fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטה אשר: תלונות על המתת כלבים המונית בכלביית יסעור הגיעו לכנסת

חברת הכנסת יעל גרמן: "התברר לי כי המקום ממית מאות כלבים מחוסר מקום". ראש המועצה יורם ישראלי ישתף עימה פעולה כדי ללמוד מהרצליה על מודל ימי אימוץ כלבים
המקום קולט יותר מ~1000 כלבים בשנה. ח"כ גרמן בביקור בכלבייה (צילום: פרטי)
המקום קולט יותר מ~1000 כלבים בשנה. ח"כ גרמן בביקור בכלבייה (צילום: פרטי)

 

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), ושרת הבריאות לשעבר, ערכה ביום ראשון האחרון ביקור פתע בכלביית יסעור בעקבות תלונות שהגיעו לשדולת בעלי החיים בכנסת, בה חברה גרמן, על המתת כלבים המונית בכלבייה. הכלבייה עלתה לסדר היום מספר פעמים לאור תלונות של תושבים על המתה לא מוצדקת של מאות כלבים בשנה. לאחר הביקור נפגשה גרמן עם ראש המועצה האזורית מטה אשר יורם ישראלי ועם אמיר נוימן, מנהל החברה הכלכלית, היות והכלבייה נמצאת בתחומה של המועצה ובפיקוחה. בישיבה שהתקיימה העלו את נושא המתת הכלבים ואת הצורך בהרחבת הכלבייה ויצירת ימי אימוץ כדי להפסיק לחלוטין את המתת הכלבים.

המקום קולט יותר מ~1000 כלבים בשנה. ח"כ גרמן בביקור בכלבייה (צילום: פרטי)
המקום קולט יותר מ-1000 כלבים בשנה. ח"כ גרמן בביקור בכלבייה
(צילום: פרטי)

ישראלי הסכים כי המתה איננה הפתרון ומסר לחברת הכנסת כי הוא פועל לשיקום, שיפור והרחבת הכלבייה בסיוע משרד החקלאות והחברה הכלכלית של המועצה. גרמן ביקשה כי המועצה תפעיל ימי אימוץ לכלבים והבטיחה כי תקשר בין עמותת "הרצליה אוהבת חיות" לבין אנשי המועצה כדי שילמדו את המודל של הרצליה שהביא לכך שכמעט ולא ממיתים כלבים בכלבייה.

הביקור הוא חלק ממהלך של חברי הכנסת המובילים את שדולת בעלי החיים להפסיק את המתות הכלבים בכלביות בארץ. בימים אלו מקדמים חברי הכנסת איציק שמולי, יעל כהן-פארן וגרמן, העומדים בראש השדולה, הצעת חוק שמטרתה לאסור על המתות כלבים ככלל, אלא במקרים חריגים וברורים שיוגדרו בחוק.

ח"כ גרמן: "מצאתי את המקום מסודר ואת הכלבים במצב בהחלט סביר, אך התברר לי כי המקום קולט יותר מ-1000 כלבים בשנה ובשל חוסר מקום ממית מאות כלבים".

לפני כשבועיים גרמן ביקרה בכלביית הבשן שבקיבוץ להבות הבשן, שם עושים עבודה נפלאה ומסורה עם 300 כלבים, אך התנאים במקום מאוד קשים ולא מתאימים לאחזקת מאות כלבים. בעקבות הביקור כתבו ראשי השדולה לשרים אורי אוריאל ואבי גבאי וביקשו להקצות מקום ולבנות מבנה חדש לכלבייה הנותנת מחסה לכלבי האזור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות