fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: בגלל ילד אחד פורקה שכבת כיתות ג' בבית הספר בגין

לא ייאמן, כי יסופר. מספר התלמידים בשכבה פחת מ-104 ל-103, לכן בשנת הלימודים הנוכחית ילמדו התלמידים בשלוש כיתות במקום ארבע. ההורים זועמים
בית ספר בגין. צילום: דורון גולן
בית ספר בגין. צילום: דורון גולן

הורים לתלמידי שכבת ג' בבית הספר בגין הופתעו השבוע לגלות כי בית הספר צמצם את מספר הכיתות שנועדו לשכבה מארבע לשלוש, וזאת לאחר שבית הספר החליט להוציא תלמיד אחד מרשימת התלמידים של השכבה.

ביום שלישי השבוע זימנה מנהלת בית הספר, ורד פישר, את הנהגת ההורים של בית הספר והודיעה להם כי בגלל חסרונו של תלמיד אחד, מפרקים את שכבת ג' ומצמצמים את מספר הכיתות לשלוש כיתות חדשות ומעורבבות. זמן קצר לאחר מכן הגיע להורים מייל, ובו הודיעה פישר להורים כי עד השעה שמונה בערב באותו היום (שלישי), הם צריכים לשלוח ליועצת בית הספר את שם הילד ושמותיהם של שלושה שמות של חברים איתם הוא מעוניין להיות בכיתה. "אנו מתחייבים לחבר אחד לפחות בכיתה", כתבה פישר להורים.

צעד זה עורר זעם רב בקרב ההורים שהחליטו לפעול מיידית בניסיון לשנות את רוע הגזירה. "לא יכול להיות שהילדים שלנו הם רק מספרים עבור בית הספר", אמרה אחת האימהות ל"הד הקריות", "בשנה שעברה השכבה למדה בארבע כיתות, הילדים מצאו להם חברים ועכשיו הם צריכים להתחיל את הכל מההתחלה. מדובר בילדים קטנים. כמובן שהם ילמדו בכיתות צפופות מה שפוגע בהם וגם בצוות ההוראה שלא יצליח להגיע לכל התלמידים".

"לא יכול להיות שהילדים שלנו הם רק מספרים". בית הספר בגין (צילום: דורון גולן)
"לא יכול להיות שהילדים שלנו הם רק מספרים". בית הספר בגין (צילום: דורון גולן)

מתברר, כי בשכבה היו רשומים 104 תלמידים, מה שמעניק לבית הספר אישור לפתיחת ארבע כיתות לימוד של 26 תלמידים בכיתה. אולם, לפני כשבועיים זימנה פישר את אימו של אחד התלמידים והודיעה לה שהוא אינו ממשיך ללמוד בבית הספר. כתובתו של הילד היא בשכונת נווה גנים, אולם עקב מצב רפואי של קרובת משפחה עברה משפחתו להתגורר באופן זמני בקרית אתא.

מיד לאחר שאותו תלמיד נגרע מהרשימה הודיע משרד החינוך כי מספר התלמידים שנותרו אינו מאפשר פתיחת כיתה רביעית והמנהלת נאלצת כעת להתמודד עם ההורים הזועמים.

בית הספר בגין הוא בית ספר בניהול עצמי שהוקם לפני כ-20 שנה בלב שכונת נווה גנים. הורים לתלמידים מצביעים על כך שצמצום מספר הכיתות יוביל גם לצמצום בהשקעות של בית הספר מבחינת כוח אדם פדגוגי, מה שמעורר עוד יותר את חמתם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרדנו פועל על נוהלי תקן בלבד. מספר התלמידים בכיתה אינו מאפשר חלוקה לארבע כיתות אם. עם זאת, בחלק ניכר משעות ההוראה ילמדו התלמידים בארבע קבוצות למידה את מקצועות הליבה ותיבנה תוכנית מערכתית ליישום הנושא. נאחל לצוות החינוכי, לתלמידים ולהורים, שנת לימודים מוצלחת ופורייה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות