fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מומחה כללית ממליץ: המשיכו לעטות מסכות כדי להימנע מתגובה אלרגית

ד"ר יוסף פנסוף: כדי למתן את התגובות האלרגיות בעונת המעבר, יש להמשיך לעטות את המסכות אליהם הורגלנו בשנה האחרונה.
ד"ר פנסוף יוסף | צילום: דוברות כללית
ד"ר פנסוף יוסף | צילום: דוברות כללית

ד"ר יוסף פנסוף, מומחה לרפואה פנימית, אימונולוגיה ואלרגיה במרכז רפואי לין של כללית, ממליץ למטופליו הסובלים מתסמינים חריפים של אלרגיה בעונת המעבר, להמשיך ולהיעזר במסכות, להן הורגלנו כהגנה מפני התגובה האלרגית.

התופעות השכיחות של התגובה האלרגית הן נזלת, עיניים דומעות ואסתמה. הגורמים לתופעות אלו הם אבקני צמחים שונים אשר משתחררים בזמן פריחתם, מזג אוויר חם ויבש המזרז ומגביר את פריחת הצמחים ומיעוט גשמים משאיר אותם אבקנים באוויר אשר לא נשטפים בגשם.

במיוחד השנה לאחר שעונת הגשמים השנה התאפיינה באירועי גשם חדים וביניהם תקופות ארוכות ללא גשם. אלרגית האביב מתחילה תמיד כבר בחודש פברואר.

בשנת הקורונה, כתוצאה ממיעוט יציאה מהבתים ועטיית המסכות, נראה כי הייתה הגנה חלקית ותסמיני האלרגיה היו מתונים יותר. בשלב זה מדובר בהתרשמות קלינית המחייבת בדיקה מחקרית מעמיקה יותר, מדגיש המומחה.

כיום, מדגיש ד"ר פנסוף, יש ברשותנו מגוון רחב של תרופות עם מיעוט תופעות לוואי אשר יאפשרו לרוב האלרגיים לעבור את עונת המעבר עם מיעוט תסמינים. אין ספק כשהתחלופה האחרת היא לסבול משך שבועות רצופים מאלרגיה, עדיפה האפשרות של טיפול תרופתי.

בעיה נוספת שמחמירה בעונה זו היא אלרגיה לקרדית אבק הבית, גם אם החולים סובלים ממנה לאורך כל השנה, כי הם מושפעים מתנאי מזג אוויר, כמו שרב. כמו גם ניקיון הבית שמבוצע לקראת פסח וסידור ארונות הבגדים בחילופי העונות, שחושפים אותם לכמויות גדולות של אלרגן זה.

ההמלצה היא שאם אם אין ברירה וחייבים לבצע את הניקיון באופן אישי, מומלץ להגביר את הטיפול התרופתי ולשקול כיסוי הפה והאף  במסכה – הרי כבר הורגלנו לכך. לא אחת, מוסיף המומחה מכללית, אני נשאל אם לרכוש שואב אבק יקר.

התשובה היא שבשנים האחרונות כמעט כל שואבי האבק כוללים מסנן מסוג. HEPA יש לוודא שהוא מצוי גם במכשיר שברשותכם ואין צורך להשקיע במכשיר יקר מאד. במחלקת האלרגיה במרכז רפואי לין, שהוא מהגדולים בארץ, הצטבר ניסיון רב בטיפול במצבים אלה ובעת הצורך יפה רופא המשפחה את המקרים הקשים לאבחון וטיפול בכתובת הייעודית.

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות