fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזוז דורש: נבחרי ציבור יחבשו כיפה גם הטקס יום השואה

השר אורי אריאל מדליק משואה יחד עם ניצולי השואה
טקס יום השואה (צילום: משרד הבינוי והשיכון)

מתיחות בין חבר מועצת עיריית קרית מוצקין, נחום מזוז, לבין ראש העירייה, חיים צורי, סביב טקס הזיכרון הרשמי של העירייה ביום השואה, בעקבות דרישתו של מזוז לחייב את נבחרי הציבור לחבוש כיפות.

כעסו של מזוז התעורר במהלך הטקס יום השואה האחרון שנערך בתחילת החודש שעבר שבו השתתף צורי. מזוז הבחין כי צורי וחברי מועצת עיר נוספים אינם חובשים כיפה ובמהלך ישיבת מועצת העיר האחרונה הטיח בו את העניין. "בטקס הבא אשב ליד צורי ובאופן אישי אדאג שתהיה לו כיפה על הראש" אמר מזוז "מדובר בעניין של לכבד את זכרם של המילונים שנספו וצריך לעשות זאת כמו בכל טקס ממלכתי רשמי".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה כי בהסתמך על חוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"יט (1959) בו נקבעו הכללים לקיום הטקס על כל היבטיו אין כל התייחסות לחובת חבישת כיפה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה.  "טקס זה אינו בעל סממנים דתיים ולכן אין כוונה לשנות את הנהלים ולחייב בחבישת כיפה. להבדיל מטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות