fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחלוקת סביב גביית תשלום על צעדת האביב בזכרון יעקב

אפשר ליהנות גם בתקציב מינימלי. מצעדת חנוכה בשנים הקודמות. צילום: ברטו סעדייב
אפשר ליהנות גם בתקציב מינימלי. מצעדת חנוכה בשנים הקודמות. צילום: ברטו סעדייב

ויכוח סוער ברשתות החברתיות בנוגע לתשלום שמבקשת  המועצה המקומית זכרון יעקב עבור צעדת האביב שתתקיים בחול המועד פסח, 26 לאפריל.  המועצה מבקשת מכל צועד 5 שקלים עבור שני מסלולים היוצאים מגן ירון, של 4 ק"מ ושל 6 ק"מ, נכלל הפנינג בפארק זכרון בסוף הצעדה, וב-12:30 מופע לילדים עם דוד חיים, שי ורועי, תותי ניניו וניר חלפון.

המודעות גררו ביקורות בנוגע לתשלום, עם תגובות של תושבים שמברכים על הצעדה מול תושבים שפשוט לא מבינים למה ביישובים קרובים, כמו בנימינה-גבעת עדה ופרדס חנה-כרכור, מתקיימות צעדות ללא תשלום, ודווקא בזכרון יעקב נדרשים לשלם, ומגיל שנתיים והועלתה לרשת עצומה: "אם משלמים – לא צועדים", הדורשת את ביטול התשלום על הצעדה, בטענה כי אין לו כל הצדקה.

תושב זכרון יעקב העומד מאחורי העצומה, ברטו סעדייב מסביר: "בדצמבר 2013 עשינו צעדה שמומנה כולה מתקציב מינימלי של כספי תרומות, והצלחנו גם לחלק למשתתפים חולצות וסופגניות חינם. זכרון יעקב נוסדה בשנת 1882, בנר שני של חנוכה, ולזכר יום זה התקיימה צעדה שנתית שהופסקה במהלך שנות ה-80. החלטתי, עם קבוצת "תושבים למען זכרון יעקב", לחדש בהתנדבות את הפעילות הזאת. הצענו למועצה לשתף פעולה, המועצה נתנה לה את חסותה אך לא מימון, והיא נערכה ברמת הנדיב.

אפשר ליהנות גם בתקציב מינימלי. מצעדת חנוכה בשנים הקודמות. צילום: ברטו סעדייב
אפשר ליהנות גם בתקציב מינימלי. מצעדת חנוכה בשנים הקודמות. צילום: ברטו סעדייב

ראש המועצה הגיע לברך את הצועדים, כ-1,000 אנשים. בפעם השנייה, ב-2014, היו יותר מ-1,600 צועדים, והמועצה מימנה את הדפסת החולצות בלבד. ראש המועצה אמר שלאור ההצלחה, וכדי להפוך את הצעדה למסורת, המועצה תיקח לידיה את מימון וארגון המועצה. בחורף האחרון פנינו למועצה בנושא. דאגנו לכל ההיבטים הטכניים של ההפקה. בחורף האחרון באנו למועצה, הדפסנו שלטים רב פעמיים ודגלים שאמורים לשרת את הצעדה הזאת לאורך השנים. אם הצעדה הייתה מכילה לפי התחזיות כ-2,500 צועדים, לפי התכנית העסקית שהגשנו למועצה היא הייתה אמורה לעלות רק 18 אלף שקלים. בישיבת הנהלה דנה המועצה בהצעה והגיעה להחלטה שלא לקיים את הצעדה בחנוכה בטענה שהסתדרות המורים החליטה לקיים צעדת אביב בזכרון יעקב ולהשקיע בה 300 אלף שקלים. את 18אלף השקלים שהמועצה החליטה להשקיע בצעדת החנוכה היא החליטה, לדבריה, להעביר לצעדה של הסתדרות המורים. אם כך, זה אירוע בתקציב גבוה ביותר של 318 אלף שקלים בסה"כ, ואין היגיון בהחלטת המועצה לגבות 25 שקלים לכל צועד החל מגיל שנתיים, ולנימוק התמוה כי זה מכסה 50% מהעלות. כמו כן, נמסר כי מספר המקומות מוגבל, אך איש לא מסר לאיזה מספר הוא מוגבל".

בינתיים, המועצה פרסמה בינתיים מודעה חדשה, המפרידה בין הצעדה המתחילה ב-8:30 לבין האירוע בפארק המתחיל ב-10:30, וממנה ניתן להבין שהתשלום של 25 שקלים הוא רק על מופע כוכבי הילדים שבסוף המסלול ולא על ההשתתפות בצעדה עצמה. לסעדייב עדיין יש הסתייגויות: "בזכרון יעקב משפחות מצוקה, ובהן ילדים רבים שלא יוכלו להשתתף במופע, ויצפו בו מחוץ לפארק בעיניים כלות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות