מפקחי רמ"י ימשיכו בפעילות אכיפה בלתי מתפשרת בהגנה על אדמות המדינה, לטובת הציבור כולו והדורות הבאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות