fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: תאווה לעיניים

שווה לקנות כרטיס. קארים פריי | צילום: אדריאן הרבשטיין
שווה לקנות כרטיס. קארים פריי | צילום: אדריאן הרבשטיין

איזה כדורגל נפלא מציגה מכבי חיפה בחודשים האחרונים. הרכש הטורקי החדש קארים פריי פשוט תאווה לעיניים, מזמן לא ראינו בארץ שחקן זר ברמה כזו והלוואי שימשיך גם בעונה הבאה. גם מקסים פלקושצ'נקו ומוחמד אבו פני, שהצטרפו בחודש האחרון, השתלבו מצוין

מאת עמית פרוסנר

כשסיידובא סומא הגיע למכבי חיפה אמרו במועדון שזה שחקן ששווה לקנות בשבילו כרטיס, במה שהתברר כטעות. האמת היא שסומא לא ממש זכה להזדמנות רצינית ולהרצה רצופה בהרכב, אבל אם כל כך הרבה מאמנים לא האמינו בו כנראה שהיה משהו לקוי בשחקן. אבל גם בלי סומא למכבי חיפה יש שחקן ששווה לקנות בשבילו כרטיס וזהו קארים פריי. מלכתחילה לא ממש היה ברור איך הטורקי המצוין הגיע לכאן, אבל שילוב של שכר גבוה ויציאה מההרכב בקבוצתו הקודמת, יחד עם רצון להתאוורר, הביאו אותו לקבוצה של מרקו בלבול וביום שבת ראינו כולנו מה זה "שחקן חיזוק". פריי שרף את הקו במשך 90 דקות, לא הפסיק לרוץ, ופשוט שיגע את המגן מולו. בנוסף, ולמרות המשכורת הגבוהה שלו והידיעה שהוא מגיע ככוכב, הטורקי של מכבי לא מפסיק לעשות עבודה ובכל פעם שהוא איבד את הכדור הוא מיד רץ להחזיר אותו. כל זה יחד עם טכניקה נפלאה ויציאה מהמקום ברמה שלא רואים אצלנו בכל יום וקיבלנו שחקן כדורגל יוצא מהכלל ואפשר רק לקוות שיישאר כאן גם בעונה הבאה. השער הנפלא שהבקיע היה הדובדבן שבקצפת, ואפשר להבין את בלבול ששינה בעיקר בשבילו את השיטה הקבועה של שלושת הבלמים.

פתאום לא משנה מי משחק

רז מאיר פצוע, וג'ורג' מנדז'ק מוצהב. ירדן שועה עדיין לא מקבל קרדיט בהרכב הראשון, ועאיד חבשי, שחזר לסגל ישב על הספסל, ולמרות כל השינויים האלה ראינו משחק טוב מאוד ב-70 הדקות הראשונות. בלבול החליט לפתוח עם רמי גרשון כמגן שמאלי, ולתת לפריי לשחק על קו שמאל ולמוחמד עוואד על קו ימין, כשמקסים פלקושצ'נקו שיחק ליד נטע לביא. סינטי סולליך, ששיחק מתחת לחלוץ, נפצע ממש בפתיחה, ולמרות שסולליך בכושר יוצא מהכלל הפציעה שלו אילצה את בלבול להכניס את מוחמד אבו פאני, שהוא שחקן אמצע הרבה יותר מסולליך, שנוהג לברוח לימין, כי שם הוא מרגיש הרבה יותר בנוח, ופתאום ראינו את מכבי משחקת 4-3-3, עם שלישייה חזקה מאוד במרכז, כשדווקא אבו פאני משחק את הקשר הגבוה שיוצא ללחוץ על הקישור של היריב, ופלקושצ'נקו משחק קרוב מאוד ללביא ומנהל את המשחק של מכבי. בכלל, פלקושצ'נקו היה טוב מאוד עד שנגמר לו הכח, ובא כל הזמן לקבל כדור וזה מקשה מאוד על היריב ללחוץ את הקישור של מכבי. עוואד נכנס למרכז והשאיר את הקו לארנסט מאבוקה, שבישל את שני השערים הראשונים, אבו פאני שיחק לעומק כל הזמן ומצא את ניקיטה רוקאביצה, שהחזיר לו בדרך לשער השלישי, ואמנם חדרה צימקה והגיעה לעוד מצב או שניים לא רעים, אבל מכבי בסופו של דבר יכלה להבקיע כמות כפולה של שערים. בסיום 1-3 מוצדק למכבי, שנמצאת עם רגל וחצי בפליאוף העליון ותהיה בו, אלא אם יקרה משהו חריג ברמה קיצנית. למרקו בלבול מגיעות מחמאות רבות, לא רק על השינוי הטקטי ועל צבירת הנקודות, אלא גם על איכות המשחק של מכבי שהולכת ומשתפרת.

איזה דרבי מחכה

שלוש שנים שמכבי לא מצליחה לנצח את הפועל בדרבי במסגרת הליגה. ביום שני הקרוב תפגשנה שתי היריבות המושבעות למשחק שאפשר בהחלט להגדיר כמתוח במיוחד. הפועל הייתה במצב מצוין במאבק על מקום בפליאוף העליון, אבל הפסידה פעמיים ברציפות, והפסד ביום שני יחבל מאוד בסיכויים שלה, בעיקר כשהפועל באר שבע ובית"ר ירושלים עדיין בתמונה. מצד שני, למכבי יש לא מעט חיסורים, כשגיא חיימוב ומאבוקה מוצהבים, ומאיר וסולליך פצועים ובספק גדול. יהיה מעניין מאוד לראות איך יבחר בלבול לשחק מול הפועל, ובעיקר האם יחזור לשלושה בלמים, או שימשיך עם רביעייה בקו האחורי, וכל זה ששני המגינים הימנים של מכבי לא כשירים. בחלק הקדמי לבלבול יש צרות טובות, כשמנדז'ק חוזר, אבו פאני ופלקשצ'נקו היו טובים מאוד ופריי היה יוצא מהכלל, ופתאום למכבי חיפה יש עומק גדול מאוד בקישור ובהתקפה. ההיגיון אומר שהפועל חייבת את הניצחון הרבה יותר ממכבי, מכיוון שתיקו יבטיח למכבי בוודאות את המקום בפליאוף העליון ולמכבי אין סיבה מיוחדת לצאת קדימה בצורה חסרת אחריות. מצד שני, הפועל בדרך כלל מחכה למכבי מאחורה ועוקצת אותה במשחק מעבר, משהו שבלבול עבד ושדרג מאוד בהגנה של מכבי כך שזה מרגיש כמו משחק שיסתיים בתיקו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות