fbpx
Nahariyya, IL
26°
Fair
9h10h11h12h13h
27°C
28°C
29°C
29°C
29°C

עכשיו תורי: מורן קסרי על שנת התפנית של חייה

מורן קסרי
עכשיו תורה, מורן קסרי. צילום: ניסן סבה

יום הולדתה ה-37 של מורן קסרי היה נקודת התפנית בחייה. באותו יום החליטה מורן להתחיל לחיות את חייה לכבודה- לעצמה. בעקבות שינוי הסטטוס הזוגי החלה מורן במסע לגילוי עצמי שהוביל להתאהבות בספורט ובאורח חיים בריא. "אני נמצאת בהליך של גירושים שאני מקווה שיסתיים על הצד הטוב ביותר. אני מאמינה שלכל אחד יש את הזכות להיות מאושר."

אחות של נעמה קסרי
מורן קסרי. צילום: ניסן סבה

הטלטלה של מורן קסרי

מורן נישאה לאחר שירותה הצבאי. לדבריה, היא שמה לה למטרה להינשא לגבר אותו אהבה בכל מאודה: "הלחץ לחתונה הגיע ממני, מהמקום הלא נכון. כשאני מסתכלת בדיעבד על הדברים, זו הייתה מחשבה לא נכונה, אתה לא יכול להכריח מישהו לאהוב אותך."

כשנה לאחר נישואיהם חבק הזוג ילדה בכורה, עמית, היום בת 14. "זה היה טראומתי, היה לי מאוד קשה. לא היה לנו זמן לזוגיות. שינוי הסטטוס לזוג נשוי וכשמתווסף לכל המשוואה הזו ילד, זו טלטלה עצומה. יש בזה הרבה אושר, ואין בי טיפה חרטה על זה שהפכתי לאימא בגיל צעיר, אבל זה הביא לטלטלה מאוד גדולה בזוגיות. נשאבנו לתוך השגרה הזו של עבודה, ואז קנינו בית, משכנתא, אחר כך הגיעה ילדה…  ואני ניהלתי בית, לא ניהלתי זוגיות. בתחושה שלי הייתי שם כדי לדאוג למטלות הבית, לגדל את הילדים, לא היה לי את המקום שלי."

ההחלטה לסיים את הנישואים, כך מספרת מורן, הגיעה מתוך התובנה כי גם ילדיה מושפעים ממערכת היחסים בין השניים: "לפני שנתיים, ביום ההולדת שלי, קמתי בבוקר והתארגנתי. עמית קמה בבוקר, הלכה למטבח וחלפה לידי בלי להגיד מילה, בלי חיבוק, בלי נשיקה. זה שבר אותי, הרגשתי מעין כשלון שלי כאמא ואמרתי לעצמי 'זה מה שנתתי לה לראות? זה מה שהייתי רוצה שתחווה?' זו הייתה יום הולדת נוראית, בכיתי באותו יום כמו שלא בכיתי הרבה זמן. זה פירק אותי, ואמרתי: 'זהו, אני לא רוצה את זה, אני לא רוצה שזה מה שהילדים שלי יראו.' הבנתי שאני עצובה, שאני עוטה על עצמי מסיכה כדי לרצות את כולם, כדי לשמור על התבנית של משפחה, רק אלוהים יודע כמה לילות העברתי בלבכות לתוך הכרית."

מורן קסרי עם המאמנת ספיר יוסף. צילום: עצמי
מורן קסרי עם המאמנת ספיר יוסף. צילום: עצמי

 

"ידעתי לקראת מה אני הולכת"

מורן הבינה שנכונה לה דרך ארוכה ומאתגרת, ובחרה לעטוף את ילדיה לאורכה של תקופת הפרידה. "החלטתי שאני עושה פאוזה בחיים שלי. עזבתי מקום עבודה שהייתי בו עשר שנים, היה לי את הבוס הכי טוב בעולם, אנחנו עד היום חברים הכי טובים. הרגשתי שאני חייבת את זה לעצמי, שאני רוצה להיות עם הילדים שלי. ידעתי לקראת מה אני הולכת והיה חשוב לי לעטוף אותם ואת עצמי."

משם החל מסע לחיפוש בית חדש, מקום חם ועוטף עבור מורן והילדים. "אמרתי שאם אני כבר מוציאה את הילדים שלי מהבית הזה, אני רוצה לקחת אותם למקום נעים וטוב." חברה הפנתה את תשומת ליבה לדירה חדשה שמיועדת להשכרה ומורן קבעה עם המתווך: "הגעתי לשם, פתחתי את הדלת של הדירה, אפילו לא הסתובבתי בה, משהו בדירה הזו הרגיש לי שזה שלי. הבאתי את הילדים איתי לראות את הדירה, הם מייד נכנסו לאיזה חדר ושיחקו. זה הרגיש נכון. אמרתי לו 'לקחתי'. יומיים אחרי חתמתי חוזה על הדירה."

באמצע החיים מוצאת את עצמה מורן מתמודדת לבדה עם חיים חדשים, עצמאית. "יש לי את המשפחה הכי מדהימה בעולם, אם הייתי יכולה לבחור שוב את המשפחה שלי, זו המשפחה שהייתי בוחרת. יש לי את האימא הכי טובה בעולם, אחיות שלי מדהימות, יש לי גיס מושלם. הם כולם כל כך הבינו אותי ותמכו בי מהרגע שקיבלתי את ההחלטה." מתוך השבר בחייהם, בחרה מורן לצמוח ולהגשים עבור ילדיה: "לא לקחתי איתי כלום מהבית, ארזתי את הבגדים של הילדים, לקחתי אותם יד ביד וככה יצאתי מהבית. ריהטתי את הבית מחדש, ועשיתי את הבית הכי בית שיש. הוא הכי שלי, הכי של הילדים. הכי כיף לנו בבית הזה, הכול מאוד שלו, רגוע, נינוח, אין כעסים, יש הרבה מאוד ביחד."

מורן קסרי עם אימה, רותי ואחיותה נעמה והילה. צילום: ניסן סבה
מורן קסרי עם אימה, רותי ואחיותה נעמה והילה. צילום: ניסן סבה

"זו החותמת שלי"

מתוך תחושת ההעצמה, בחרה מורן להצטרף לסטודיו Play, מועדון פיטנס לנשים בבעלותה של ספיר יוסף. "ספיר מהממת, סופר מקצועית, חלק מהשינוי בחיים שלי אני זוקפת לזכותה. התאהבתי בסטודיו שלה, מצאתי את עצמי מבלה שם כל יום, כחלק משגרת החיים שלי. התחלתי לאכול בריא ועם האכילה הבריאה זה הביא אותי לתוצאות שהגעתי אליהן היום."

לאחרונה הצטלמה מורן עבור הצלם ניסן סבה, צילומים ששמים את מורן במרכז, כאלו שזועקים את זעקתה- עכשיו תורי. מורן הסכימה לקחת חלק בצילומים רק לאחר שקיבלה את ברכתה של ביתה הבכורה: "עמית שותפה שלי, שאלתי אותה מה היא אומרת (על הצילומים) וקיבלתי את אישורה. היא חשופה לרשתות החברתיות, אני לא רוצה שהיא תובך או תרגיש לא בנוח. היא ראתה ואמרה 'אימא, זה מהמם ואת יפה'. זו הייתה החותמת שלי, לא אכפת לי משאר התגובות, וברור לך שחטפתי תגובות."

הפוסט שפרסם ניסן זכה למאות לייקים ולעשרות תגובות. יחד עם התגובות הגיעה גם ביקורת. "יש נשמות טובות שלא אוהבות את זה, אבל אני אוהבת. הגעתי לזה בעבודה מאוד מאוד קשה. יש המון תגובות, רובן מפרגנות, מחבקות, מנשים וגם מגברים שפונים אליי 'תעזרי לי', 'גם אני רוצה', 'איזה יופי, את השראה, את גורמת לי לצאת מהבית ולהתאמן'. זה מחפה על קמצוץ הפידבקים השליליים. אבל אני מבינה שיש גם כאלה וזה בסדר, לא כולם חייבים לאהוב את מה שהם רואים. גם אחותי (נעמה קסרי) לא תמיד מקבלת תגובות חיוביות, ממנה למדתי לסנן את מה שלא חשוב ונאמר לפעמים סתם מתוך רוע. בהתחלה הייתי נעלבת, הייתי לוקחת את זה קשה, לפעמים אפילו היית בוכה. כאב לי, הייתי שואלת את עצמי 'למה? בדרך שאני עושה אני לא פוגעת באף אחד, זה לא על חשבון אף אחד'. בסופו של דבר, אני מבינה שהתחזקתי מהתגובות הלא טובות האלו."

מורן בחתונתה לצד אביה, משה ז"ל. צילום: יוסי גנון
מורן בחתונתה לצד אביה, משה ז"ל. צילום: יוסי גנון

אני לא מעודדת גירושין- כשהבסיס טוב להילחם בציפורניים

השינוי באורח החיים מביא את מורן להבנה שעולם הפיטנס מרגש אותה, מאתגר אותה, שהיא יכולה להעניק לאחרים: "אני מאוד רוצה לעשות שינוי בחיים בכיוון הזה, אני מרגישה שלא אמרתי את המילה האחרונה. עדיין לא חזרתי למעגל העבודה, נכון שאני מאוד אוהבת את התחום של הנהלת החשבונות, אבל אני מרגישה שאני צריכה להעז. אני מקבלת המון תגובות 'אני עוד מעט יולדת וחייבת שתאמני אותי', 'בואי תאמני אותי וקחי אותי פרויקט'. זה דוחף, נותן פוש. אני מרגישה שהיום, מהמקום שלי, מהתהליך שאני עברתי, אני יכולה לתת הרבה. אני רוצה לעזור לנשים ומאמינה שכולן יכולות לעשות את זה, זה רק עניין של החלטה."

למורן חשוב להדגיש: "אני לא מעודדת גירושין, חס וחלילה, כשיש אהבה, כבוד, חברות, פירגון, הכלה והבסיס הוא טוב- להילחם על הזוגיות בציפורניים, לא לוותר! אבל אם אין על מה להילחם, לא לפחד- לקום ולעזוב. מסתדרים, אני לא הראשונה שעשיתי את זה ולצערי גם לא האחרונה."

לשאלתי, כיצד נשארה בתוך מערכת היחסים שנים רבות כל כך, משיבה מורן "איבדתי את אבא שלי בגיל מאוד צעיר, אני ראיתי בבן הזוג שלי הדמות הגברית שנשארה לי בחיים. בבסיס שלו הוא בן אדם טוב, הוא אנושי, נותן יד לעזרה, חבר טוב לחברים שלו. אני לא מצטערת, הוא הביא לי שלושה ילדים שהם המתנה הכי גדולה שלי, שהם הסיבה שאני קמה בבוקר, הסיבה שאני מחייכת, שאני שמחה ומאושרת. אני אומרת תודה על זה, מתוך כל הקושי למדתי המון. יצאתי עם המון תובנות מהזוגיות הזו. אני מאחלת לעצמי להיות לצד בן זוג שידע להגיד לי שהוא אוהב אותי, שיעריך אותי, יפרגן לי, יאמר מילה טובה, כל החיים שלי ייחלתי לעצמי שיהיה לי בעל כמו שאבא שלי היה, הוא מודל לחיקוי בעיניי, אחד למיליון. לשם אני מכוונת, אני מאמינה שמה שבן אדם מזמן לעצמו, זה מה שיגיע."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות