fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מינהל התכנון רוצה כביש מהיר לאורך טיילת נחל הגדורה

הכביש המתוכנן לאורך טיילת הגדורה
הכביש המתוכנן לאורך טיילת הגדורה

ביום שני הקרוב תובא בפני הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית לסלילת כביש של ארבעה נתיבים ועוד נתיב של תחבורה ציבורית שיעבור בצמוד לטיילת הגדורה בקרית ביאליק ואל הבתים במזרח העיר. התוכנית שתוביל להרס הטיילת והשטחים הפתוחים ותזהם את המים, מוצעת על ידי מינהל התכנון ואמורה לחבר בין קרית ביאליק לשכונות החדשות שיוקמו בקרית אתא.

על פי התוכנית שתוגש לוועדה המחוזית מדובר בדרך דו-נתיבית דו-מסלולית עם נתיב מטרונית במרכזה באורך כולל של ארבעה קילומטרים ועוד הרחבה של 500 מטרים לדרך רבין עד שכונת גבעת הרקפות. הכביש יבנה לאורך ציר רחוב האצ"ל מהצומת עם רחוב התל בצפון, יגיע לכפר ביאליק ומשם דרך השטחים החקלאיים וכביש 22 (עוקף קריות) עד לחיבור עם כביש 781, הכביש בין קרית ביאליק לקרית אתא. במסמך שנשלח על ידי מינהל התכנון לוועדה המחוזית, המכיל עשרות סעיפים מופיע גם "קיים חשש לתוספת משמעותית של זיהום מים מתחבורה במעלה נחל הגדורה". במידה ותאושר התוכנית ההשפעה המיידית תהיה על תושבי קרית ביאליק המגוררים בחלק המזרחי שבמשך שנים יסבלו ממפגעי אבק ורעש מהעבודות.

טיילת הגדורה ע"ש שמעון פרס צילום: דוברות העירייה)
טיילת הגדורה ע"ש שמעון פרס צילום: דוברות העירייה)

מינהל התכנון הוא יחידת סמך ממשלתית של משרד האוצר. הוא משמש הגורם האחראי במדינת ישראל על גיבוש מדיניות תכנון ארצית בנושאים שונים. מינהל התכנון יוזם ומקדם תכניות מתאר ארציות, מחוזיות ומקומיות. מפעיל את מוסדות התכנון הארציים; מטפל בתכניות מפורטות; מכין ומקדם תקנות מתוקף חוק התכנון והבנייה; משמש מנחה מקצועי של מתכנני המחוזות ועובדי לשכות התכנון המחוזיות ועוד.

עם היוודע דבר התוכנית הוקם השבוע עמוד פייסבוק בשם "מצילים את טיילת ביאליק" שבו מוצג לציבור היכן עובר תוואי הכביש המתוכנן והנזקים שיגרמו כתוצאה מכך. המועצה האזורית זבולון הודיעה כי היא מתנגדת לתוכנית המוצעת בטענה כי היא דורסת שטחים חקלאיים של כפר ביאליק והשכונות אותן אמור הכביש לשמש בסופו של דבר יוקמו בעתיד הרחוק, אם בכלל. עוד נמסר מהמועצה האזורית זבולון שהכביש יהפוך את פארק נחל הגדורה לחלק מרחוב סואן והכביש יהווה מפגע אמיתי בשטח.

מעיריית קרית ביאליק נמסר כי היא מתנגדת נמרצות לתוכנית המוצעת וכי: "מדובר בתוכנית לא בשלה שבמתכונתה הנוכחית עיריית קרית ביאליק מתנגדת לה. העירייה תומכת ביצירת מסלול תחבורה ציבורית לכיוון השכונות המזרחיות שעתידות לקום ולא בעוד כביש עוקף קריות. התוכנית כפי שהיא מוצג כעת לא תצא אל הפועל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות