fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטה אשר: יוצאים למאבק בעקבות הפגיעה בהטבות המס

המועצה האזורית עלתה מדרגה בדירוג הסוציו- אקונומי. התושבים יורדים מדרגה בחישוב הנחות המס והם לא מוכנים לוותר
פגיעה בחוסן הכלכלי של היישובים. אורלי גבישי-סוטו. צילום: פרטי

תושבי היישובים במועצה האזורית מטה אשר, מצטרפים בימים אלה לראש המועצה, משה דוידוביץ במאבקו נגד ממשלת ישראל, בעקבות הפגיעה בהטבות המס לתושבי האזור, זאת לאור עליית המועצה בדרגה אחת במדד הסוציו אקונומי (מ-6, ל-7).

במכתב שקיבל ראש המועצה בראשית השבוע נכתב, בין היתר, כי השינוי בשיעור ההטבה והתקרות לחישוב הטבות המס הן תוצאה של העלייה במדד הסוציו-אקונומי של המועצה.

במילים אחרות, תושבי היישובים במטה אשר שנהנו עד עתה מהנחה בשיעור של 12 אחוז, עד תקרה של 192 אלף שקל, יקבלו החל מה-1 בינואר הנחה בשיעור של 10 אחוז בלבד, עד תקרה של 168 אלף שקל. יודגש כי גם מדרגת ההנחות הזו עומדת להתעדכן ב-30 ביוני, מה שאומר שהתושבים עלולים לספוג מכה נוספת בתוך חודשים ספורים. מנגד, הקיצוץ בהטבות לא יחול, בשלב הזה, על ישובי הגדר שעליהם החילה המדינה את מה שקרוי "הוראת שעה", (יחיעם, שבי ציון, אדמית ועוד), אבל בדומה ליתר היישובים, גם זה עלול להשתנות בסוף חודש יוני.

"באופן מעשי, משמעות הגזרה הזו באה לביטוי בכ-500 שקל למשפחה", כך מסביר השבוע, יו"ר ועד קיבוץ מצובה, אבי לוי, "למשפחה שלי יחסרו מעתה והלאה 500 שקלים בכל חודש ואני זועם, כי בסופו של דבר, עליית המועצה בדירוג הסוציו-אקונומי לא נוגעת למשפחה שלי, הפגיעה בהטבות נוגעת בהחלט, אנחנו עדיין נמצאים פחות מ-2 ק"מ מגדר הגבול, אנחנו עדיין צריכים לנסוע לנהריה כדי לקבל שירותי רפואה או חוגים לילדים. "המהפכה" שעליה מדברים במשרד התחבורה, עדיין לא הגיעה אלינו ולוקח לנו יותר מחצי שעה להגיע לנהריה, ומעל הכל, אני שואל: במצב הנוכחי למה לי להישאר בכלל במצובה, אולי מוטב לי לעבור לנהריה, שם אמצא קרוב יותר לכל השירותים ובמקביל אמשיך ליהנות מהנחת מס בשיעור 12 אחוז".

לדברי לוי, בעוד הוא חושב ומחשב את צעדיו, תושבים אחרים כבר מקבלים החלטות דומות מידי יום, מוכרים את בתיהם ונוטשים את מצובה ואת יישובי הסביבה: "אם עד עכשיו היה קשה לשכנע אנשים לבוא לכאן", הוא מסכם, "מעכשיו זה יהיה בלתי אפשרי. עם זאת, עבור רבים מאיתנו זה הבית והמשמעות המידית היא שיוצאים כעת למאבק: אם צריך להשבית שירותים במועצה – נשבית, אם צריך לחסום כבישים – נחסום, נעשה כל מה שדרוש כדי להסיר מעלינו את הגזירה הרעה הזאת".

לוי, צריך לומר, לא לבד גם תושבי יישובים אחרים במועצה מתרעמים לאחרונה על הפגיעה בהטבות המס. רכזת המשק בקיבוץ חניתה, אורלי גבישי-סוטו מסבירה: "לפני כשנתיים נערך חישוב שיצר חוסר איזון כך שישובים רחוקים מהגדר זכו להנחות גדולות יותר ביחס לתושבי היישובים סמוכי הגדר שקיבלו הנחות נמוכות יותר. בעקבות זאת ולאור נטישה של תושבים את היישובים הקמנו את מטה המאבק. המטרה שעומדת לנגד עינינו היא חיזוק יישובי הקצה ואם פוגעים בנו – פוגעים למעשה בחוסן החברתי והכלכלי של  היישובים, כי נוצר מצב שהתושבים החזקים, שיכולים להרשות לעצמם, קמים ועוזבים לנוכח הפגיעה בהנחות, בעוד השכבות החלשות, אלה שאין בידיהן חלופות, נאלצות להישאר ולספוג את הגזירות שהמדינה משיתה עליהם בזו אחר זו".

ראש המועצה משה דוידוביץ': "אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו יחד עם תושבינו בכדי להילחם בפגיעה בהטבות המס. אפעיל את כל כובד משקלי לתיקון המעוות. לא יתכן שיפגעו בתושבי המועצה אשר זכאים להטבות המס בזכות ולא בחסד. ישנו אינטרס מדיני להימצאותנו כאן."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות